ChristianMatch

Forum

Uitje Amersfoort 17 maart
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3659 3660 3661 3662 3663 3664 3665 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 18:18

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 18:21

Vanmiddag een begrafenis.....
Zit daar met mijn gedachten nog even bij....
Ben maar eerlijk....ik vind het moeilijk....
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 18:43

GERRIT084 schreef:
En er ook al geen zon vandaag, sterkte Twijfelende smiley

Geen zon ook nog? Huilende smiley, smiley in tranen

Zo,en nu gaane we posetief verder........(even wat bedenken........)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:24

LEANNE226 schreef:
Geen zon ook nog? Huilende smiley, smiley in tranen

Zo,en nu gaane we posetief verder........(even wat bedenken........)

Morgen heeft de baas een gratis dag, eerste verdienste, je werkt dus dit jaar i.v.m. het schrikkeljaar, een dag gratis Boze smiley

http://www.nibud.nl/nc/over-het-nibud/actueel/nieuws/artikel/schrikkeldag-kost-gezin-60-euro.html?utm_medium=email&utm_campaign=nwsbr_cons&utm_content=Schrikkeldag+2012&utm_term=Schrikkeldag&utm_source=cons_nb_28+feb2012&utm_name=Nieuwsbericht+Schrikkeldag

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 28 februari 2012, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:29

XABIA794 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

Wat flauw.....zeg dan wat je vind.......dat is wat eerlijker dan die suggestieve reacties........
Naar boven

Auteur Bericht
FRITS494

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:43

CHATULIEM619 schreef:
Wat wel historisch vaststaat is dat de tijd van de Farao afgelopen was nadat Israel weggetrokken was. Maar wie bepaalt uiteindelijk dat Gods Woord allerlei verhalen verzint. Er blijft zo weinig over van de authoriteit van Gods Woord. Jezus is zeker ook niet opgestaan uit de dood???

Op het eerste gzicht zou het lijken alsof er niks meer van het evangelie overblijft, maar dit is ver bezijden de waarheid. Juist het meest essentiële blijft overeind, juist omdat dit niet verifieerbaar is, dus niet wetenschappelijk, valt af te wijzen. Het valt slechts in het geloof te grijpen! Vooral niet de baby met het badwater weggooien of anders meer technisch uitgedrukt: Niet de theologie weggooien met de historiciteit.

Een aardig aanknopingspunt rijk je me nu aan.
De uittocht uit egypte is op basis van historische bronnen niet bestaand; uittocht althans in eigenlijke zin van het begrip uittocht. Wat in het boek exodus wordt geschilderd als het beloofde land en vandaag de dag ook met Palestina wordt aangeduid, was in de tijd van de zogenaamde uittocht(+/-1200 BCE) gewoon Grondgebied van Egypte. Men trok dus niet uit, maar eerder 'in'.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:53

Heilsgebeurens zijn daarom niet historisch, omdat heil niet van buiten af door een onbetrokken waarnemer valt te verifiëren.

Frits, ik vind dat je boeiende en heldere bijdragen levert maar kijk hier wel uit. Als je zegt dat iets niet historisch is, dan klopt dat misschien in wetenschappelijke zin wel maar niet als het gaat om het algemeen taalgebruik. Dan vatten veel mensen niet-historisch op als: het is niet waar. Een heilsgebeuren kan waar zijn al is het niet historisch in wetenschappelijke zin. Niet iedereen is hier in wetenschappelijk denken getraind.

Toen het Joodse volk gered werd en de Egyptenaren in zee verdronken was er sprake van een verschijnsel dat daar wel meer voorkomt bij aanhoudende harde wind uit een bepaalde richting. Het is heel aannemelijk dat dat ook zo is gegaan. Voor de Joden doet het feit dat we het kunnen verklaren echter niets af van het wonder dat ze ervoeren. De strijdwagens van de Egyptenaren werden als onoverwinnelijk beschouwd en ze zullen het stellig als een ingrijpen van God hebben beleefd. Bij historici gaat het overigens vaak meer over consensus bij de conclusies aan de hand van de beschikbare kennis dan over zaken die bewezen zijn in de zin zoals we dat bij de exacte wetenschappen doen.
Hou het zender-ontvanger probleem in de gaten zou ik je willen aanraden maar ga vooral door met je bijdragen. Ik vind ze boeiend.

Thomas, veel in het geloof nemen we aan en kunnen we niet verifiëren.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 28 februari 2012, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
LENNEKE002

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 19:54

JOLAN931 schreef:
Kijk.... daarom hangen sommige stellen nog op CM
Om de anderen te vertellen dat er hoop is Clown smiley

haha blijf nog maar even hangen dan!
Naar boven

Auteur Bericht
LENNEKE002

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 20:07

het was zeer zeker wat!! heerlijk met al m'n leerlingen de boeken in de kast gegooid en een uurtje naar de geitenboerderij geweest waar volop geitjes geboren werden......hoe leuk en onder het gegeven dat alles leerzaam kan zijn kan dat gerust onder schooltijd Lachende smiley
en ach ja het leukst is dan altijd dat je de stoerste binken ziet knuffelen met die kleine geitjes!
Naar boven

Auteur Bericht
FRITS494

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 20:14

THOMAS968 schreef:
Heilsgebeurens zijn daarom niet historisch, omdat heil niet van buiten af door een onbetrokken waarnemer valt te verifiëren.

Frits, ik vind dat je boeiende en heldere bijdragen levert maar kijk hier wel uit. Als je zegt dat iets niet historisch is, dan klopt dat misschien in wetenschappelijke zin wel maar niet als het gaat om het algemeen taalgebruik. Dat vatten veel mensen niet-historisch op als: het is niet waar. Een heilsgebeuren kan waar zijn al is het niet historisch in wetenschappelijke zin. Niet iedereen is hier in wetenschappelijk denken getraind.

Toen het Joodse volk gered werd en de Egyptenaren in zee verdronken was er sprake van een verschijnsel dat daar wel meer voorkomt bij aanhoudende harde wind uit een bepaalde richting. Het is heel aannemelijk dat dat ook zo is gegaan. Voor de Joden doet het feit dat we het kunnen verklaren echter niets af van het wonder dat ze ervoeren. De strijdwagens van de Egyptenaren werden als onoverwinnelijk beschouwd en ze zullen het stellig als een ingrijpen van God hebben ervaren. Bij historici gaat het overigens vaak meer over consensus bij de conclusies aan de hand van de beschikbare kennis dan over zaken die bewezen zijn in de zin zoals we dat bij de exacte wetenschappen doen.
Hou het zender-ontvanger probleem in de gaten zou ik je willen aanraden maar ga vooral door met je bijdragen. Ik vind ze boeiend.

Thomas, veel in het geloof nemen we aan en kunnen we niet verifiëren.

Bedankt! Goed van je om dit problematische begrip te verhelderen! Lachende smiley Ik ging er idd al te snel vanuit dat het begrip 'historisch' gewoon in de zin zoals jij het uitlegt begrepen zou worden.

Laatst aangepast door
FRITS494
op dinsdag 28 februari 2012, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 20:21

HANNAH810 schreef:
neem je dan goulash soep zonder wormen mee, harald? Clown smiley

Zonder wormen?
En ik heb met een mooie voorraad lekkere dikke sappige wormen voor in goulashsoep. Clown smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 20:27

MARIO216 schreef:
Morgen heeft de baas een gratis dag, eerste verdienste, je werkt dus dit jaar i.v.m. het schrikkeljaar, een dag gratis Boze smiley

http://www.nibud.nl/nc/over-het-nibud/actueel/nieuws/artikel/schrikkeldag-kost-gezin-60-euro.html?utm_medium=email&utm_campaign=nwsbr_cons&utm_content=Schrikkeldag+2012&utm_term=Schrikkeldag&utm_source=cons_nb_28+feb2012&utm_name=Nieuwsbericht+Schrikkeldag

owja.... morgen ff vermelden bij t mooiste moment van de dag dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Wat flauw.....zeg dan wat je vind.......dat is wat eerlijker dan die suggestieve reacties........
Ach dat antwoord kennen we toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 21:13

LENNEKE002 schreef:
het was zeer zeker wat!! heerlijk met al m'n leerlingen de boeken in de kast gegooid en een uurtje naar de geitenboerderij geweest waar volop geitjes geboren werden......hoe leuk en onder het gegeven dat alles leerzaam kan zijn kan dat gerust onder schooltijd Lachende smiley
en ach ja het leukst is dan altijd dat je de stoerste binken ziet knuffelen met die kleine geitjes!

Hallo Lenneke

Wel een beetje uitkijken voor de Q koorts.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 21:49

Voor het invullen van een enquete een VVV-bon van 50 euro ontvangen.
Naar boven

Auteur Bericht
SAARTJE251

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:09

Mogen er niet meer mee?
Maar gezellig dat jullie bij mij in de stad komen stappen.
Misschien kom ik jullie wel tegen.
Have fun! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:20

HERMAN968 schreef:
[i]Erica,
Uiteindelijk heb ik mijn konijn toch klaargestoomd zo goed en zo kwaad een hobbykok het kan doen. En het resultaat was verassend voor de eerste keer. Ik heb echter geen trappist gebruikt maar op zijn frans geprepareerd, dwz met een wijntje. Eerst spekjes laten uitbakken, ui stoven én wijntje erbij. Ik heb de keuken echter niet van nabij gevolgd zodat de vochtgraad (en konijn is so wie so als droog) onder de grens was toen ik het deksel eraf deed. Doch was het nog erg goed eetbaar, volgende keer echter regelmatig het sap aanvullen. Ondanks dit was het geserveerd met championnkes én boontjes erg appetijtelijk. Zeker wete, volgende verjaardag terug konijn op zijn frans !. En bedankt voor de enorme interesse aan iedereen en de goeie suggesties. Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley

allez, ge ziet wel hé, gewoon vanalles wat ge lekker vindt bij elkaar kappen en dan komt dat altijd goed op gevoel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:22

Als ze die dag niet willen rekenen Gefrustreerde smiley moet je ze als overuren bij laten schrijven Geschokte, onthutste smiley moet je kijken hoe vlug ze hem bij schrijven Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:55

HERMAN968 schreef:
[i]Erica,
Uiteindelijk heb ik mijn konijn toch klaargestoomd zo goed en zo kwaad een hobbykok het kan doen. En het resultaat was verassend voor de eerste keer. Ik heb echter geen trappist gebruikt maar op zijn frans geprepareerd, dwz met een wijntje. Eerst spekjes laten uitbakken, ui stoven én wijntje erbij. Ik heb de keuken echter niet van nabij gevolgd zodat de vochtgraad (en konijn is so wie so als droog) onder de grens was toen ik het deksel eraf deed. Doch was het nog erg goed eetbaar, volgende keer echter regelmatig het sap aanvullen. Ondanks dit was het geserveerd met championnkes én boontjes erg appetijtelijk. Zeker wete, volgende verjaardag terug konijn op zijn frans !. En bedankt voor de enorme interesse aan iedereen en de goeie suggesties. Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley

Verraste, verbaasde smiley ...verassend??? Dan heb je toch niet veel gegeten?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:58

GERRIT084 schreef:
Als ze die dag niet willen rekenen Gefrustreerde smiley moet je ze als overuren bij laten schrijven Geschokte, onthutste smiley moet je kijken hoe vlug ze hem bij schrijven Gefrustreerde smiley

ach joh, de helft hier op cm heeft geen baan, dus kan n dag langer uitslapen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 23:17

XABIA794 schreef:
allez, ge ziet wel hé, gewoon vanalles wat ge lekker vindt bij elkaar kappen en dan komt dat altijd goed op gevoel Knipoog smiley

Lien, ff mijn zus aan het woord.
"Dag Herman, ik vind dit een lekker recept Konijn op zijn Vlaams van de KVLV benodigdheden 1 konijn - 1 1/2 dl rode wijn - 2 lepels azijn - 1 koffielepel zout per kg - peper - kruidnoot - 100 g boter - 100 g doorregen spek - 3 uien - 2 lepels suiker - 3 laurierblaadjes - 1/2 glas water - 1/2 lepel maïsbloem en 1/2 lepel aardappelbloem om te binden.
Spek in teerlingen snijden. Met 25 g boter laten uitbakken in een pan. Na 1/4 uur fijngesneden ui toevoegen en laten stoven. Laat de stukken konijn met de overige boter in een andere pan goed korsten. Voeg nu bij het spek, de ui, kruid het vlees en doe er laurier, wijn, azijn, water, suiker en lever bij. Laat goed gedekt 2 uur stoven. Neem het vlees uit de pan, laat de saus afkoelen en ontvet ze. (Steek de saus en de lever door. Bind met aardappelmeel en maïsbloem) dat doe ik nooit , doe de stukken vlees erbij en dien warm op met appelmoes of pruimen. Past zeer goed als avondgerecht bij brood.

dag renild"

Dus erg aan te bevelen fecept, Frank! Verliefde smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 28 februari 2012, 23:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 23:30

MARIO216 schreef:

Das het voordeel van flexwerken,ik word morgen gewoon uitbetaald Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 23:39

PIETER649 schreef:
ach joh, de helft hier op cm heeft geen baan, dus kan n dag langer uitslapen Knipoog smiley

Ik slaap idd lekker uit Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 23:40

MARIO216 schreef:
Voor het invullen van een enquete een VVV-bon van 50 euro ontvangen.

Vertel.... waar kun je die invullen??? Doe mij er ook maar een paar.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 23:45

[quote=SAARTJE251]Mogen er niet meer mee?
Maar gezellig dat jullie bij mij in de stad komen stappen.

Leeftijdsgrens is 25 jaar en zonder kinderen Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 00:02

HARALD940 schreef:
Zonder wormen?
En ik heb met een mooie voorraad lekkere dikke sappige wormen voor in goulashsoep. Clown smiley Kwijlende smiley

ach, wat de boer niet kent dat eet-ie niet;
maar met boerinneke's is dat anders, he?
als jij goulash-soep met wormen-sap meeneemt, ga ik het proeven; deal? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 00:06

Gaan we nu weer 3 weken gezever hebben over dit uitje??? En dan nog door mensen die niet mee (wilde) gaan...zielig is het eigenlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 08:22

FRANKT627 schreef:
Gaan we nu weer 3 weken gezever hebben over dit uitje??? En dan nog door mensen die niet mee (wilde) gaan...zielig is het eigenlijk...

Je vergeet een onderwerp, die niet mee mochten Gefrustreerde smiley de organisator is ook al grijs. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 11:46

Blijft een prachtig en bemoedigend lied, maar ook een mooi lied voor in de veertig dagentijd:

http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 29 februari 2012, 12:06

COOTJE711 schreef:
Vertel.... waar kun je die invullen??? Doe mij er ook maar een paar.... Knipoog smiley

Als je hem bent gaan halen, hoef je nog niet weg te blijven Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3659 3660 3661 3662 3663 3664 3665 ... 6194 Volgende
Pagina 3662 van 6194