Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 19:51
|
|
|
ERIKA129 schreef: | nee joh dan is het toch kliekies dag bij haar?? Of was het nu uitsmijter dag |
Dat laatste...en het was toch weer lekker....!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 19:52
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Visdag??? |
Nee geen vis.. Ik ben nog steeds aan het wachten tot Visser eens uit zijn slof schiet en wat vissen over heeft!!!!
Das wel een goede ruil... Hij krijgt frietje pinda....en ik vis...Goede deal toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 20:07
|
|
|
----
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 22:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Maar ademt hij zelfstandig? En wat als hij niet of wel zelfstandig ademt wat zou dan de beste oplossing zijn als er toch geen directe verbetering in zicht is?
Ik denk dat Mabel en de andere er al lang over aan het nadenken zijn wat ze moeten doen. 'Te lang' was de reanimatie zei de dokter...wat moeten wij en vooral zij daar uit concluderen? |
Er blijft slechts 1 conclusie over..gebed..voor Prins Friso en familie..
Al dat "geconcludeer" is al erg genoeg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 22:59
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan |
Mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BATSION796
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 23:00
|
|
|
We kunnen er lang en breed over discussieren of wij het wel of niet zinvol, rechtvaardig of onnodig vinden om voor Friso te bidden en er van alles bijhalen wat verder niet met het gebedsverzoek te maken heeft, maar wie zijn wij dat we recht hebben om over andere mensen te oordelen? Laten we het oordeel maar aan God overlaten. Waar het om gaat gaat is dat er een zoon, echtgenoot en vader ernstig ziek en dat het nog één heel groot vraagteken is of hij het uberhaubt overleeft.
Voor God is ieder mens gelijk, ongeacht afkomst of positie. Het gaat God maar om één ding, Hij wil dat ieder mens behouden wordt wanneer hij sterft. Daarvoor heeft God in Zijn grote liefde Zijn eniggeboren Zoon aan het kruis gegeven. Laten we bidden voor z`n behoud mocht hij komen te overlijden, daarnaast bidde n voor z`n gezin dat evt. achterblijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 00:45
|
|
|
Hiep hiep hoera
Floshke èn Frank zijn vandaag jarig!!!!!! Van harte gefeliciteerd allebei Fijne dag en niet teveel radijsjes eten hè Frank???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 00:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nog steeds geen zon buitenom de planeet Zeeland? Sielughhhhh. |
De zon schijnt hier ALTIJD.... Zèlfs achter de wolken.....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zaterdag 25 februari 2012, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 01:19
|
|
|
Heey FrankT!!!!
Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heel veel goede, fijne jaren erbij toegewenst! En voor vandaag een hele fijne verjaar-dag!!
Groetjes, "Steen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 02:34
|
|
|
Ik heb net even buiten gezeten met Floshke. Lekker zacht weer en prachtige sterren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 09:38
|
|
|
van Harte gefeliciteerd Frank, fijne dag wens ik je toe. niet zo maar zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 09:43
|
|
|
Ook nog ff hier....van harte Frank! Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 09:45
|
|
|
Op planeet Utrecht een overheeeeeeeerlijk zonnetje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:06
|
|
|
Zaterdag 25 februari, Psalm 26:1-7; Ik leg mij voor U open.
Het is weer eens zo ver! Ook de dichter van deze psalm is zich van geen kwaad bewust. Hij bewandelt de weg van Gods geboden, het rechte pad van waarheid en trouw. Hij gaat niet om met lieden van bedenkelijk allooi. Keurig, toch? Echt weer zo’n man om door een ringetje te halen: vroom, braaf – niets op aan te merken! In onze oren klinkt dat allemaal nogal hoogmoedig. Wie kan dat nu van zichzelf zeggen? Als een ander dat nu nog ober jou zegt, vooruit – maar dergelijke dingen over jezelf te zeggen, dat riekt naar verwaandheid! Komt hier al niet een huichelachtige Fariezeeër om de hoek kijken? Een échte, oprechte Farzieeër, een waarachtige, vrome Schriftgeleerde zegt zoiets toch niet over zichzelf? Toch staat ook deze psalm in de Bijbel. Had men in oude tijden misschien minder afkeer van mensen die rechte wegen bewandelen? Dat zou best eens zo kunnen zijn. Wij zijn zover afgedwaald dat we alles leuk zijn gaan vinden wat afwijkt van het rechte pad. Op de televisie zie je bij voorkeur mensen die doen wat opvalt. En wanneer val je op? Als je uit de toon valt, als je op een grote mond opzet, uitdaagt, gek doet, grof doet. Maar de mens die gaat op de wegen van Gods wet, komt niet zo gauw in beeld. Dat wil zeggen, op aarde niet. In de hemel zal dat anders zijn. Reden genoeg om je bij tijd en wijle te laten vertroosten door de gedachte dat er Eén is die je kent, in hart en nieren, Eén die weet dat je niets liever doet dan wandelen op de wegen van zijn Woord. Je behoeft er niet mee te pronken. Maar je mag er wel van harte dankbaar voor zijn!
O Heer, op wie ik pleit, in mijn eenvoudigheid heb ik geleefd. U toegewend. Op U is al mijn hopen. Ik leg mij voor U open, die mij in hart en nieren kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:08
|
|
|
Ook van mij Frank, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:24
|
|
|
Hey Frankieeeeeeeee,
Gefeliciteerd met je 48 ste verjaardag! Enne niet teveel eten en drinken he
Erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:34
|
|
|
Morgenavond is het zover mensen, een ieder van welke leeftijd dan ook is van harte welkom....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:35
|
|
|
EVEN EEN OPROEP!!!!
Volgende week ga ik met 7 collega's koken.. Echter op de locatie waar we dat gaan doen is er WEL...een OVEN... Maar geen gas...( i.v.m gehandicapten) Nu is mij het toetje toebedeeld.. Wie weet er een lekker recept van een toetje... Drie uur iets in een koelkast zetten kan ook niet... WIE HELPT!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 10:37
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | EVEN EEN OPROEP!!!!
Volgende week ga ik met 7 collega's koken.. Echter op de locatie waar we dat gaan doen is er WEL...een OVEN... Maar geen gas...( i.v.m gehandicapten) Nu is mij het toetje toebedeeld.. Wie weet er een lekker recept van een toetje... Drie uur iets in een koelkast zetten kan ook niet... WIE HELPT!!! |
tip....ff googelen op het woordje 'toetjes' en je kunt kiezen wat je wilt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 11:09
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | tip....ff googelen op het woordje 'toetjes' en je kunt kiezen wat je wilt..... |
Jawel...daar ben ik ook al mee bezig, maar je weet nooit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 11:21
|
|
|
Ik wil je dit zeggen: je kunt vergeving krijgen voor alle zonden die je hebt gedaan, zelfs voor elke vorm van belasteren. Markus 3:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRITS494
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 11:42
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Iesje. Klopt helemal wat je zegt alles wat in de bijbe staat is gebeurd of staat te gebeuren. Sjalom. Martin |
Alles wat in de bijbel staat is niet eenvoudig gebeurd. Je slaat de plank volgens mij helemaal mis als je deze boeken zo leest. Het is geen historisch boek en geeft over historische gebeurtenissen ook niet a-prior exacte informatie. Het is in eerste plaast een geloofsboek, dat als object een geloofsvoorwerp heeft. Aangezien het geloofsvoorwerp niet eenvoudig te objectiveren is tot het binnenwereldse - anders zou dit mythologie zijn -, moeten we de boeken in de bijbel ook niet objectiverend lezen. is de bijbel daarom Gods woord en waarheid? Nee, niet a-priori! De Bijbel wordt pas Gods woord wanneer het als dusdanig wordt erkend. Wanneer we over de bijbel spreken in objectiverende taal als 'Gods woord zijnde', dan reduceren we dit tot het binnenwereldse, tot de objecten respectievelijk. De openbaring dat het Gods woord is, vindt plaats in de persoonlijke existentie en niet onafhankelijk van dit. Pas ook in deze dimensie wordt de waarheid 'bewaarheid' voor mij als individu. In die zin kan men denk ik ook slechts zinvol over de bijbel als Gods woord spreken als men kan zeggen: het is mijn - niet van mij als object - Gods woord. dit geldt evenzeer voor alle geloofswaarheden, die niet eenvoudig in kennis bestaan, maar veeleer in de relatie die ik als betrokken indivdu daartoe heb.
Laatst aangepast door
|
FRITS494
|
op zaterdag 25 februari 2012, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 11:48
|
|
|
Op planeet Fryslân eveneens een heerlijk zonnetje, en lekker zacht temperatuurtje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 12:33
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Een letterlijke woord-voor-woord vertaling is ook inderdaad ondoenlijk, maar wat ik hiermee bedoelde, is dat elk woord getoetst wordt door de bijbel zelf. Wat ik al zei, de bijbel laat zichzelf interpreteren. Als dat gebeurd dan pas kan elk woord met de juiste betekenis worden vertaald. Dat is bij eigenlijk elke vertaling dan ook niet gebeurd. Elke vertaling is berust op eigen menselijke interpretatie en niet geínterpreteerd door de bijbel zelf. Bepaalde woorden alleen al zijn verkeerd vertaald vanuit de grondtekst. Er zijn zelfs teksten aan vertalingen toegevoegd, die helemaal niet in de grondtekst voorkomen en andersom. | Dit is een hele gevaarlijke stelling, en ik ben bang dat dit voor een groot gedeelte de motivatie geweest is voor bijbelvertalers. Het enige waar een vertaling aan moet voldoen is dat de betekenis van de tekst correct weergegeven is. Nu lijkt het alsof de betekenis ook nog moet voldoen aan een bepaalde theologie en dan kom je snel aan inlegkunde. Bepaalde teksten begrijpen we niet, zijn onduidelijk. zie bv. de discussie over Gen. 6. Maar we mogen nooit de vertaling naar onze visie ombuigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 12:36
|
|
|
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. Ik ben van plan om te komen, en ik neem nog wat jongeren mee. De auto zit vol...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 12:39
|
|
|
PLANEET ZEELAND!!!!!!!!!!(Jaja...die bestaat)
Het was een heerlijk ontwaken...de zon scheen...al was het mager... Maar het was geweldig!!! Het weer goed...dan ik ook goed...(meestal)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 februari 2012, 12:41
|
|
|
Heerlijk Frank...het ziet er lekker uit... Ik stuur het even door aan mijn collega waar ik het samen mee ga maken... Heb nu een keuze uit 5... En een magnetron is er ja...
|
|
Naar boven |
|
|