Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je vergeet even de Elfstedentocht te noemen......... Over hype gesproken........nog net geen extra's journaals...... |
Hypes zijn niet van de lucht inderdaad... Ik stoor me soms ook aan de subjectieve berichtgevingen.... bijvoorbeeld in de verkiezingstijd over de linkse politiek, israël berichtgevingen.... wat te denken als er weer iets negatiefs te berichten valt over kerkelijk NL Verslaglegging is (naar mijn ervaring) soms zeer subjectief...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | "wat mijn ogen zien, doen mijn handen" is ook een optie denk ik. ik weet van verschillende mannen en vrouwen die anderen hier op de site helpen, en dan BELANGELOOS. dus niet om alsnog een k(l)usjes-date te scoren oid, maar gewoon om er voor de medemens te zijn.
de ene geeft iemand een abonnement kado of levert een toetsenbord af; de ander helpt verhuizen, door paar dagen te gaan witten, de volgende rijd 2 uur om om iemand mee te kunnen nemen naar een uitje, en nog weer iemand stuurt een enveloppe geld zonder de afzender te vermelden; er zijn er die kleding opsturen, tassen vol, en er zijn er ook die een luistend oor bieden op de prive-chat; ik denk dat ieder die als "zout" in de wereld is, echt wel een plaats vind om iemands leven te verrijken!!
hannah.......heeft ogen die zien en houd het dicht bij huis. |
Ben het met je eens Hannah, en vooral.....laat je linkerhand niet weten wat de rechter doet.........of is het net andersom......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 19:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben het met je eens Hannah, en vooral.....laat je linkerhand niet weten wat de rechter doet.........of is het net andersom...... |
klopt W-tje maar soms kan het inspirerend zijn als er een keer iets breed uitgemeten belicht word. zoals bijv. in 2008 bij de complete make over van het huis van een cm-er, door cm-ers met de opbrengst van een oproep op cm-forum.
zien helpen doet soms helpen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 19:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Afijn het is inmiddels maandagochtend. En koffietijd. De wasmachine doet zijn werk. Geen andijvie in de badkamer nog in de keuken. Geen kortsluiting in huis. Want het was allemaal een droom. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 19:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | De boomgaard van Lynn Austin is erg mooi heb ik zelf tja en de boeken van Karen kingbury zijn het lezen zeer zeker waard net als idd Francine rivers! |
Ook 'Vuurdoop' van Jeanette Windle vind ik erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:10
|
|
|
Maandag 20 februari, Psalm 24: 1-6; Koninklijk domein.
Ik weet niet of ze er bij het kadaster bij stilstaan, maar geregistreerd of niet, het is wel zo: heel de aarde staat op naam van de Eeuwige. In deze psalm wordt het in elk geval genoteerd. De Heer is eigenaar. Waarvan acte! En dan gaat het niet zomaar een willekeuriger god, een voorman van de een of andere religie. Nee, dan gaat het om die Ene, de Eeuwige, de God die dat volk Israël uit Egypte heeft geleid en het gebracht heeft naar het beloofde land. Het gaat over Hem die zijn Tien Woorden sprak, zijn tien vingers uitstak, zijn heilrijke, heilige handen. Van die God is de aarde, Hij maakt er recht en aanspraak op. En de dichter van deze psalm noteert het als een ambtenaar bij het hemelse kadaster: de wereld en wie haar bewonen, alles is van Hem, de Koning van alle koningen! Dat onze vierkante metertjes goedbeschouwd koninklijk domein zijn, daar mogen we wel eens wat meer bij stilstaan. Bordjes met ‘privé-eigendom’ en ‘streng verboden toegang’ zijn strikt genomen volstrekt legitiem. Er is nog geen vierkante millimeter grond van mij. Alles is van iedereen, binnenlander, armoedzaaier of grootgrondbezitter – we moeten allemaal weten dat alles van iedereen is of, beter nog, van Hém. Om die reden hebben we geen enkel recht van handelen wanneer we ons vuil in zijn aarde dumpen, onze rotzooi in zijn zee, ons gifgas in zijn lucht. Wie tot Hem nadert, mag daarom eerst wel eens zijn handen wassen. Liever nog: zijn hart. En dat kun je alleen doen als je eerst je rommel hebt opgeruimd en je mond hebt gespoeld: laster en leugens zqijn voor God aangezicht ongewenste vreemdelingen. In Gods domein zal schoonheid zijn. Zuiverheid. Reinheid. Je houdt er huiswerk aan over, aan zo’n klein stukje uit een psalm…
De aarde en haar volheid zijn des Heren koninklijk domein, de wereld en die daarin wonen. Het land rijst uit de oceaan, rivieren breken zich ruim baan om Gods volmaakte macht te tonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:11
|
|
|
PIETER649 schreef: | De leden van cm zijn, voor zover ze gescheiden zijn, ALLEMAAL schuldloos gescheiden... zeggen ze.
In het kader van vergeving van de dader, ben ik benieuwd of het exje, uiteraard na diep berouw en gemeend vergeving te hebben gevraagd, alsnog weer welkom is in de echtelijke woning en sponde.
Of is vergeving meer iets voor dat naamloze incestslachtoffer dat wij met den bijbel in den hand op de vergevingsplicht kunnen wijzen?
Volgens mij word er door sommigen te weinig rekening gehouden met de menselijke natuur....
God vergeeft. De mens is geen God. Echt waar. |
Ach Pieter dat heb ik een paar reacties terug ook gezet, maar de strijders hier, prediken liever hun eigen evangelie, in ieder geval niet de mijne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ik heb vaak genoeg gezien dat mensen de kracht kregen te vergeven..zelfs voor de moeilijkste dingen. Ik geloof dat God mensen die kracht kan geven, en dan zie je ook dat vergeving lang niet zo lichtzinnig is als jij doet voorstellen. |
Vergeven blijft altijd makkelijk als er een heel regiment randvoorwaarden aan stelt....En zo heeft God vergeving niet bedoeld.....en net wat Pieter schreef: de mens kan niet voor God spelen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:36
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........ je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel..... ik wacht af....... |
Via http://www.vrijwiligerswerk.nl is heel veel vrijwilligerswerk te vinden,dan hoef jij het niet allemaal te coordineren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 22:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vergeven blijft altijd makkelijk als er een heel regiment randvoorwaarden aan stelt....En zo heeft God vergeving niet bedoeld.....en net wat Pieter schreef: de mens kan niet voor God spelen...... |
Vergeven is zelfs met "randvoorwaarden" nooit makkelijk. Daarbij, vergeven is niet iets met "randvoorwaarden"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 22:21
|
|
|
Vandaag lekker makkelijk, en het laten maken. Het moeilijkste was het ophalen tussen alle carnavalvierders door......
Patat met satesaus en een kroket.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 23:58
|
|
|
Donderdag verwacht zomerse voorjaarzonnetje, ik heb zin in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 04:54
|
|
|
Een uurtje geleden was het lekker zacht buiten. Ondertussen voel ik de koude zijn intrek nemen... Hopelijk heeft de carnavalsoptocht hier in Hoeven straks droog weer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 04:56
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke dan, en wat maakt het Antwerps eraan?? Klinkt allemaal wel lekker, overigens |
Tja, ik weet ook niet wat Xabia met het Antwerpse bedoelde. Ze woont nochtans in de mooie Kempen en best wel een eindje van Antwaarpe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 05:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een uurtje geleden was het lekker zacht buiten. Ondertussen voel ik de koude zijn intrek nemen... Hopelijk heeft de carnavalsoptocht hier in Hoeven straks droog weer... |
maakt voor die gasten niet uit...door gááááááán met feest vieren en drinken want dan voel je de koude niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 05:28
|
|
|
TINK100 schreef: | maakt voor die gasten niet uit...door gááááááán met feest vieren en drinken want dan voel je de koude niet..... |
...als het regent ga ik niet kijken...anders plak ik helemaal vol met die gekleurde ronde dingetjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 08:22
|
|
|
TINK100 schreef: | maakt voor die gasten niet uit...door gááááááán met feest vieren en drinken want dan voel je de koude niet..... |
ow....dat deed ik dus verkeerd......ik was verkleumd toen ik thuiskwam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 09:15
|
|
|
Er zijn ook positieve berichten Griekenland is uit de geld problemen, de lening van miljarden gaat door voorlopig kunnen ze weer met ons geld smijten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 10:13
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Er zijn ook positieve berichten Griekenland is uit de geld problemen, de lening van miljarden gaat door voorlopig kunnen ze weer met ons geld smijten |
Gerlukkig worden we er niet iedere minuut van de dag ervan op de hoogte gehouden dmv tv beelden.
Nederland moet zwaar bezuinigen omdat de staatskas te kort heeft... Maar vult wel de staatskas van Griekenland..
Okee dit is heftig off topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TWINSIS015
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 10:56
|
|
|
Enige tijd geleden is er een speeddate geweest in Amersfoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 11:06
|
|
|
Zondag 26 februari a.s. is er weer een 2Bfree dienst. Thema is "5 croissantjes en 2 porties kibbeling en Gerrit Lolkema uit Buitenpost zal hier het één en ander over zeggen. Aan deze dienst wordt verder medewerking verleend door praiseband Follow uit Ten Boer. De dienst begint om 19.00 uur en de deuren gaan om 18.30 open. We hopen weer veel mensen te mogen begroeten. Iedereen, is van harte welkom op 26 februari a.s. aan de Kerkstraat 48 te Wagenborgen.
www.2b-free.nl
Laatst aangepast door
|
HENKEMAN399
|
op dinsdag 21 februari 2012, 11:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 11:57
|
|
|
wat dacht je voor Belgen Eindhoven lijkt inderdaad een goede locatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:28
|
|
|
XABIA794 schreef: | wat dacht je voor Belgen Eindhoven lijkt inderdaad een goede locatie |
Er zijn te weinig Belgen om met hen rekening te houden. Daarbij komt dan ook dat er verschillende Belgen in Oost en West Vlaanderen wonen en dan is Eindhoven ook best een heel eind om te rijden. Het Belgische ledenaantal is ook te klein om er eventuele speeddaters tussen te vinden. Het is een avondje-uit maar een speeddate is niet altijd zo leuk, hoorde ik al van mensen die er aan meededen. Zij het dan wel speeddaten die door andere datesites werden georganiseerd. Er was ook eens een tv-reportage over speeddaten die een mooi algemeen beeld gaf van zo'n avond.
Speeddaten is een uitvergroting van een directe keuring waar vooral de organisatoren de grootste winnaar is.
Oja, ik veroordeel het speeddaten niet hoor. Ik heb zelfs bewondering voor die mensen met de mindere looks die vol verwachting meedoen om nadien toch een beetje teleurgesteld naar huis te gaan. Het is zoals ik zei een avondje uit en tijdens zo'n avondje kunnen alle mogelijkheden open liggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER257
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:51
|
|
|
Wie kan mij uitlggen hoe je een filmpje van youtube goed in je profiel kan plaatsen?
Laatst aangepast door
|
PETER257
|
op dinsdag 21 februari 2012, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als het regent ga ik niet kijken...anders plak ik helemaal vol met die gekleurde ronde dingetjes... |
Gekleurde ronde dingetjes??? Bedoel je confetti? Maar dat is dan toch juist handig? Kun je als clown meedoen met carnaval, en kost het je zelf geen outfit!!
Of ehm..... had je al een viskostuum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:52
|
|
|
-------
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 24 februari 2012, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:55
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Gekleurde ronde dingetjes??? Bedoel je confetti? Maar dat is dan toch juist handig? Kun je als clown meedoen met carnaval, en kost het je zelf geen outfit!!
Of ehm..... had je al een viskostuum? |
...wat doe ik eigenlijk op het forum???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:04
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ook 'Vuurdoop' van Jeanette Windle vind ik erg mooi | Ja idd!. Het geeft m.i. ook wel een duidelijk beeld van de cultuurverschillen tussen het westen en de harde (drugs-)wereld van rijk en arm in Zuid-Amerika. Boeiend om te lezen, vond ik.
Eerlijk gezegd liggen Niemandsland en die boeken over Afghanistan hier nog te wachten om gelezen te worden
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 21 februari 2012, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|