Auteur |
Bericht |
|
RICKK864
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:59
|
|
|
Ik lees de Statenvertaling en soms de Jongerenbijbel, die leest lekker weg! :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RICKK864
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 14:00
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik heb de tuintafel en -stoelen buiten gezet. Laat de lente maar komen en het is zonnige dag |
Haha nu al?!?! Ben wel blij dat de ergste kou iig voorbij is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 14:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wordt in de friese Bijbel Vader nu ook vertaald met Heit? Dat vraag ik me nu weleens af...... |
Ja, in de Friese Bijbel spreekt Jezus zijn Vader aan met "Heit", maar begint Hij bijv. ook het Onze Vader met "Heit........", evenals dat Paulus in Rom. 8 schrijft: "Troch Him roppe wy it út: Abba, Heit!" Alle vormen van Vader vertaald de Friese vertaling dus met "Heit!".
De Groninger vertaling maakt trouwens wel onderscheid: In het aanspreken van zijn Vader door Jezus wordt dit vertaald met "Voader" terwijl in Romeinen 8 het vertaald wordt met "Abba, Pabbe!" ( de meest vertrouwelijke vorm )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 14:18
|
|
|
Vannacht was hier alles buiten voorzien van een flinterdun wit dekentje, maar die is nu weer weg. De zon doet zijn best om door het wolkendek te komen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:19
|
|
|
De leden van cm zijn, voor zover ze gescheiden zijn, ALLEMAAL schuldloos gescheiden... zeggen ze.
In het kader van vergeving van de dader, ben ik benieuwd of het exje, uiteraard na diep berouw en gemeend vergeving te hebben gevraagd, alsnog weer welkom is in de echtelijke woning en sponde.
Of is vergeving meer iets voor dat naamloze incestslachtoffer dat wij met den bijbel in den hand op de vergevingsplicht kunnen wijzen?
Volgens mij word er door sommigen te weinig rekening gehouden met de menselijke natuur....
God vergeeft. De mens is geen God. Echt waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:31
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, een gebed voor een ander kan toch nooit kwaad? |
Het gaat mij niet om het gebed, maar om de voorkeursbehandeling die aan deze oproep ten grondslag ligt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 20 februari 2012, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, een gebed voor een ander kan toch nooit kwaad? |
Gebed is nooit verkeerd. Desondanks vind ik het onterecht dat Annette050 zo verketterd word omdat ze geen fan van de familie Van Amsberg is. Ik heb het er ook totaal niet op overigens.
Nou is er een prinsje dat n ongeluk heeft gehad en moet opeens van alle kansels gebeden worden voor hem en zn familie. Waarom word er nooit van de kansel gebeden voor de slachtoffers van deze familie? Zijn er teveel zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:43
|
|
|
We zitten nog met wat restanten van God, Nederland en Oranje, drie op zich respectabele grootheden maar de band die er tussen is, bestaat uit interpretatie....
Schuldloos gescheiden betekende oorspronkelijk dat je wel gescheiden was maar dat je geen geldelijke verplichtingen aan de ex meer had. Heel snel werd het in de volksmond dat je geen schuld aan de scheiding had. Dat lijkt me in alle gevallen natuurlijk onzin. Een morele schuld heb je altijd aan je scheiding, net als de vrouw of man waarvan je gescheiden bent.
Thomas, schuldloos gescheiden maar wel medeschuldig aan zijn scheiding.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 20 februari 2012, 16:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:14
|
|
|
Iemand die het woord eenzaamheid niet kent, de beste dokters heeft en waar bezoek zelfs geweerd moet worden omdat teveel hem willen koesteren?
Je hebt best een punt Annette hoewel me vandaag opvalt dat de berichtgeving een stuk minder is... Alleen bovenstaande ben ik niet met je eens..... Ik geloof juist dat in die kringen ook echte eenzaamheid voorkomt. Je kan ook eenzaam zijn met veel mensen om je heen en zal bezoek niet geweerd worden omdat hij toch wel heel ernstig ziek is? Niets anders dan in een ander ziekenhuis.... Er is uiteraard veel erger leed maar het is nu eenmaal onmogelijk dat allemaal aan de kaak te stellen en dat weet jij ook wel.....We kennen allemaal wel schrijnende gevallen denk ik......daar is de hele wereld vol van en die hoeven wij ook allemaal niet op onze rug mee te dragen, heeft ook geen zin denk ik...... Zie om naar de ander in woord en daad.......zover als je wilt en kunt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ik ken een oude vrouw, eenzaam, krijgt vrijwel geen bezoek, mist beide borsten, gal en heeft zware diabetes. Ze kan niet huilen omdat ze nooit emoties heeft mogen laten zien. Opgegroeid in een art 31 kerk, grote angst voor God, moet nu uit het verzorgingstehuis waar ze nu zit, omdat deze opgeheven wordt....verbitterd...zullen we voor haar bidden dat de Here haar intense vrede geeft in haar hart, haar in haar slaap thuishaalt en haar een nog zwaarder ziekbed bespaart? Een vrouw die niemand van jullie kent? Dát staat in Jesaja 58, Cross en Marian.....voor zulke mensen een oproep plaatsen juich ik toe |
Graag annette maar dan wel op een andere manier dan je aangeeft,in Jesaja wordt nl. gevraagd om wat voor deze mensen te DOEN,niet alleen te bidden.Vragen om haar te halen zou aangeven dat het leven van deze vrouw niets waard is,dat doe ik niet........... Is er niets voor haar te regelen vanuit ouderenwerk/kerk/zonnebloem?Of hier op CM,misschien mensen die in haar regio wonen en haar kunnen bezoeken of kaartjes sturen als dat niet lukt? Het is maar een idee,ik weet dat er veel eenzame mensen zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:23
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ja, in de Friese Bijbel spreekt Jezus zijn Vader aan met "Heit", maar begint Hij bijv. ook het Onze Vader met "Heit........", evenals dat Paulus in Rom. 8 schrijft: "Troch Him roppe wy it út: Abba, Heit!" Alle vormen van Vader vertaald de Friese vertaling dus met "Heit!".
De Groninger vertaling maakt trouwens wel onderscheid: In het aanspreken van zijn Vader door Jezus wordt dit vertaald met "Voader" terwijl in Romeinen 8 het vertaald wordt met "Abba, Pabbe!" ( de meest vertrouwelijke vorm ) |
Boeiend te lezen Steentje! Bedankt! Klinkt dat niet raar: onze heit die in de hemel is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Vannacht was hier alles buiten voorzien van een flinterdun wit dekentje, maar die is nu weer weg. De zon doet zijn best om door het wolkendek te komen..... |
dag dag winter...hello lente......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Graag annette maar dan wel op een andere manier dan je aangeeft,in Jesaja wordt nl. gevraagd om wat voor deze mensen te DOEN,niet alleen te bidden.Vragen om haar te halen zou aangeven dat het leven van deze vrouw niets waard is,dat doe ik niet........... Is er niets voor haar te regelen vanuit ouderenwerk/kerk/zonnebloem?Of hier op CM,misschien mensen die in haar regio wonen en haar kunnen bezoeken of kaartjes sturen als dat niet lukt? Het is maar een idee,ik weet dat er veel eenzame mensen zijn |
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........ je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel..... ik wacht af.......
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 20 februari 2012, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:57
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........ je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel..... ik wacht af....... |
Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken...... Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:01
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........ je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel..... ik wacht af....... |
pffff niet te direct he Annette.. je weet cm-ers praten graag hoogdravend, maar om dat nou echt in de practijk te brengen....
nee, grapje en valse beschuldiging hoor. in 2008 hebben we vanuit cm het huis van een invalide cm-er compleet opgeknapt met hulp van donaties van andere cm-ers!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken...... Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben.... |
Ja, Leanne kwam met het initiatief, ik vul het alleen maar in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken...... Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben.... |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 20 februari 2012, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Boeiend te lezen Steentje! Bedankt! Klinkt dat niet raar: onze heit die in de hemel is? |
Graag gedaan, natuurlijk. En voor een Fries klinkt dat niet zo vreemd, maar juist heel vertrouwd. (Ze zeggen wel dat ze stijfkoppig zijn, maar in werkelijkheid hebben de meeste maar een heel klein, gevoelig hartje ) Het klinkt dan zo:
Us Heit yn 'e himel, lit Jo namme hillige wurde, lit Jo keninkryk komme, lit Jo wil dien wurde op ierde likegoed as yn 'e himel Jou ús hjoed ús deistich brea en ferjou ús ús skulde sa't wy ús skuldners ek ferjûn hawwe; en lit ús net yn fersiking komme, mar ferlos ús fan 'e kweade; want Jowes is it keninkryk, en de krêft, en de hearlikheid, oant yn ivichheid, Amen
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 20 februari 2012, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:24
|
|
|
TINK100 schreef: | dag dag winter...hello lente...... |
Jaaaaaaaa, laat maar komen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:38
|
|
|
Wat erg dat er door ons mensen zo'n onderscheid wordt gemaakt . Kan er ook niet gewoon voor allebei gebeden worden? Zowel Friso, als de vrouw uit het bovenstaande stukje van Annette hebben diezelfde God nodig, diezelfde gezondheid en hulp. Wat absurd dat er hier dan onderscheid gemaakt word....Bid voor allebei!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:45
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Gevangenis bezoeken is ook goed, of kleren inzamelen voor hen die naakt zijn ...enz. enz. enz. |
Ik blijf lekker thuis......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:52
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heb eens ff Gegoogled wat dat mag zijn. Klopt het dat het stamppot wortels op zijn Antwerps is?? |
Idd, Steentje, dat is in dus stampot met wortels...en stoofvlees is zoals hachee...
Spineuzestoemp is ook lekker gewoon met weuste of spek...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:54
|
|
|
Lekker gezond koud weer met een zonnetje dat voor wat warmte zorgde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:00
|
|
|
XABIA794 schreef: | Heb een ander lief zoals jezelf... als het met jezelf innerlijk niet in orde is. Verbitterd, pijn, verdriet enz ... dan is het praktisch onmogelijk om een ander lief te hebben (waar vergeving onder valt) er beter van worden?? is dat niet de doelstelling op "geestelijk" vlak? Het hele concept in je relatie met God is opbouwen, groeien gelijkworden ...... in de liefde van Jezus. | Dat is nu een evangelische rotsmoes. zolang je geen vrede met jezelf hebt, hoef je de ander niet te vergeven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 februari 2012, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is echt onzin wat je nu schrijft over mijn visie over vergeven....en als je mijn stukjes goed leest zie je ook dat ik dat helemaal niet schrijf..... Ik schrijf juist dat vergeven soms helemaal niet mogelijk is en aan de orde zelfs...... Je moet alleen niet van de daken schreeuwen dat je vergeeft en ondertussen blijkt uit alles dat je dat niet doet...... En doen alsof er niets gebeurd is? Welnee....ik heb het over nieuwe kansen......een significant verschil Chatuliem........ | Je kunt toch heel goed vergeven, maar dat wil niet zeggen dat de schade die jou aangericht is zomaar over is? En dat je daar bescherming voor nodig hebt ligt toch voor de hand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Idd, Steentje, dat is in dus stampot met wortels...en stoofvlees is zoals hachee...
Spineuzestoemp is ook lekker gewoon met weuste of spek... |
Oke dan, en wat maakt het Antwerps eraan?? Klinkt allemaal wel lekker, overigens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt toch heel goed vergeven, maar dat wil niet zeggen dat de schade die jou aangericht is zomaar over is? En dat je daar bescherming voor nodig hebt ligt toch voor de hand? |
Jij vind dat voor de hand liggen......maar vergeving ligt bij jou ook wel erg voor de hand...met de nodige voorwaarden......en dat is niet wat je in de Bijbel leest....... Laat mij dan maar soms gewoon niet vergeven, is in ieder geval eerlijker en niet zo gemaakt christelijk......maar ondertussen oordelend.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 februari 2012, 18:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij vind dat voor de hand liggen......maar vergeving ligt bij jou ook wel erg voor de hand...met de nodige voorwaarden......en dat is niet wat je in de Bijbel leest....... Laat mij dan maar soms gewoon niet vergeven, is in ieder geval eerlijker..... | ik heb vaak genoeg gezien dat mensen de kracht kregen te vergeven..zelfs voor de moeilijkste dingen. Ik geloof dat God mensen die kracht kan geven, en dan zie je ook dat vergeving lang niet zo lichtzinnig is als jij doet voorstellen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 februari 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:20
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in groepjes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........ je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel..... ik wacht af....... |
"wat mijn ogen zien, doen mijn handen" is ook een optie denk ik. ik weet van verschillende mannen en vrouwen die anderen hier op de site helpen, en dan BELANGELOOS. dus niet om alsnog een k(l)usjes-date te scoren oid, maar gewoon om er voor de medemens te zijn.
de ene geeft iemand een abonnement kado of levert een toetsenbord af; de ander helpt verhuizen, door paar dagen te gaan witten, de volgende rijd 2 uur om om iemand mee te kunnen nemen naar een uitje, en nog weer iemand stuurt een enveloppe geld zonder de afzender te vermelden; er zijn er die kleding opsturen, tassen vol, en er zijn er ook die een luistend oor bieden op de prive-chat; ik denk dat ieder die als "zout" in de wereld is, echt wel een plaats vind om iemands leven te verrijken!!
hannah.......heeft ogen die zien en houd het dicht bij huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:24
|
|
|
Kom er vandaag achter dat ik de oudste broer van Lena van vroeger ken. Heb respect voor Lena
|
|
Naar boven |
|
|