Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als Ajax wint, ben ik blij dat ze nog steeds een kans maken voor het kampioenschap, maar verdrietig omdat het tegen Groningen is.
Als ze gelijk spelen, mist Ajax de kans op een kampioenschap.
Als Groningen wint ben ik trots op die prestatie in de Arena, maar verdrietig omdat Ajax dan teveel punten verliest. |
En, heeft Ajax FC Groningen alle hoeken van het veld laten zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het was eigenlijk voor Mariska bedoeld!
Maar: wat is laat en wat is vroeg? We hebben sinds WO2 Middeneuropese tijd, dus al 40 minuten later dan de zonnetijd. Samen met de zomertijd, leven we dus 1 uur en 40 minuten later dan de zonnetijd. De zon ging vroeger in juni rond half 4 op en rond half 10 onder. Dus, dan stond je echt vroeg naast je bed om aardbeien te plukken en ging je met de kippen op stok. Alleen, het levenstempo was natuurlijk lager. In de file stond je nooit.
Sinds Einstein weten we ook dat tijd geen absolute waarde an sich in zich herbergt, maar ook relatief is. Een bepaalde afstand afleggen per auto of vliegtuig kost minder tijd, dan vroeger. En toch hebben wel allemaal gelijk avond. Tijd berust ook op afspraken.
Wat was voor mij bedoelt?
Er is een tijd geweest dat het in Arnhem later was, dan in Rotterdam. Met de komst van de spoordiensten kregen we in Nederland een uniforme tijd. We leerden binnen de tijd te leven. Werden zelfs slaven van onze agenda en horloges. Fabrieken en magazijnen kregen tijdklokken. Geen mintuut te laat komen en geen minuut eerder weg gaan!
Laat is het nooit in mijn leven. Ik heb de tijd. Misschien wel tot in eeuwigheid....
Maarre... geniet van je vroege morgens! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:29
|
|
|
HENK710 schreef: | 1. Hoe ervaren jullie de preken die je hoort? 2. En hoe meten jullie ‘of het wel of geen goede dienst was’? |
Ik hoorde een paar dagen geleden een (stukje van een) interview met dr. Plaisier op Grootnieuwsradio, over hetzelfde thema als het hier geciteerde artikel...
De preek is voor mij cruciaal, maar tegelijkertijd ook onderdeel van een dienst. De volgende punten vind ik belangrijk in een preek: * Christus moet centraal staan en niet wij als gelovigen... * een preek is bestemd voor de gemeente, voor de gelovigen... Ik hou dus niet van een preek die lijkt te draaien om het komen tot Christus, hoewel daar wel een appel op gedaan 'moet' worden; * uitleg die dichtbij de tekst of het tekstgedeelte blijft en diepgang; de tekst mag geen (kort) opstapje zijn naar een meer algemeen verhaal met geijkte zinsnedes... * je hebt zgn. verstandspreken en doorleefde preken... Ik hou van de laatste en een beetje emotie/passie in de preek raakt/boeit me. * actueel en praktisch, uit het leven gegrepen... zowel qua inhoud als ook qua woord- en zinkeuzes...
Tsja... wat is een 'goede' dienst... Als ik geraakt ben door het Woord? Als ik geraakt ben door het zijn in Gods huis, in de gemeenschap en de verbondenheid met de gemeenteleden? Als ik geraakt ben in het (massale) zingen van een lied? Maar dat is misschien wel egoïstisch gedacht... Individualisme, zelfs in de gemeente...
Nogmaals, wat is een 'goede' dienst? Ik denk, een dienst waarin Gods aanwezigheid ervaren wordt. Door mij en/of door anderen... En die diensten zijn er veel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:30
|
|
|
Dat er een nieuwe dag had baangebroken! Een zonnige zondag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:31
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat er een nieuwe dag had baangebroken! Een zonnige zondag! |
het is hier wel zondag, maar niet zonnig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:34
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is hier wel zondag, maar niet zonnig. |
Vanmorgen wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Vanmorgen wel. |
ik kwam pas om half 10 mijn bed uit,en geen zon gezien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 17:55
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Wat je zegt Ringo......Het is geloof ik dan wel de bedoeling dat die inbreker of witteboordenfraudeur zijn werkschema voor de maandag niet uitvoert en dat Eugene misschien wel zin heeft om met Lucien ff naar boven te gaan, maar daar niet (meer) aan toegeeft en de strijd daarmee aanbindt om het in het vervolg te laten........
Dat zal wel niet altijd even makkelijk zijn, maar is m.i. wel de juiste weg.
Ben ik helemaal met je eens. |
En als ik nu al eens weet dat ik maandagmorgen erg vroeg door dat ene stoplicht op de fiets door rood ga fietsen, moet ik mijzelf dan ook van het avondmaal onthouden? Of moet ik dan zwaar mezelf de strijd gaan aanbinden om niet door rood te fietsen.
De punten die eerder zijn voorgedragen, inbreker, fraudeur, homofilie zijn meer beladen dan het fietsen door rood. maar wegen zij dan zwaarder ivm het aangaan van het avondmaal dan fietsen door rood. Of wegen voor God alle zonden even zwaar ivm het aangaan/onthouding van Zijn avondmaal. Ik denk het wel, het gaat om de intentie om het te doen of niet, dat zou meer doorslag moeten geven voor het wel of niet aangaan van het avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:05
|
|
|
'n Lezenswaardig artikel, goed dat je't geplaatst hebt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:19
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik heb zojuist het boek Ten derde dage van Maggie Hamand in één adem (uit) gelezen...
Het verhaal gaat over een psychologisch drama rondom het lijdensverhaal. Tijdens de kerkdienst op Goede Vrijdag komt een zwaargewonde man de kerk binnen en verstoort de rust. Hij overlijdt later aan zijn steekwonden en zijn lichaam wordt op de vroege Paasmorgen gestolen uit het mortuarium. En dit zijn niet de enige parallellen met Jezus' dood en opstanding... Ook in de details zijn overeenkomsten te vinden.
Het verhaal is geschreven vanuit de ik-vorm; ik=de voorganger die de dienst op Goede Vrijdag leidde en door de gebeurtenissen in een shock is terecht gekomen. Langzamerhand ontdekt hij dat zijn geloof vervaagd bleek tot een mythe...
Het kwam op mij over als tekenend voor de samenleving van nu... Ik moest denken aan deze tekst (Luk. 18:8): Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?
Bij deze zijn jullie dus getipt op dit vlot leesbare boek... |
Hoeveel woorden had dat boek, dat je het in één adem kon uitlezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | En, heeft Ajax FC Groningen alle hoeken van het veld laten zien? |
1-1 haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:30
|
|
|
ook wakker mafkees? ben je altijd zo snel?
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op zondag 28 maart 2010, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:32
|
|
|
IMRE695 schreef: | En, heeft Ajax FC Groningen alle hoeken van het veld laten zien? | Nou dat niet bepaald. Maar het is 3-0 voor Ajax geworden, geflatteerd, maar ik kan ermee leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:37
|
|
|
Het onderwerp wat veel mensen bezig houdt, dus ik dacht, vooruit dit verdient toch wel een nieuw topic. Wie wordt er landskampioen dit jaar? Gaan we ver komen op de WK? Wordt Suarez verkocht en wat doet Groningen volgend seizoen? Lukt het VVV het gemis van Honda te compenseren? Blijft Van Gaal bij Bayern München? Zomaar een paar vraagjes, genoegs gespreksonderwerpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:41
|
|
|
Ik hoop dat Twente is voor de variatie kampioen wordt. En Feyenoord wint de beker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:45
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik hoop dat Twente is voor de variatie kampioen wordt. En Feyenoord wint de beker. |
dat laatste zijn nu ware wijze woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:03
|
|
|
Loof den Heere dus. Pure bijbelstudie,en geen sport,en theater. Ik denk dat ik geen subsidie krijg,van rijkswege. De Bijbel doorvorsen,en bestuderen,zoals de Profeten. Schamelijk leven,zonder geneugten,des aarde,in het teken van het beest. Mijn aangezicht is een vrolijk aanzien meestal,en leuke lach Echt profaan,ben ik ook niet,in bediening. Echt geen genezingsbediener,of manifestatie,in mijn aard. Bij het Sterven van de Oprichter Ds Glashouwer,van de EO,is die Omroep ook gestorven,van die intensie. Geen leidsman weer,lees de koningen en kronieken. Soms hoor je een waar woord,maar de seculariteit,is bij die omroep,het item. Ik wil geen sport horen,op dit is de dag,maar Gods woord drinken. Deze omroep kalft af,in de Visie omroep. Bekeer U was ooit de intensie,van die EO omroep,en NCRV. Ooit dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het onderwerp wat veel mensen bezig houdt, dus ik dacht, vooruit dit verdient toch wel een nieuw topic. Wie wordt er landskampioen dit jaar? Gaan we ver komen op de WK? Wordt Suarez verkocht en wat doet Groningen volgend seizoen? Lukt het VVV het gemis van Honda te compenseren? Blijft Van Gaal bij Bayern München? Zomaar een paar vraagjes, genoegs gespreksonderwerpen. |
ajax wordt kampioen en suarez wordt verkocht die is te goed om te kunnen houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het onderwerp wat veel mensen bezig houdt, dus ik dacht, vooruit dit verdient toch wel een nieuw topic. Wie wordt er landskampioen dit jaar? Gaan we ver komen op de WK? Wordt Suarez verkocht en wat doet Groningen volgend seizoen? Lukt het VVV het gemis van Honda te compenseren? Blijft Van Gaal bij Bayern München? Zomaar een paar vraagjes, genoegs gespreksonderwerpen. |
Ben je vanmiddag bij FC Groningen-Ajax geweest Chat? Mijn zoon was er nl ook en hij heeft genoten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:22
|
|
|
Het intreseerd mij geen hol dus. Paulus citeerde geef ons sport en spelen,voor bevredeging' En brood dus. Mijn sportlichaam is versleten ,in aardappeltransport,rijst sjouwen,en meubeltransport,duizende rolcontainers,duizende pallets,en rioolbuizen,en zware kisten,zonder een lintje. Atrose pijn in mijn grote handen,is mijn verdienste,in die lauwerkrans. Mijn pensioen is gewoon mager,en overleven,als mijn sportman te zijn. Ik haat sport intens. Ik vind dit geen Toppic waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:26
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Het intreseerd mij geen hol dus. Paulus citeerde geef ons sport en spelen,voor bevredeging' En brood dus. Mijn sportlichaam is versleten ,in aardappeltransport,rijst sjouwen,en meubeltransport,duizende rolcontainers,duizende pallets,en rioolbuizen,en zware kisten,zonder een lintje. Atrose pijn in mijn grote handen,is mijn verdienste,in die lauwerkrans. Mijn pensioen is gewoon mager,en overleven,als mijn sportman te zijn. Ik haat sport intens. Ik vind dit geen Toppic waard. |
Dan sla jij het lekker over.. .. gewoon niet lezen!! doe ik ook regelmatig bij allerlei onderwerpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:27
|
|
|
sja ik denk dat VVV het verlies wel kan dragen we hebben Garcia van Grunns gehuurd dan heeft VVV nog 2 uit kenia die ook goed mee doen en volgend jaar weer een jappaner.... dus ik denk wel dat VVV wel blijft okal zal het nipt zijn, maardat is ook de doelstelling van Jan van dijk (trainer van VVV)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:29
|
|
|
RELLOK036 schreef: | sja ik denk dat VVV het verlies wel kan dragen we hebben Garcia van Grunns gehuurd dan heeft VVV nog 2 uit kenia die ook goed mee doen en volgend jaar weer een jappaner.... dus ik denk wel dat VVV wel blijft okal zal het nipt zijn, maardat is ook de doelstelling van Jan van dijk (trainer van VVV) | Groninger he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 19:56
|
|
|
Morgen weer maandag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:09
|
|
|
MARIO216 schreef: | Morgen weer maandag. |
Monday, monday... Can't trust that day...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RINGO975
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een poedel????Het is overduidelijk een Lagotto Romagnolo! Tsssssss,sommige mensen ook.......
|
haagse puienzeikert geloof ik hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:28
|
|
|
MARY052 schreef: | Haha ja hoor mar |
Het is goed voor de ziekefonds premie.
haha lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:35
|
|
|
MARIO216 schreef: | Morgen weer maandag. |
I don't like mondays.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:38
|
|
|
Ik hoop dat God een Bril gekocht heeft bij Hans Anders. Het is niet zo fraai dus,en er overheen leest. Met rode kaken ,voor Gods aangezicht,foei en foei dus,gij onderkruipsel. Dat idee kom ook in mijn dromen,ik wil gewoon in die hemel zijn,en niet gefolterd worden. God heeft dus geen bril nodig,van de beste brilmaker,die te veel rekend,voor gezichtsvermogen. God beziet mijn Ziel,en doorgrond dat,waar ?is Uw Talent ? Pover heb ik geprobeerd,dat talent niet te begraven,maar mijn inspanning is zo minimaal,in mijn zwakheid,in missie en evangelie. Ik weet best wat een kus is. Maar de Kus Van Abba Vader,is mijn groots verlangen. Vader het is mislukt dus,ik was te wereldgelijkvormig. Kus mij Vader,en meer verlang ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|