Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 19:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik wegblijven??? henkie henkie ik had jou wijzer geacht... ik bedoel, niet om t 1 of ander hoor, maar geef toe: wat zou cee-em zijn zonder mij?? | Tja
Maar het ging mij ook niet om CM, maar om jouw gezondheid. Je stelt je tensloote wel weer bloot aan allerlei virussen: Limbo, Zwollee etc etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 19:59
|
|
|
HENK710 schreef: | Wanneer komt het boek van P. van 't Hart uit? |
tegen de wens van mijn uitgever ( en van diens mercedesdealer) pas NA mijn overlijden. en aangezien de verwachting is dat het zeer goed verkocht word, ook internationaal dus, is er al n stuk oerwoud bij de amazone gereserveerd. het stukkie is 3x zo groot als nederland, dus leverd voor de 1e druk genoeg papier op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:00
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja
Maar het ging mij ook niet om CM, maar om jouw gezondheid. Je stelt je tensloote wel weer bloot aan allerlei virussen: Limbo, Zwollee etc etc |
ik ben daar immuun voor joh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | tegen de wens van mijn uitgever ( en van diens mercedesdealer) pas NA mijn overlijden. en aangezien de verwachting is dat het zeer goed verkocht word, ook internationaal dus, is er al n stuk oerwoud bij de amazone gereserveerd. het stukkie is 3x zo groot als nederland, dus leverd voor de 1e druk genoeg papier op |
Heb je 007 al in zijn eigen hoekje om toestemming gevraagd vanwege het regenwoud???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ben daar immuun voor joh |
Gelukkig maar want we kunnen niet zonder je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | wanneer is cm verlost van jou? | SJa.... das een goede denk hmmmm ooit komt het wel zo ver dat cm zonder mij wel verder kan bestaan op dit moment heeft cm mij gewoon nodig.... waar mot je anders over euhm (cm-cencuur)...dus tot die tijd pieter ben je hier niet van me af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:30
|
|
|
Ik heb nog een mooie fluoriserend rose slee Ooit gekocht voor een mannetje dat hem perse wou hebben en niet 1 van die 10 andere kleurtjes... Nu is rose echter voor meiden en niet voor stoere kerels Dus wie wil em hebben er is sneeuw voorspeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 20:59
|
|
|
Quote: | Je kunt iemand de rug toekeren, niet vergeven maar je boosheid-verdriet laten zakken en gewoon verder gaan met je leven. |
dit is in veel gevallen de realiteit denk ik. maar is dat voor God genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:02
|
|
|
JOLAN931 schreef: | dit is in veel gevallen de realiteit denk ik. maar is dat voor God genoeg? |
Geen idee Jolan... kan het enkel hopen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:04
|
|
|
Misschien een tip om te lezen, het boek van Anne van der Bijl en Al Janssen. Het boek gaat over christenen in de islamitsche landen, gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Er is onderscheidt tussen de christelijk bevolkingsgroep die daar leeft, en de islamieten die zich tot het christelijk geloof bekeren. Lees dan ook het verschil hoe verschillende geloofsgroepen op elkaar reageren en zie/lees het verschil in aanpak
Anne van der Bijl en Al Janssen Geheime gelovigen ISBN: 9789033818677 Kosten ong. € 10,-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:05
|
|
|
Robbedoes, veel sterkte! Ook al ken ik je niet, God kent je wel en daarom zal ik voor je bidden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:07
|
|
|
Quote: | JOLAN931 schreef: hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God... terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft? (ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)
Dat zeg ik wel de zelfde God maar er anders mee omgaan... weet het niet hoor was maar een idee
|
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab. Men diende de baal, en elia diende de God van israel.
de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.
Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren. Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:10
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab. Men diende de baal, en elia diende de God van israel.
de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.
Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren. Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet? |
Tjee zeg daar zeg je me wat... das een moeilijke Ik denk dat er in dit verhaal heel duidelijk word gezegd dat het om een andere God gaat, zou daar niet het verschil in zitten? Weet het niet hoor, maar das wel iets waar ik vaak overna denk, Want ik geloof nu eenmaal dat er maar 1 God is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Diezelfde sympathie heb ik zelf ook naar onze moslimbroers en -zussen. Dus ja, ook voor hen mogen we af en toe wel in de bres springen als ze onterecht met zijn allen in een bepaald hoekje gedrukt worden. |
Ik zie en voel dat duidelijk anders. Mensen die - net als ik - geloven in Jezus, als Verlosser en Redder, zie ik als broers en zussen in het geloof. Dan zou ik alle mensen op de wereld m'n broers en zussen moeten noemen, waardoor het een hele andere betekenis gaat krijgen. Hiermee zeg ik overigens niet dat moslims in een bepaald hoekje gedrukt moeten worden. Ook hen moeten we, juist vanuit ons geloof, respecteren en in hun waarde laten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 13 december 2009, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 21:41
|
|
|
Hoe denken jullie over de wet die God aan Mozes gaf in het oude testament. Is deze anno 2009 nog steeds de wet waar we ons aan hebben te houden? en is ieder gebod in deze wet even belangrijk? voor degene die deze wet niet kennen heb ik hem er even onder gezet. eerste is de staten vertaling, tweede komt uit het Boek.
Toen sprak God al deze woorden, zeggende:
1 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.
2 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
3 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden. Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.
4 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
5 Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.
6 Gij zult niet doodslaan.
7 Gij zult niet echtbreken.
8 Gij zult niet stelen.
9 Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
Toen verklaarde de HERE: "Ik ben de HERE, uw God, Die u uit de slavernij in Egypte heeft bevrijd.
1 U mag geen andere goden aanbidden dan Mij.
2 U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren; want Ik, de HERE, ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders toerekent aan de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van hen die Mij haten. Maar Ik ben liefdevol voor hen die van Mij houden en mijn wetten gehoorzamen. U mag de naam van de HERE, uw God, niet zonder goede reden gebruiken, want de HERE zal degene die dat wel doet, zeker straffen.
4 Onderhoud de sabbat als een heilige dag. Zes dagen moet u werken, maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, een rustdag. Op die dag mag u niet werken. En dat geldt ook voor uw zonen, dochters, slaven (man of vrouw), vee en gasten. Want in zes dagen heeft de HERE de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin leeft, gemaakt en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HERE de sabbat en maakte er een bijzondere, heilige dag van.
5 Heb eerbied voor uw vader en uw moeder, dan krijgt u een lang en goed leven in het land dat de HERE, uw God, u zal geven.
6 U mag niemand doodslaan.
7 U mag niet echtbreken.
8 U mag niet stelen.
9 U mag geen leugens vertellen aan andere mensen.
10 U mag niet jaloers zijn op het huis van uw naaste en ook niet op zijn vrouw, zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund en zijn ezel of iets anders dat het eigendom is van uw naaste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:11
|
|
|
Ik denk dat de wet een eeuwig blijvend iets is, waar je je zelf nog steeds aan kan toetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:18
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | Ik denk dat de wet een eeuwig blijvend iets is, waar je je zelf nog steeds aan kan toetsen |
Tja wat kan ik anders dan dit beamen?? Ben het hier helemaal mee eens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:19
|
|
|
Ik denk dat de wet nog steeds voor ons geldt. Alleen ben ik niet zo gelukkig met de term 'wet'. Klinkt zo wettisch... Ik zie het meer als een leefregel van dankbaarheid. Pas hoorde ik iemand die vergeleek het met een rode loper. God heeft aanwijzingen gegeven hoe wij praktisch kunnen leven zoals Hij het wil en tot Zijn eer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:30
|
|
|
hier zet ik een bijbeltekst neer met verschillende vertalingen
romeinen 12:3
SV 1637:
Want door de genade die my gegeven is, segge ick eenen yegelicken die onder u is, dat hy niet wijs en zy boven het gene men behoort wijs te zijn: maer dat hy wijs zy tot maticheyt, gelijck als Godt eenen yegelicken de mate des geloofs gedeelt heeft.
NBV: Met een beroep op de genade die mij geschonken is, zeg ik u allen dat u zichzelf niet hoger moet aanslaan dan u kunt verantwoorden, maar verstandig over uzelf moet denken. Denk overeenkomstig het geloof, dat is de maatstaf die God u heeft gegeven.
SV(jongbloed editie): Want door de genade, die mij gegeven is, zeg ik een iegelijk, die onder u is, dat hij niet wijs zij boven hetgeen men behoort wijs te zijn; maar dat hij wijs zij tot matigheid, gelijk als God een iegelijk de mate des geloofs gedeeld heeft.
NBG: Want krachtens de genade, die mij geschonken is, zeg ik een ieder onder u: koestert geen gedachten, hoger dan u voegen, maar gedachten tot bedachtzaamheid, naar de mate van het geloof, dat God elkeen in het bijzonder heeft toebedeeld.
WV: Uit kracht van de genade die God mij gegeven heeft zeg ik tegen ieder van u: Acht uzelf niet hoger dan u kunt verantwoorden, denk over uzelf met bedachtzaamheid, ieder naar de maat van het geloof dat God aan hem heeft toebedeeld.
GNB: Met een beroep op het voorrecht dat God me gegeven heeft, zeg ik tegen ieder van u: overschat uzelf niet, maar laat u in uw denken leiden door bescheidenheid. Norm is het geloof naar de maat waarin God dit aan ieder gegeven heeft.
Is eer een verschil met al deze vertalingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:31
|
|
|
Ik plaats maar een hoofdstuk uit het NT......
Romeinen 7 1 Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. De wet en de zonde 7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed. 13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.
(gebruikte vertaling NBV)
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 13 december 2009, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:33
|
|
|
een hele dikke knoef voor boel...
Heb nml zijn naam ijdel gebruikt....
Mijn nederige excuus bull zal het noooooit weer doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:34
|
|
|
Het staat allemaaal in de bijbel. Iedereen kan het zo lezen.......alleen een beetje GOED EN PRECIES lezen en daarbij jezelf ook eens onderzoeken!
Zou m.i. geen kwaad doen !
Overigens lijken me deze topics, waar mensen kennlijk zelf hiermee zitten en daar problemen mee hebben, niet zo geschikt om dat hier en plein publique te bespreken, omdat ik merk, dat mensen daar nog middenin in de problematiek zitten en die dus nog niet in hun leven hebben uitgewerkt. Ook de pijn en verwarring is nog aanwezig. De kans op beschadigingen van de betreffende personen is dan ook zeer aanwezig, doordat mensen, die hierop reageren de speciale omstandigheden van een bepaald persoon niet (kunnen) kennen.
Ik vind het daarom ook niet zo verstandig om zo'n topic hier te beginnen.
Voor een persoon, die hiermee nog middenin de problemen zit, is het beter om dat privé te houden en zich daarop met God alleen te bezinnen en bezig te zijn, of met een goede therapeut of goede vriend(in).
Niet iedereen weet van deze problematiek af en weet, wat er precies is voorgevallen bij deze of gene. Nogmaals de kans, dat je mensen kunt kwetsen is dan levensgroot aanwezig.
Ik vind het niet zo verstandig allemaal !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | een hele dikke knoef voor boel...
Heb nml zijn naam ijdel gebruikt....
Mijn nederige excuus bull zal het noooooit weer doen |
Het is je vergeven, zo makkelijk kan vergeven gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik plaats maar een hoofdstuk uit het NT......
Romeinen 7 1 Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. De wet en de zonde 7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed. 13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.
(gebruikte vertaling NBV) |
Heel mooi geknipt en geplakt en wat vind jij nu???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:37
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:38
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Heel mooi geknipt en geplakt en wat vind jij nu??? |
Wat ik vind, beetje vreemde vraag
Het hoofdstuk uit Romeinen is volgens mij het antwoord, dus wat ik vind kun je lezen in Romeinen. Het behoeft verder geen uitleg denk ik !!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:38
|
|
|
Versie van Het Boek:
Quote: | 3Als Gods boodschapper zeg ik tegen ieder van u: Beoordeel uzelf eerlijk en denk niet te hoog van uzelf; bepaal uw eigen waarde naar de mate van het geloof dat u van God ontvangen hebt. |
Nu komt het verschil wel naar boven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 13 december 2009, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:40
|
|
|
Is volgens mij heel duidelijk zo! De wet is om je bewust te maken van je zonden. En juist daarom hebben we Jezus zo hard nodig, namelijk om ons te bevrijden van deze zonden.
Dus: de 10 geboden gelden nog steeds!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Versie van Het Boek:
Nu komt het verschil wel naar boven. |
Zeker als je vers 1 met 3 gaat vergelijken ......
Toch maar aangepast dus ??
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 14 december 2009, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 22:46
|
|
|
Het Boek gaat wel erg gemakkelijk om met het begrip genade.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|