Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 21:40
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wij wel.
Je moet hier niet om 2 uur 's nachts on-line komen. Alsof er een oerbos wordt omgezaagd! |
Was ik dat?.. deed ik vast in mijn slaap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 21:43
|
|
|
ELLY361 schreef: | dan is het zeker het hondje laat vrouwtje uit of het hondje heeft een uitgelaten vrolijk vrouwtje |
hondje is meer uitgelaten dan ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 21:49
|
|
|
GRACE015 schreef: | Ik heb in de thuiszorg bij een terminale man gewerkt die al 40 jaar lid was van de euthanasievereniging. Veel collega's wilden daar niet werken omdat hij die wens had. Omdat hij mij oke vond MOCHT ik bij hem komen. Hij had een uitgesproken mening over euthanasie, zelf ben ik er niet voor. Hij was gelovig. Dagen zat ik tegenover hem aan tafel, had ik hem dan terecht moeten wijzen, omdat ik er andere gedachten over had? Ik geloof niet dat het makkelijk was voor hem, maar hij was klaar met het leven, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Het was zijn keuze.Ik denk altijd dat God het voor ons zal doen, hij zal over ons oordelen,wij hoeven niet in zijn schoenen te staan. Natuurlijk moet je je moment pakken om over geloofszaken te praten als zich dat aandient. Uiteindelijk is de man in zijn slaap overleden, en het was goed zo. Ik denk met veel respect aan hem terug omdat ik een bijzonder kontakt met hem had, ondanks dat hij iets wilde doen, waar ik anders over dacht. Mijn overleden man heeft een heel zwaar lijden gekend, maar nooit hebben wij euthanasie overwogen. En zo kan het ook, in liefde. God die met ons meelijdt in ziekte,pijn en verdriet, en zo Zijn kind thuishaalt. Ik wil dit met jullie delen, en weet eigenlijk niet of ik er goed aan doe, ik zet dit niet hier neer om direct te worden veroordeeld dat ik tekortgeschoten zou zijn bij die man, omdat ik mijn eigen mening voor mijzelf heb gehouden. |
Ik vind het heel liefdevol dat je deze man zo hebt kunnen begeleiden in respect en waardigheid. Christen zijn in naastenliefde hoeft niet te blijken uit evangeliseren of mensen je mening op te dringen hoe je over zaken denkt als christen. Er als medemens zijn en de ander tot troost zijn in het lijden ook en juist als je niet hetzelfde over dingen denkt is dan begrepen hebben wat Jezus van ons vraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 22:08
|
|
|
heerlijke macaroni a la Grace toetje vla
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 27 maart 2010, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 22:33
|
|
|
BEREND677jij niet dan?
Het delen van één weekendknuffel vind ik wel wat .... magertjes zeg maar Hij is Mary van harte gegund!!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op zaterdag 27 maart 2010, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 22:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft. Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost. Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft. |
Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid" Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:00
|
|
|
INEZ910 schreef: | BEREND677jij niet dan?
Het delen van één weekendknuffel vind ik wel wat .... magertjes zeg maar Hij is Mary van harte gegund!! |
Nou Inez dat vind ik vet lief van je!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:07
|
|
|
trusten.
nachtzoentje voor wie em wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:09
|
|
|
Zaterdag 27 maart/Dagelijkse bemoediging:
GA VOORT!
Rust in Mij, stil in Mijn liefde, sterk in Mijn kracht. Denk eens in wat het betekent een macht te bezitten die groter is dan welke macht ook op aarde. Een heerschappij, welke groter is en veel verder reikt dan die van enig aardse koning.
Geen uitvinding, geen elektriciteit, geen magnetisme, geen goud, zou een miljoenste deel kunnen bereiken van al wat jij tot stand kunt brengen door de kracht van Mijn Geest, realiseer je eens heel even, wat dat allemaal wil zeggen.
Ga verder, je staat pas aan het begin van het nieuwe leven.
Wees blij, blij, blij.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op zaterdag 27 maart 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:09
|
|
|
Tja Alfa, het gezonde oog van de man. Hoe ziet het gezonde oog van de vrouw eruit???
Genesis 3:16 ; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 27 maart 2010, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:29
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Evangeliseren is vechten tegen de Biertkaai,vind ik. |
Vind ik ook, ware liefde zoekt zichzelfe niet. Het is geen "homo", maar heb wel een vriend, die mij nimmermeer verlaat. Voor Hem ging het om het minste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 00:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja Alfa, het gezonde oog van de man. Hoe ziet het gezonde oog van de vrouw eruit???
Genesis 3:16 ; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Shalom. | Mooie bijbeltekst Mar. Zet je toch weer tot nadenken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 00:48
|
|
|
IMRE695 schreef: | De ooievaar is kennelijk op bezoek geweest! |
Hi, hi......das een goeie Imre.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 08:30
|
|
|
... geinteresseerden voor een daagje naar de hei in ede om te picknicken met elkaar zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen jolan9.. en willie5.. met drie kinderen karolus 338 elly 361 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 met kinderen? grace 585 met twee kinderen griffin748 chatuliem619 ariennez498
en een datum wordt geprikt; ik zal eens kijken met jolan hoe of wat.... het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 10:44
|
|
|
Komaan, komaan, een nieuwe dag breekt baan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:19
|
|
|
ARJAN007 schreef: | In feite hebben modeontwerpers zich al veel met jullie kledingkeuze bemoeid. Een tijd lang was er niet veel anders te kiezen dan te korte hemden, te korte bloeses en te korte jurken/rokken. De modeontwerpers hebben ronduit geweigerd mode te ontwerpen die wél lang genoeg is. Als modeontwerpers vrouwen dwingen om kleding te dragen die ze eigenlijk niet willen, dan vind ik dat er iets goed fout zit. Ik denk echt niet dat de meeste vrouwen graag een hemd dragen dat zo kort is dat de vrouw niet meer met goed fatsoen kan bukken om iets op de grond op te rapen.
Wat mij betreft hoeft de regering niet met een wet te komen, maar als modeontwerpers vrouwen dwingen tot het dragen van kleren die ze eigenlijk niet willen, dan moeten die modeontwerpers gecorrigeerd kunnen worden. Als de modeontwerpers op een andere manier gecorrigeerd kunnen worden, vind ik dat ook prima. Maar zoals het nu is, kunnen ze van alles ontwerpen zonder dat iemand hen tot de orde kan roepen......
Dus zoals je ziet, wil ik juist wél dat vrouwen kleding kunnen kiezen! Maar dan moet het een échte keus zijn en niet alleen iets wat de mode voorschrijft...... |
Ik maak altijd nog men eigen keuzes Arjan... Geloof het of niet... en Te korte rokken of Te korte shirts... daar heb ik bijna altijd last van ben nu eenmaal lang en daar word helaas weinig rekening mee gehouden... Dus kom je dan ook in Te korte broeken Leve de heren afdeling met WEL Lange spijkerbroeken en Lange truien Ik trek aan waar ik me goed in voel en niet wat een ander vind wat ik aan moet... en ik denk vele vrouwen met mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:21
|
|
|
Iedereen een hele dikke knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:32
|
|
|
INKA401 schreef: | échte liefde is, knettergek zijn op elkaar ... heb je een menings verschil? kijk dan elkaar recht in de ogen en zegt ... wat ben je toch een ongelofelijke scheet, ik kan je wel opvreten ... |
opvreten kun je beter niet direct na de scheet doen inka kon er nog wel eens een luchtje aan zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:37
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het is inderdaad te gek voor woorden dat een huisarts moet wijzen op het feit dat kleding niet neutraal is, maar het e.e.a. kan oproepen bij "de overkant". Ik vind het een taak voor de modezaken om dit besef de meisjes en vrouwen bij te brengen. Maar ja... als kledingzaken/modezaken het vertikken om in dit opzicht de vrouwen het besef bij te brengen, wie moet dan de vrouwen erover inlichten? Laten we wel wezen: die hele mode van de naveltruitjes en korte rokjes was onmiskenbaar bedoeld om een erotische lading mee te geven. En wat gebeurde er? hele volkstammen meisjes en vrouwen trapten erin, "want het was mode" En de "mode" is nu eenmaal een dwingende instantie waar niemand aan mag ontsnappen.....
Misschien moet de regering maar gewoon bij wet een aantal modevoorschriften opleggen aan de modezaken. Dan is normale kleding tenminste voor alle vrouwen te allen tijde beschikbaar. Voor degenen die toch wat anders willen dan "normale" kleding, kunnen wat mij betreft speciaalzaken komen waar ze alles van hun gading kunnen kopen..... |
boerka aanschaffen dan is er totaal geen verleiding....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:39
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een hele dikke knuffel |
knuffie terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:41
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een hele dikke knuffel |
ben je zon knuffel diertje dan doesie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:43
|
|
|
voor iedereen een zondagse knuffel, wie hem hebben wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:43
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik weet dat maar niet iedereen weet dat he er wordt nogal snel iets te serieus genomen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:45
|
|
|
vele mode ontwerpers zijn mannen. het zijn dus de mannen die verleidelijke kleding maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
|
|
HENDUK927 schreef: | ben je zon knuffel diertje dan doesie |
Ikke wel wil je een extra knuffie dat kan hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid" Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten ..... | Eerlijk gezegd beantwoordde ik een vraag van Imke, die schreef dat ze er indirect mee te maken heeft. Daarbij beschrijf ik de gevaren van dit soort pastoraat. Ik zie als taak van de gemeente de verkondiging van het evangelie en het zorgen voor de mensen. Maar dat zorgen voor kan te ver gaan. Verder bemoei ik me niet meer met deze discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:58
|
|
|
Eindelijk een plaatsje waar we over voetbal kunnen praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 12:08
|
|
|
Ajax Groningen vanmiddag, mijn hart is verscheurd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 12:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ajax Groningen vanmiddag, mijn hart is verscheurd. |
Toch 2 heren Heeft in dit geval ook wel een voordeel Chat: u bent altijd tevreden Als een van beiden wint, ben je blij. Als ze gelijk spelen, ben ook je blij. Een blijde dag dus, ondanks het verscheurde hart
|
|
Naar boven |
|
|