Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:00
|
|
|
tijd om het weekend te beginnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:06
|
|
|
TALIET435 schreef: | een knuffel voor iedereen die hem wil en iedereen die er 1 gebruiken kan !!!! |
thanks taliet wil em graag en kon em ff heeeeeeeellllll goed gebruiken grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:11
|
|
|
Liefde betekent dat ik genoeg vertrouwen heb in die ander om hem mijn geschenk toe te vertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:18
|
|
|
Het opperste geluk in het leven is te weten dat je wordt bemind om jezelf, of, eigenlijk, wordt bemind ondanks jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:31
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik weet niet hoe laat het bij jou is, maar hier is het etenstijd |
Misschien woon je in een ander werelddeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:45
|
|
|
mijn ouders hebben mij als baby laten dopen in de rk kerk fout?nee dat geloof ik niet ,zei deden naar beste weten als waar zij in opgegroeidt waren.ik zag het later meer als hun keuze om mij bij de rk kerk te laten horen en mij daarin op te voeden.verdere uitleg hebbben zij mij nooit gegeven. na alles losgelaten te hebben en later in contact kwam met een pinkstergemeente entot geloof te zijn gekomen heb ik mij als volwassene laten dopen als bewuste keuze en op grond van Zijn woord volgens ;rom 6:1-14 , efeze 4:3-4 , niet om mijn zonden af te wassen ,een doop van bekering zoals johannes doopte,want op het moment dat je je tot God keert en berouw hebt en vergeving vraagd worden je zonden je vergeven.maar om mede aan de buitenwereld te laten zien dat ik een nieuw leven in christus begon zoals beschreven in rom.6:1-14 en dit niet alleen voor de mensen om mij heen maar ook als een statement in de hemelse gewesten . dat is dus de doop voor mij geweest en vandaaruit wil ik leven met christus gestorven en opgestaan. ieder zal dit op zijn manier zien en ervaren. mijn uitdaging ligt dan hierin,toets alles en bid God om wijsheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 13:55
|
|
|
ALICE495 schreef: | Nou blijkbaar gaat het niet lukken. Ze zeggen blijkbaar ook niks voor niks. 2 verschillende geloven op 1 kussen slaapt de duivel tussen. We krijgen alleen maar discussies en irritaties. Hij staat er echt zo 180 graden anders in dan ik en dat werkt gewoon niet. Als God het echt wil dan gebeurd het wel op Zijn tijd. Maar zoals het nu gaat werkt het gewoon echt niet. Moet zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben en dat ik alleen nog maar aan God vast hou en ga luisteren wat Hij met mij wil. Ik luister niet meer naar mijzelf en ook niet meer naar hem. Ik luister alleen nog maar naar God. Hij zal mij die weg wijzen. Blijkbaar was dit dus niet de weg die ik moest bewandelen, althans nu niet. Misschien probeert Hij mij nu wel iets duidelijk te maken. Dus ik ga mijn ogen en oren open houden voor Hem en dan hoop ik dat het mij allemaal duidelijk gaat worden. Ik wil iig jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun en jullie berichtjes en gebed enz. Maar heb er wel van geleerd dat het gewoon heel erg moeilijk is om een relatie aan te gaan met iemand die heel anders denkt over het geloof. Je moet echt met zn tweeën gelijk zijn daarover, anders werkt het niet. Ik wil echt niet oordelen of veroordelen, maar dit werkt gewoon echt niet. Althans met ons dan. Blijkbaar was hij niet die gene die God voor ogen heeft voor mij Ik wens jullie heel veel geluk en heel veel plezier toe en Gods zegen. En hopen dat jullie hier wel jullie geluk kunnen vinden. Ik ga mijn geluk nu even alleen in God vinden. Voor mij even geen relatie meer. Heb genoeg mee gemaakt de laatste tijd. Ik ga luisteren naar wat Hij met mij wilt.
Groetjes alice |
heel dapper van je alice heb me bewust ff hier afzijdig gehouden,. maar wil je hierbij ff een korte getuigenis geven om je een hart onder de riem te steken. een vriendin van mij kreeg relatie met een andersdenkende ,het ging niet en zij maakte het uit omdat ze God wilde volgen. 2 jaar later komen ze elkaar tegen op een conferentie ,hij had zich totaal bekeerd en ze zaten nu in dezelfde geloofsrichting. het klikte weer,ze zijn getrouwd en nu al meer dan 30 jaar samen. zo kan het ook. je weet nooit wat God voor je in petto heeft. blijf vertrouwen op Hem en Hij geeft je de dingen op Zijn tijd. veel sterkte en zegen toegewenst Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 14:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: of t idee dat je omdat je miss CM zou zijn, voor eeuwig op de site staat, marijan.......... ook dat lokt me niet zo, jou wel???
Geen reclame,een eeuwig vrijgezel op de voorpagina
Lijkt me beter dat we de cm-koppeltjes nomineren......van 1 stel per jaar naar het stel van de maand.....de week.....de dag......net zolang tot de vrijgezellen op zijn. Lijkt me een 5-jarenplan,ik coordineer wel,ik hang hier toch tot in de eeuwigheid rond
reden te meer om voor jou als eerste een wederhelft te zoeken;
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 maart 2010, 18:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 14:40
|
|
|
Verwijderd door mijzelf
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op vrijdag 26 maart 2010, 18:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 14:43
|
|
|
Ooit plaatste mijn persoon bij OPZNJ.
Een RKK meisje kust net zo lekker,als een Gereformeerd meisje.
En dat is gewoon waar.
Dat aanziens des persoons,lig bij mij,in de kliko,al vele jaren.
Die kerkelijke verschillen,heeft veel liefdesverdriet,veroorzaakt.
Ook bij de NH,en Gereformeerd. Kuiper of Kohlbrugge,de Paus,of Calvijn,en Luther,enzovoort,hebben een dochma gecreeerd,in de rots van behoudenis. Dat kan niet dus. Met weemoed denk ik aan dat RKK meisje terug,zij danste zo graag met mij. Zij zag mijn persoon,en niet mijn Dochma. Hoewel die dansles,grote ruzie was met mijn Vader. Ik volgde mijn belangstelling,en kust wat mij dierbaar is. En daar kan geen ene Dominee,of Pastoor tussen komen. Dat ik niet onkerkelijk,of afvallig,geworden ben,is mijn intensie. En helaas,ik zie de Paus,in de zelfde bril,van de Reformatie. Ze begrijpen er geen snars van,denk ik. En ik ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:40
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Ooit plaatste mijn persoon bij OPZNJ.
Een RKK meisje kust net zo lekker,als een Gereformeerd meisje.
En dat is gewoon waar.
Dat aanziens des persoons,lig bij mij,in de kliko,al vele jaren.
Die kerkelijke verschillen,heeft veel liefdesverdriet,veroorzaakt.
Ook bij de NH,en Gereformeerd. Kuiper of Kohlbrugge,de Paus,of Calvijn,en Luther,enzovoort,hebben een dochma gecreeerd,in de rots van behoudenis. Dat kan niet dus. Met weemoed denk ik aan dat RKK meisje terug,zij danste zo graag met mij. Zij zag mijn persoon,en niet mijn Dochma. Hoewel die dansles,grote ruzie was met mijn Vader. Ik volgde mijn belangstelling,en kust wat mij dierbaar is. En daar kan geen ene Dominee,of Pastoor tussen komen. Dat ik niet onkerkelijk,of afvallig,geworden ben,is mijn intensie. En helaas,ik zie de Paus,in de zelfde bril,van de Reformatie. Ze begrijpen er geen snars van,denk ik. En ik ook niet. |
Sorry, maar mag ik vragen wie je bedoelt met Ze begrijpen er geen snars van? Vind je dat niet oordelen? Laten we dan met zn allen er meer over gaan praten en voor elkaar bidden, want tenslotte zijn we allemaal broeders en zusters van elkaar. God wil ons straks allemaal bij die berg hebben toch? Is het aan ons niet de taak om het evangelie mee te geven aan anderen ipv oordelen hoe anderen er over denken? Hun kunnen er ook niks aan doen. Als zij denken dat het zo hoort en dat het zo moet zijn dan is dat hun keus en net zoals het onze keus is om te doen en laten met het geloof hoe wij er over denken. Laten we dan meer met elkaar stil gaan. Het gaat steeds meer de verkeerde kant op lijkt het wel, want het lijkt er op dat steeds meer christenen komen te vallen in deze maatschapij of heb ik dat helemaal verkeerd? Laten we leren van elkaar en wat God ons duidelijk wilt maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:40
|
|
|
Daar bedoel ik mee,binnen de Christelijke Kerk. Jezus is de Belangrijkste,want Wie mij Niet aanvaart,kom niet tot de Vader. Pinkstergemeente,was onbesproken,in mijn opvoeding,en RKK,helemaal,verguisd. Best was ik jalours op de RKK,op zondag,gingen zij naar het Café,hielden kermis,en voetbal. Ik en mijn broers en zussen,de straffe hands des heeren op die soms slopende dag,zonder enige vreugde,en saaie preken aanhoren.
Dat wee u,zit niet erg in mijn gestel,en geest. De ernst van Profetie,juist weer wel,onderzoek dus.
Ergens heb ik geleerd,keer Uw hoofd af,van degene die niet in de rechte paden wandelen,van het ware brood. Geen idee,welk brood dus. Want ik eet,volgranenbrood,omdat ik dat lekker vind. En een ander Witbrood,om dat het mals is,en lekker verteerd. Van het zelfde graan dus maar anders gebakken,in geloofsopbouw. Volgens Prognoze,van de Reformatie,kom geen enkele RKK mens,in de Hemel. En de RKK Kerk,eerd de Paus,zoals de Refo Gemeente Calvijn als Beelddragend erkennen,als Jezus Christus.
Alle boeken van de Schrijver,Toon Kortooms,bezit ik,puur RKK dus. Ik hou van die humor,en geniet ervan. Maar ? het is ook een geloofsovertuiging,van die Schijver,als Thomas a Kempis. De Liefde Dus,zoekt zich zelf niet. Want je leest een bewogen hart,met groot respeckt,in zijn ook verdere literatuur,over de Reformatie. Lees dan de Zwarte plak,van die schrijver. Autobiografie,van waar gebeurd verhaal,zij stelden hun leven in gevaar,om Joden te verbergen,uit Chr Geloof,en de dood aanvaarden in dat werk. De straat in het Dorp,America,is vernoemd naar die Familie,de Poelsstraat dus. Zij deden het Voor Jezus Christus,en sloegen nooit hun ochtendgebed over,ondanks hun leven,willekeur was,van de Nazi,en SS. Ach het was wel de rozekrans bidden,en tot Maria. Maar vele gebeden zijn verhoord,en geheiligd. Zij wisten wat de Gekruisigde Christus Betekende. En dat ik geschiedenis,altijd onderzoek,is geen dementie van mij,ik wil er van leren,want de Bijbel is ook geschiedenis. En toch realiteit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het is nu koffie tijd. |
Het is hier altijd koffietijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:50
|
|
|
Ik moet eerlijk bekennen nu dat ik dit ook mee heb gemaakt dat er zo veel verschil zit in het geloof dat het mij best wel verdriet doet. Maar ja de mens heeft een eigen keus gekregen om te geloven wat hun willen geloven. Ik denk dat je de mensen in hun eigen waarde moet laten en alleen maar kunt bidden voor elkaar en dat we straks met zn allen bij Hem mogen komen. Tegen elkaar ingaan heeft toch geen zin, want dat heb ik wel gemerkt dat je dan geen stap verder komt. Maar voor elkaar bidden en God vragen om Zijn leiding dat is denk ik de enige manier om dichter tot Hem te komen. En niet te vergeten het evangelie door te geven aan anderen is nooit verkeerd, maar ja daar heeft iedereen ook weer een eigen beeld van hoe ze dat zien. Het blijft gewoon lastig allemaal. Bidden en los laten en het aan Hem overlaten, dat is wat ik aan het doen ben. Luisteren naar de stem van God wat Hij ons te vertellen heeft. Althans zo voelt het voor mij zo op dit moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:51
|
|
|
Zelfgebakken extra dikke met katenspek en rozijntjes gevulde pannenkoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 15:54
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | De kerkuilen paren vaak, de ooievaars hebben inmiddels drie eieren en de oehoe heeft kuikens........ |
Al dat paren... Kweenie hoor....ik vind het een beetje onzedelijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:06
|
|
|
CLAUDIA469 schreef: | Een paar jaar geleden ben ik in contact gekomen met de vrij evangelische kerk. Ik stond er eerst beetje sceptisch tegenover maar door er te blijven komen ben ik me er heel erg gaan thuisvoelen. Mijn ouders zijn van huis uit katholiek, ze doen er echter niets mee, gaan nooit naar de kerk, zelfs in de jaarlijkse nachtmis kwam de klad. Toen ze hoorden dat ik naar de vrij evangelische kerk ging zijn ze heel erg kwaad geworden. Gingen rondstrooien dat ik in een sekte zit die er op uit is mij bij hen weg te houden. Op straat word ik uitgescholden voor vieze vuile griffo door hen, ze stoken vrienden van mij op, de kinderen worden tegen me opgezet. Maar wel tegen de communietijd eisen dat twee van mijn kinderen communie moesten doen. Heb daar lang over nagedacht maar het toch niet gedaan en het besluit aan mn ex over gelaten. In een vriendenboekje hadden ze heel kinderachtig gezet bij stomste vak op school: godsdienst en vervolgens wel op zondag je kind communie laten doen. Ik heb zelfs van iemand een hele lange mail gehad met wat ik mijn kinderen aandoe door naar die kerk te gaan. Dat het een schande was..........
Hoewel ik er probeer boven te staan is het toch best lastig. De kinderen staan er tussenin.
Wie herkent dit en hoe ben je er mee om gegaan? |
Claudia,
Ken jij die cd van Marcel en Lydia Zimmer betreft de cd Top tot teen? Daar staat een heel mooi nummer op: JIj hoort bij mij. Het is een christelijke cd voor kinderen. Dat nummer gaat idd over dat het leven van een christen heel moeilijk is. Echt als je dat luisterd is dat zo mooi. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar dat zou ook wel fijn zijn als ze daar naar luisteren. Het zijn sowieso hele leuke nummers op. Mijn zoontje vind het helemaal geweldig en als je ziet hoe hij er ook mee om gaat. Ik hoop echt zo dat het allemaal goed komt. Leg het idd in Gods hand en bid voor je ex en je ouders. Zij weten niet beter. En jij wel. Laat jij dan de verstandige wezen en probeer het te negeren wat ze zeggen en probeer kalm te blijven. Echt probeer voor ze te bidden. Ik heb het ook gedaan en de relatie tussen de vader van mn zoontje is al een stuk beter geworden dan in het begin dat we net tot geloof zijn gekomen. Praat veel met je kinderen dat ze het ook begrijpen waarom ze dat doen. Omdat ze niet beter weten. Ik zal even voor je kijken als ze het nummer van marcel en lydia zimmer op you tube hebben staan en zo niet is het echt een aanrader om naar de evangelische bookshop te gaan om die cd te luisteren of te halen. Ik vind hem echt heel erg mooi. En zal ook zeker niet verkeerd zijn voor je kinderen. Als ik wat voor je kan betekenen, trek alsjeblieft aan de bel bij mij. Daar zijn wij als broeders en zusters toch voor, om elkaar te helpen??? En misschien een idee om dit voor te leggen in het gebed hier op CM. Kan nooit geen kwaat, in tegen deel zelfs. Vraag of mensen voor jullie willen bidden. Ik ga het wel mee nemen.
Groetjes alice
Groetjes alice
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:09
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is hier altijd koffietijd! |
Dus ook midden in de nacht. Heb je dan een soort rietje in je mond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:14
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dus ook midden in de nacht. Heb je dan een soort rietje in je mond |
In een thermoskan naast m'n bed. En dan maar schenken, hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | In een thermoskan naast m'n bed. En dan maar schenken, hè. |
dan heb jij geen nachtrust nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:23
|
|
|
gebakken aardappelen, met een wiener schnitzel en doperwten met wortels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:52
|
|
|
HANNAH810 schreef: | of t idee dat je omdat je miss CM zou zijn, voor eeuwig op de site staat, marijan.......... ook dat lokt me niet zo, jou wel??? |
Jij snapt me, Hannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 16:54
|
|
|
Geen idee! 'k Heb weinig zin in koken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:07
|
|
|
MARIO216 schreef: | De Bijbel van A tot Z kennen en opdreunen. |
die schoonheid zit alleen in de grijze massa, mario, ik heb liever schoonheid vanuit het hart.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Geen idee! 'k Heb weinig zin in koken. |
kom je hierheen, marijan, eet je lekkere broccoli met gebakken aardappelen, en malse kippedij-tjes (die je lekker ongeneneerd af mag kluiven) hoe laat verwacht ik je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:15
|
|
|
IMRE695 schreef: | Al dat paren... Kweenie hoor....ik vind het een beetje onzedelijk.... |
dat went wel imre, als je t vaker doet.........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 maart 2010, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:20
|
|
|
HANNAH810 schreef: | kom je hierheen, marijan, eet je lekkere broccoli met gebakken aardappelen, en malse kippedij-tjes (die je lekker ongeneneerd af mag kluiven) hoe laat verwacht ik je? |
Als je in de buurt zou wonen, was ik er zo Hannah. Gezellig! Dan hou ik 't nog te goed. Maar ik moet nodig wat eten, anders val ik om. 'k Heb nog een zak Knorr Spaghetterias Carbonara Kaas-spek gevonden. Je doet wat water en een klont boter in de pan, de rest gaat vanzelf. Toch handig, dat ik - als ik boodschappen doe - soms een vooruitziende blik heb. En nu maar hopen dat het smaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:27
|
|
|
[quote=MARIJAN072]Als je in de buurt zou wonen, was ik er zo Hannah. Gezellig! Dan hou ik 't nog te goed. Maar ik moet nodig wat eten, anders val ik om. 'k Heb nog een zak Knorr Spaghetterias Carbonara Kaas-spek gevonden. Je doet wat water en een klont boter in de pan, de rest gaat vanzelf. Toch handig, dat ik - als ik boodschappen doe - soms een vooruitziende blik heb. En nu maar hopen dat het smaakt. [/quote/]
deal!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 26 maart 2010, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | die schoonheid zit alleen in de grijze massa, mario, ik heb liever schoonheid vanuit het hart......... |
Maar eerst moet het door de hersentjes gaan, door het hart, zo naar de maag. Krijg je weer eetproblemen etc. Liefde gaat toch altijd door de maag of gebruik ik nu de verkeerde uitdrukking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 17:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat went wel imre, als je t vaker doet......... |
Oh... is dat het geheim....
Imre, die verder met een mond vol tanden staat.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|