Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:11
|
|
|
Idd heel erg jammer dat mensen zo kunnen zijn, maar ja je kan het hun niet kwalijk nemen. Zij weten niet beter. Wij mogen ons juist heel rijk noemen en we kunnen alleen maar bidden voor die mensen dat zij ook aangeraakt mogen worden. Het is idd lastig als je zo in zon positie zit, maar juist zal je nu heel sterk moeten zijn. Mensen gaan inzien hoe jij aan het veranderen bent. Is alleen maar jaloerse reacties moet je maar denken. Neem het hun niet kwalijk, ze weten niet beter. Voor de kinderen is het wel naar. Misschien een idee om ze naar een andere een christelijke school te doen. Ik weet niet hoe oud ze zijn. Maar dat zou misschien een optie zijn. Tenminste als ze er echt last van hebben. Praat je wel met je kinderen er over? Dat die kindjes niet beter weten en dat ze het allemaal niet kunnen begrijpen enz... Mijn zoontje zit op een openbare school, wat ik nu ook heel jammer vind, maar wij zijn juist heel open in ons geloof. Naar ouders toe en naar kinderen. Misschien een idee om eens te gaan praten met elkaar, met die mensen ouders kinderen waarom ze het doen. De vader van mijn zoon is ook niet gelovig en die had er eerst ook heel veel moeite mee, maar hij ziet mij ook veranderen en ik hoor hem er nooit meer over. Ik leg het bij God neer en je kan er alleen maar voor bidden en zelf de kinderen heel veel mee geven over het geloof. Het moet natuurlijk ook leuk blijven voor de kinderen. Ik wens je heel veel sterkte en Gods zegen voor jullie allen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:13
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat is de oorkonde en wanneer krijg ik die. En ik hou je eraan, dat weet je he. |
De oorkonde krijg je pas bij 1500 reacties op het forum!
Voluit: Oorkonde ter bevestiging van het meesterschap in het reageren op het forum van ChristianMatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:13
|
|
|
Wat is liefde voor jou,maak de zin eens af;
LIEFDE IS..............................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:14
|
|
|
GRACE585 schreef: | LIEFDE IS... |
...keihard werken
maar zeker de moeite waard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:16
|
|
|
liefde is voor mij,,geven en nemen, elkaar accepteren en vanelkaar houden in voor en tegenspoed,, niet enkel in man vrouw ,relatie maar ook liefde van broers ,zussen,en ook van vriendinnen en vrienden,collegas etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:17
|
|
|
Liefde is..... vlinders in je buik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:18
|
|
|
Liefde is....... Jezus die voor mij aan het kruis ging
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:19
|
|
|
GRACE585 schreef: | Wat is liefde voor jou,maak de zin eens af;
LIEFDE IS.............................. |
me was wassen en de me afwas doen oja en me huis poetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:19
|
|
|
IMRE695 schreef: | De oorkonde krijg je pas bij 1500 reacties op het forum!
Voluit: Oorkonde ter bevestiging van het meesterschap in het reageren op het forum van ChristianMatch. |
Ga jij dan ook voor die oorkonde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:20
|
|
|
GRACE585 schreef: | Liefde is..... vlinders in je buik! |
liefde is........ 2 zielen 1 gedachte soms eng maar wel mooi dat is love
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas hier vind je me weer als een tegenstander. Het is voor een heel groot gedeelte gebaseerd op een mythe. Leg maar eens uit waarom het vlees niet goed genoeg is bij de supermarkt of de slager. En ga geen verhaaltjes ophangen over de zielige dieren bij boerderijen want ook dat is een mythe. Werk maar eens een dagje mee met een boer en dan zul je zien hoeveel liefde hij voor zijn beesten heeft. |
Waar wordt gezegd dat een boer geen liefde heeft voor zijn beesten? Het gaat veel meer om de massaveehouderij die hoogtij viert met enkel oog voor productie en niet meer voor de dieren. Ook het supermarktwezen en de slagerijen zien dit steeds meer en maken ook duidelijk onderscheid in biologisch verantwoord verkregen vlees en het andere vlees. Is daarmee het andere vlees niet goed? Nee, maar het kan beter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:23
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Chat, soms snap ik je echt niet, je suggereert (al) weer iets wat niet eens aan de orde is...... Dit valt echt onder de categorie uitlokken.... |
Ach, alles went
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:28
|
|
|
Liefde is ...
samen appeltaart eten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALICE495
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:30
|
|
|
Liefde is: dat God Zijn zoon heeft gegeven voor onze zonden. Liefde is: elkaar aanvullen en los kunnen laten als het nodig is. Liefde is: elkaar trouw zijn en vertrouwen hebben in elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:32
|
|
|
Hoi Imre,
Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer. Dat zijn nl van oorsprong helemaal geen christelijke feestdagen, verder leer ik mn kinderen ook niet dat sinterklaas bestaat!
Wist je dat zelfs de kerstboom een heidens gebruik van oorsprong is?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dat dan ziet/ beleeft......
O ja en ik zie het niet als wettisch maar gehoorzaamheid aan God
Hoi Peacedove,
Tja, het is een bekend feit dat de zendelingen in Europa toen ze de volkeren aan het kerstenen waren, bepaalde feesten een christelijke invulling hebben gegeven. Of dat hun oorspronkelijk betekenis verschoven is. Zo staan sommige middeleeuwse kerken op van oorsprong heidense offerplaatsen of op de plek van een vroegere Romeinse tempel.
Desalniettemin vind het ik in ere houden van het kerkelijk jaar met alle feest- en gedenkdagen die daarbij horen, wel waardevol. Ik geef daar wel een eigen en sobere invulling aan. Maar het raakt me wel en met name het Paasfeest, wat voor mij eigenlijk het hoogtepunt is en niet kerst.
Als ik aan bijbelse feesten denk, dan denk ik aan Pasen, Loofhuttenfeest en nog een feest waarvan ik de naam niet zo gauw weet. Daar kan ik niet zo veel mee, omdat ze in de joodse traditie staan en dat is niet de mijne. Als christen weet ik dat de Messias is gekomen en voor mij is gestorven (en weer opgestaan) en dat wonder wil ik graag blijven gedenken. Dat zijn voor mij krachtige momenten, markeringspunten om bij stil te staan en om erg dankbaar voor te zijn. Zonder deze christelijke feestdagen zou er geen christelijk geloof zijn geweest. Ze markeren de heilsgeschiedenis, Gods plan met ons mensen. Om ons een nieuwe kans te geven. Prachtig toch, om dat te mogen gedenken?
Dat heeft m.i. ook niets met wel of niet gehoorzaam-zijn aan God te maken. Maar wel met stil worden dat je uit genade mag leven.
Sinterklaas vind ik een verhaal apart. Dat is een rijke en mooie traditie en van oorsprong een heuse (christelijke) bisschop! Zijn sterftedag was eigenlijk 6 december (zo staat hij ook op de heiligenkalender vermeld) en hij vertegenwoordigt voor mij ook iets van christelijke naastenliefde en delen. Net als bij het Sint Maartenfeest. Ik denk dat je al die feestdagen ook in zo'n perspectief mag zien: ze staan symboor voor het Goede dat in de wereld gekomen is. Om te zoeken wat verloren was, om te redden wat verloren dreigde gaan. Met de hedendaagse gebruiken heb ik ook niet zo veel (kerstbomen, paashazen of Pinksterbrunches). Maar het zijn wel feesten vol van betekenis en inhoud voor mij. Zonder zou ik me wat meer verloren voelen in een wereld die nog altijd Redding nodig heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:34
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Op de bijdrage van Chat, je hebt gelijk het staat er wat onhandig!
Willemijn |
Is ok, Willemijn, ik vroeg het me alleen af. Het kon zijn dat je mijn laatste alinea niet goed had gelezen, of zo. Dat had ik je dan alsnog wat willen toelichten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:48
|
|
|
Liefde is....
.... geduldig wachten totdat ze weer tijd heeft om terug te antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:50
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ga jij dan ook voor die oorkonde? |
Zekers! Maar ik haal jou nooit meer in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:57
|
|
|
Eindelijk! M'n complimenten, Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:59
|
|
|
INKA401 schreef: | en dan nu de derde variant ... kant en klare van de C1000 ... niet goed zeker |
zolang je heerlijk hapje niet op mijn tafel staat vind ik álles goed inka!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 22:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zekers! Maar ik haal jou nooit meer in. |
Ik zal wel effe zwijgen.. kan jij verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 22:31
|
|
|
IMRE695 schreef: | Liefde is....
.... geduldig wachten totdat ze weer tijd heeft om terug te antwoorden. |
Hopelijk hoef je niet te wachten tot je een ons weegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 22:33
|
|
|
Een knuf voor Clowntje, ook namens Robbedoes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 22:55
|
|
|
HANS744 schreef: | liefde is........ 2 zielen 1 gedachte soms eng maar wel mooi dat is love |
Samen èèn zijn in geloof.
Eng hè maar als het er èènmaal is......wil je steeds meer en meer Ook je gevoelens uitspreken naar elkaar,daar horen ook gevoelens van boosheid bij, dat brengt je dichter bij elkaar. Je open stellen voor die ander, elkaar respecteren, in de waarde laten, je kwetsbaar op durven stellen. (Geldt ook voor de mensen om je heen.)
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 24 maart 2010, 10:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:06
|
|
|
HENK030 schreef: | teurlijk Mary bid voor je ,zoon voor herstel rust in je en voor genezing |
Wat naar Mary, sterkte ermee hoor en ik bid ervoor en we nemen het ook mee in de Gebedsroom donderdagavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | Moeilijk. Ik ben er nog over aan het nadenken. Punt is dat mijn gemeente nogal in de bevindelijke hoek zit. Met een sterke nadruk op gereformeerd belijden. Ik lees momenteel een paar jaargangen De Waarheidsvriend. Ik lees er soms mooie passages in, maar voor 90% komt het toch neer op de Gereformeerde Leer uitventen. Ik ervaar het als een ideologie, een gesloten denksysteem. Ik kan er eigenlijk geen kant mee op.
Imre, die een stukje vrijzinniger denkt. |
Het klinkt alsof je de stroming waarin je je nu bevindt aan het ontgroeien bent. Op zich niet verkeerd.....Ik heb na 23 jaar kerken in een gemeente me daaruit los moeten maken omdat ik me er niet meer in kon vinden. Ik vond het ook moeilijk en heb er een paar jaar over gedaan, loyaliteit, mensen aan wie ik gehecht was....een keer in een andere kerk meegedaan, nog een andere gemeente waarin ik wel vond wat ik zocht. Ik ben er een stuk gelukkiger van geworden omdat ik daar mag zijn wie ik ben en er zelfs toe wordt aangemoedigd. Ik ga in die gemeente, eindelijk, belijdenis doen in juni, vol overtuiging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Welkom in de raadsels van het leven! Blijf ervan genieten. Succes met het ontrafelen van de raadsels |
Vandaag hoorde ik......het belangrijkste is het JA zeggen tegen GOD.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:10
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ga je nou twee keer vlak achter hetzelfde bijbelgedeelte citeren Solafide?
Maar goed, het is wel een interessant gedeelte gezien mijn vraag. Als christen mag je dus niet eten met een gemeentelid die zich christen noemt, maar dat in feite niet is. Ja, dat wijst er idd op dat iemand die onwaardig aan het Avondmaal gaat de rest van de tafel verontreinigd.
Dus toch weigeren? Mensen uit de gemeente zetten die als desem zijn? Daar is wel héél véél wijsheid voor nodig om dat op de juiste manier na te leven... |
LIESBETH326 schreef: | Ga je nou twee keer vlak achter hetzelfde bijbelgedeelte citeren Solafide? |
Ja...kan ik het helpen, dat dat bijbelgedeelte m.i. op 2 vragen antwoord geeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik wil graag aan het Avondmaal in mijn eigen kerkelijke gemeente, maar 'mag' dat niet, omdat ik nog geen 'examen' (belijdenis) heb gedaan. Waar maak je je druk over, zou je denken, want 'ja' zeggen op de nodiging aan te zitten aan de Tafel des Heeren, kan ik van harte. En in gemeenten waar Avondmaal voor iedere gelovige open staat, heb ik ook deelgehad aan het HA. Maar ja, hier mag het dan weer niet. Ik overweeg soms over te stappen naar een gemeente waar het open avondmaal is. Maar ja, dat voelt weer als de gemakkelijkste weg. Moeilijk....
Trouwens, waarom wordt het Avondmaal altijd 's morgens gevierd? Zou het niet logischer zijn om het ook echt 's avonds te doen? |
Eigenlijk kan ik dit niet zo volgen. Waarom zet je dan de stap niet, om belijdenis te doen?
|
|
Naar boven |
|
|