ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:15

BART817 schreef:
Grapjes over homo's en pedofielen
Bart, uit je uitlating blijkt duidelijk dat je niet zoveel meegemaakt hebt in deze wereld. Soms wou ik dat ik net zo argeloos als jij kon zijn, maar de realiteit is echter anders.

Er zijn meer slachtoffers van pedofielen, dan dat je je kunt voorstellen. De ellende is vaak, dat dat een bekende is. Die oom, die je vertrouwde of de vriend of de vader zelfs....

Elke dag is op het nieuws wat er in Amsterdam gebeurd is met heel kleine kinderen. En veel mensen zijn daar overstuur over. Want wie kun je eigenlijk nog vertrouwen. Vandaag zijn er weer twee nieuwe pedofielen ontmaskerd. Kan jij je dan niet voorstellen dat zo'n grap de mensen pijn doet. Dat je je dan mokkend gedraagt, omdat je grap niet begrepen wordt, vind ik ook pijnlijk...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 15 december 2010, 17:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:18

BART817 schreef:
je verwijzing klopt ook niet, de 'B' heb ik niet zelf verzonnen, lees terug in de kleine lettertjes...

verder ben ik niet degene die hier stigmatiseert, wel word ik hier als een soort gevoelloos monster weggezet. dat er beweerd wordt dat het anders opgevat kán worden begrijp ik, maar dat de reacties op mijn bericht dus ook anders had gekunt begrijp ik niet. dit topic is niet genaamd: moddergooien...

verder doe ik zelf ook kinderwerk, als ik echt zo slecht was, had ik de grap dan ook gemaakt?? sterker nog, als men de betreffende conclusie durft te trekken, en de contekst niet eens wil inzien, zelfs na herhaaldelijk daar op te wijzen, wat zegt dat over hen??

zegt de bijbel niet: aan de vrucht herkent men de boom... ?

(voor de duidelijkheid: ook dit was niet persoonlijk, maar ga niet nu nog eens elke reactie beantwoorden. ik hoop dat jij en ook anderen me nu wel begrijpen?)

Waar haal je het vandaan om grappen over pedo's te maken.
Kan je ook serieus op dit topic reageren?
Uit je bijdrages kan ik dat niet opmaken.
Elders klaag je dat er alleen maar ouderen op het forum schrijven.
dus deze opoe van 50 zal maar verder zwijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:19

"BART817 schreef:
Grapjes over homo's en pedofielen "

dit is bronvervalsing!

CHATULIEM619 schreef:
Bart, uit je uitlating blijkt duidelijk dat je niet zoveel meegemaakt hebt in deze wereld. Soms wou ik dat ik net zo argeloos als jij kon zijn, maar de realiteit is echter anders.

Er zijn meer slachtoffers van pedofielen, dan dat je je kunt voorstellen. De ellende is vaak, dat dat een bekende is. Die oom, die je vertrouwde of de vriend of de vader zelfs....

Elke dag is op het nieuws wat er in Amsterdam gebeurd is met heel kleine kinderen. En veel mensen zijn daar overstuur over. Want wie kun je eigenlijk nog vertrouwen. Vandaag zijn er weer twee nieuwe pedofielen ontmaskerd. Kan jij je dan niet voorstellen dat zo'n grap de mensen pijn doet. Dat je je dan mokkend gedraagt, omdat je grap niet begrepen wordt, vind ik ook pijnlijk...

ik heb dat vandaag nog niet op t nieuws gezien.

Laatst aangepast door
BART817
op woensdag 15 december 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:22

MARISKA601 schreef:

dat is een eigen conclusie, en weerhoud niemand. ik ga daar niet verder op in.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:22

MARISKA601 schreef:

Hij heeft zn reactie weggehaald....
Zullen we weer verder overgaan tot de orde van de dag?
We worden er alleen maar shaggerijnig van, en dan krijg je een vertrokken bekkie, met als afschuwelijk gevolg....RIMPELS Knipoog smiley

En van rimpels word je weer niet knapper, en als je een afknapper word heb je weer minder geluk op CM, En als je minder geluk hebt op CM, moet je weer langer betalen voor je abbonement op CM, Met als gevolg dat je verarmd, en als je arm bent heb je weer minder te eten, en minder eten is weer slecht voor je gezondheid, en als je ongezond bent word je ziek, en als je vaak ziek bent ga je misschien eerder dood, dus dan heb je CM helemaal niet meer nodig.......

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BENNY340

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:24

BART817 schreef:
je verwijzing klopt ook niet, de 'B' heb ik niet zelf verzonnen, lees terug in de kleine lettertjes...

verder ben ik niet degene die hier stigmatiseert, wel word ik hier als een soort gevoelloos monster weggezet. dat er beweerd wordt dat het anders opgevat kán worden begrijp ik, maar dat de reacties op mijn bericht dus ook anders had gekunt begrijp ik niet. dit topic is niet genaamd: moddergooien...

verder doe ik zelf ook kinderwerk, als ik echt zo slecht was, had ik de grap dan ook gemaakt?? sterker nog, als men de betreffende conclusie durft te trekken, en de contekst niet eens wil inzien, zelfs na herhaaldelijk daar op te wijzen, wat zegt dat over hen??

(voor de duidelijkheid: ook dit was niet persoonlijk, maar ga niet nu nog eens elke reactie beantwoorden. ik hoop dat jij en ook anderen me nu wel begrijpen?)

alles wat niet mag voor het huwelijk is leuk.
binne het huwelijk is het een gewoonte.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:26

JOLAN931 schreef:
Hij heeft zn reactie weggehaald....
Zullen we weer verder overgaan tot de orde van de dag?
We worden er alleen maar shaggerijnig van, en dan krijg je een vertrokken bekkie, met als afschuwelijk gevolg....RIMPELS Knipoog smiley

En van rimpels word je weer niet knapper, en als je een afknapper word heb je weer minder geluk op CM, En als je minder geluk hebt op CM, moet je weer langer betalen voor je abbonement op CM, Met als gevolg dat je verarmd, en als je arm bent heb je weer minder te eten, en minder eten is weer slecht voor je gezondheid, en als je ongezond bent word je ziek, en als je vaak ziek bent ga je misschien eerder dood, dus dan heb je CM helemaal niet meer nodig.......

Smiley met dichtgeplakte mond
tjonge, depri???
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:29

als iedereen wat tot bedaren is gekomen kunnen we na een hele pagina 'leerzame zinloosheid' weer ontopic Lachende smiley

al ging het over sex buiten het huwelijk in zekere zin... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

laten we maar weer echt ontopic gaan, ipv weer een heel gedoe...
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:31

CHATULIEM619 schreef:
tjonge, depri???

Haha... Clown smiley Nee ik denk het niet Clown smiley
Dat vloeide nu zomaar zonder moeite uit mn virtuele pen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 17:33

BENNY340 schreef:
alles wat niet mag voor het huwelijk is leuk.
binne het huwelijk is het een gewoonte.

tjonge, tis ook nooit leuk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 18:08

BART817 schreef:

Boehoehoe wat zijn we zielig!

Die *B* heb je inderdaad niet zelf bedacht, dat beweerde ik ook niet..
Ik heb em erbij gehaald omdat de letter die je zelf bedoelde mij toch echt wel heel veel te ver gaat!
Er is ook helemaal niemand die jou als gevoelloos monster afschilderd, je word er enkel op gewezen dat je woorden te ver gaan, zoals ik al zei; wees gewoon een vent en erken dat, ga niet zielig zitten doen.
Zeker als je zelf met kinderen werkt...(en ervan uitgaande dat je oprecht christen bent)...zou je beter moeten weten! Boze smiley

Zoals je al zegt; Aan de vrucht herkent men de boom...
dit soort taal doet me toch ernstig twijfelen aan de boom die dit soort mensen voortbrengt..ik hoop dat jij dât begrijpt!

Maar goed, ik vind het ook wel weer genoeg! Anders krijg k dalijk rimpels, en we weten inmiddels waar dat allemaal toe leid Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 15 december 2010, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:47

TESSYBEAR731 schreef:
Boehoehoe wat zijn we zielig!

Die *B* heb je inderdaad niet zelf bedacht, dat beweerde ik ook niet..
Ik heb em erbij gehaald omdat de letter die je zelf bedoelde mij toch echt wel heel veel te ver gaat!
Er is ook helemaal niemand die jou als gevoelloos monster afschilderd, je word er enkel op gewezen dat je woorden te ver gaan, zoals ik al zei; wees gewoon een vent en erken dat, ga niet zielig zitten doen.
Zeker als je zelf met kinderen werkt...(en ervan uitgaande dat je oprecht christen bent)...zou je beter moeten weten! Boze smiley

Zoals je al zegt; Aan de vrucht herkent men de boom...
dit soort taal doet me toch ernstig twijfelen aan de boom die dit soort mensen voortbrengt..ik hoop dat jij dât begrijpt!

Maar goed, ik vind het ook wel weer genoeg! Anders krijg k dalijk rimpels, en we weten inmiddels waar dat allemaal toe leid Gefrustreerde smiley

ik denk dus niet dat je me zó goed kent of inschatten kan, maar indirect oordeel je wel over mij... wat zou je dan daarmee willen bereiken? (en mogelijk niet (alleen) jij?)

Rom 12:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Matt.7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

probeer ik mss iemand van cm zwart te maken?

(ps: nogmaals zoals in de kleine lettertjes van t bericht, hoewel nu door cm weggehaald, speciaal voor jou t juiste antwoord opnieuw: *='k'!!!, ipv: 'B', maar dat wist je inmiddels al)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:50

BART817 schreef:
ik denk dus niet dat je me zó goed kent of inschatten kan, maar indirect oordeel je wel over mij... wat zou je dan daarmee willen bereiken? (en mogelijk niet (alleen) jij?)

Rom 12:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Matt.7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

probeer ik mss iemand van cm zwart te maken?

(ps: nogmaals zoals in de kleine lettertjes van t bericht, hoewel nu door cm weggehaald, speciaal voor jou t juiste antwoord opnieuw: *='k'!!!, ipv: 'B', maar dat wist je inmiddels al)

Ik oordeel niet, ik wijs je erop dat dit soort grapjes mij doen twijfelen aan de intentie van de persoon.
Maar wat jij dus eigenlijk wil zeggen is dat ik gewoon maar heel hard moet gaan zitten lachen om die vulgaire grapjes omdat ik anders wel eens zou kunnen oordelen Smiley die vol vragen zit
Jij weet net zo goed als ik dat het dubbelzinnig bedoeld was, vandaar ook dat ie dus verwijdert is door CM Gefrustreerde smiley

Maar hey, het ligt ook vast aan mij! Nogal een gevoelig onderwerp en het soort term dat gebruikt werd link ik nou niet bepaald aan de vorm van seksualiteit zoals God het bedoeld heeft. Wél aan de vorm die tegenwoordig alom gebruikt word en een heleboel mensen vooral diep ongelukkig maakt... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:01

Geschapen naar Gods evenbeeld

Wat een fraaie bedoening moet het daar in de hemel zijn, wanneer God gewoon op ons mensen zou gelijken! Bibberend van de kou, zwetend in bloed en tranen van angst, klein en onbenullig, en niet bij machte om de wereld waarin hij verblijft te controleren!
Totaal overgelaten aan zijn lot, in een bedreigende wereld waarin de dood achter elke hoek aanwezig kan zijn, beweegt God zich voort en doet hij zijn werk als onverbiddelijke rechter over goed en kwaad!
Het is niet te verwonderen dat wij allemaal zo bang zijn voor die God van ons, want een God die op ons gelijkt, wat een armzalig schepsel zou dat wel niet zijn! Met recht en rede keren wij ons dan ook allemaal af van zulk een onbenullige god, want hij kan ons geen voldoening schenken omdat zelfs hij niet méér middelen voorhanden heeft dan het lichaam dat wij aan onszelf te bieden hebben.

Maar als hij dan toch op ons zou lijken, zoals men zegt, zou God dan een blanke of een zwarte zijn? Of zou hij oosters of westers in zijn denken en handelen zijn? Welk deel van de wereld zou dan het best beantwoorden aan het beeld dat God zelf heeft?
U merkt het wel, de manier waarop wij God interpreteren is gewoon larie.

En nochtans komen de woorden uit de mond van diegenen die het konden weten!
En dus moeten ze wel juist zijn!

Wij zijn inderdaad geschapen naar het evenbeeld van God zelve. Maar als de stelling dat God een lichaam is, of dat hij er op zijn minst op gelijkt, niet kan opgaan, dan moet er dus duidelijk iets verkeerd zijn aan de manier waarop wij onszelf waarnemen!
God heeft ons inderdaad naar zijn evenbeeld geschapen!
Maar God is een energie van gedachten (God is geest), een oneindige bron van alleen de hoogste gedachte van liefde en vrede. En dat is precies de manier waarop God ook ons geschapen heeft, namelijk als een idee van liefde, als een bewustzijn van eenheid. Maar dan wel zonder lichaam!!!
De kenmerken die God heeft zijn net dezelfde als deze die wij hebben, wanneer wij onze aandacht alleen nog fixeren op de liefde die in ons aanwezig is, en niet meer op een buitenwereld die we zelf gemaakt hebben juist om ons van God af te scheiden.
Alleen maar vanwege het feit dat we ons wilden afscheiden van God, zitten we nu allemaal in afzonderlijke lichamen vastgekluisterd. Maar voorheen, toen God ons geschapen had als dezelfde gedachte van liefde die hij zelf is, waren wij een deel van het grote geheel en waren wij deelachtig aan het totale bewustzijn van het universum.
God heeft ons geschapen als een onbeperkt bewustzijn van liefde, maar wij hebben onze (gedachte)krachten verkeerd aangewend, en daardoor zijn er grote belemmeringen ontstaan voor de liefde. Het lichaam dat we nu als het onze beschouwen is de waarheid die we op dit moment verkiezen in plaats van die hoogste liefde. Het lichaam heeft dus de plaats van liefde ingenomen in ons bewustzijn, en juist van dit lichaam laten wij ons geluk afhangen. De buitenwereld samen met al de andere lichamen erin, allemaal met een wil verschillend van de onze, bepaalt vanaf nu wat ons gelukkig maakt, en wat niet. En iedere wil in deze wereld die we zelf geschapen hebben is verschillend van de wil van God, omdat iedere wil voortaan alleen maar naar zichzelf kijkt, en geen rekening meer houdt met al de anderen.

Een beperkt bewustzijn in een lichaam, van de rest van de wereld afgezonderd en helemaal op zichzelf aangewezen, is niet het juiste beeld van God. De wereld van God verschilt juist van de onze, omdat het fundament ervan, het uitgangspunt, volledig anders is.
In onze wereld is ‘afgescheiden zijn’ het fundament. In de wereld van God wordt er echter eerst uitgegaan van ‘eenheid’ vooraleer men verdere redeneringen maakt.
God heeft immers genoeg aan het bewustzijn zelf, en ziet geen buitenwereld die zijn vrede kan verstoren. Hij is liefde, en hoeft daar geen nieuwe wereld buiten Hem voor te maken! Alleen het bewustzijn van liefde is genoeg, en precies dat brengt ook de hoogste ervaring van vreugde teweeg.
Waarom zou God dan op een mens willen gelijken?

Wil je je opnieuw bij God vervoegen, laat je geluk dan niet meer afhangen van je werk, je huis, je familie, je mooie meubelen, je nieuwste technologische aanwinst, de gebeurtenissen van de wereld, je oversten of de wereldleiders, het weer… Dat zijn dingen buiten jezelf.
Zoek daarentegen binnenin jezelf naar het geluk, door je alleen maar gelukkig te verklaren zonder dat je aan de buitenwereld nog waarde hecht.
En vergeet niet dat het de belofte van God zelf is, dat je dan opnieuw zijn wereld zult mogen aanschouwen, en dat hij je niet in de steek zal laten voor de behoeften die we nu nog menen te hebben met ons lichaam.
Je hoeft dus de wereld van ellende niet voor altijd blijven te zien, want als je de wil van God die bestaat uit liefde voor iedereen, weer als de jouwe aanvaardt, dan zal God zelf jouw bewustzijn weer verenigen met het zijne!

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:06

bovenstaande werd 2 maal geplaatst
Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
ROLAND867
op vrijdag 17 december 2010, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:24

ROLAND867 schreef:

Gezellig toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:44

ROLAND867 schreef:

Ach...het went... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:23

ROLAND867 schreef:
Geschapen naar Gods evenbeeld

Gevonden op het net

Blijft de vraag: sex voor het huwelijk ?

Groet Roland

Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 00:49

ZINGA672 schreef:
Sja; er staat wel meer onzin op het net. Waarom plaats je dit hier? In de bijbel wordt wel duidelijk gemaakt wat er wordt bedoeld met het 'geschapen zijn naar Gods evenbeeld'. En dat staat ongeveer haaks op de boodschap van dit stukje. Dit doet mij meer denken aan 1 of andere Oosterse religie / filosofie; God als energie. De link met sex en huwelijk ontgaat mij nogal.

GrZ!

God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Sex voor het huwelijk oftewel sex in een relatie.
Ik denk dat het er vanzelf van komt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 10:15

ROLAND867 schreef:
God is ook energie ,God is alles.God is liefde wij zijn liefde uit het paradijs gegooid door verleiding de basis blijft en is liefde zoals ik het voel en zie .

mijn mening over

Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 10:27

ZINGA672 schreef:
Roland; in de bijbel wordt God beschreven als persoon door diverse profeten die Hem hebben gezien. Denk aan Daniël, Ezechiël, Johannes e.a.

GrZing!

Prachtig ik zie God elke dag in al zijn facetten om me heen
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 12:21

ZINGA672 schreef:

GrZ!

Het is geknipt en geplakt van deze site.

http://www.gedachtelichaam.be/index.html

http://www.gedachtelichaam.be/Godsevenbeeld.html
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 12:25

MAR907 schreef:
Het is geknipt en geplakt van deze site.

http://www.gedachtelichaam.be/index.html

http://www.gedachtelichaam.be/Godsevenbeeld.html

Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?

groet

Laatst aangepast door
ROLAND867
op zaterdag 18 december 2010, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:00

ROLAND867 schreef:
Dank Mar voor je bijdrage heb je ook inhoudelijk een mening in deze ?

groet

je vraagt naar mijn mening, ik zal die geven....

Ik begin met een basis, dat is het volgende:

Toen de Satan Evan trof zegt hij "wanneer je van deze vrucht eet dan wordt je gelijk aan God".....Tevens zou dan de ogen van de mens geopend worden....

Dat is de taal van de satan... spreekt de mens aan met "selfexteem" (zelfverhoging), want de mens heeft een lage zelf beeld...men voldoet er nog niet aan???

Wat constateerd Eva: "En de vrouw zag, dat die boom goed was tot spijze(voelt goed), en dat hij een lust was voor de ogen(ziet er goed uit), ja, een boom, die begeerlijk (verlangen naar) was om verstandig te maken; en zij nam van zijn vrucht en at; en zij gaf ook haar man met haar, en hij at."

De taal van je stuk spreekt precies hetzelfde taal van een gevallen engel....
Dezelfde gevoelens, lust, verlangen naar, plus verhoging (gelijk zijn aan God) staat erin vermeld...

Ik geloof in een weg tot God alleen door de Here Jezus.. Hij is de enige weg tot God, de waarheid en het leven.... Alleen door Hem wordt de mens weer Zijn evenbeeld Hij doet dat voor de mens.... Niet wij zelf doormidel van (spirituele) zelfverhoging.....

Een heel listig stukje, want de bijbelse fassetten komen erin voor.....

God is inderdaad "ECHAD"....maar niemand heeft Hem gezien behalve de Zoon.....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:19

Hi Mar

Dank voor je mening

Het is geen listig stukje hoor
Het is een stuk hoe je God kan beleven
En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen
Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft.
Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .

Maar niemand weet alleen God volgens mij.

In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem.
ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag .
En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde
de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles .
En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt
Na de zondeval is zonde op ons neergedaald .
we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld.
En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken .
Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie

Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening)
En hoe andere daar komen maakt niks uit.
Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel .
Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht.
En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ?
en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast
ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren
Groet Roland

Laatst aangepast door
ROLAND867
op zaterdag 18 december 2010, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:32

ROLAND867 schreef:
Hi Mar

Dank voor je mening

Het is geen listig stukje hoor
Het is een stuk hoe je God kan beleven
En natuurlijk zijn er mensen die daar dan Satan in zien zo is het al door de eeuwen heen
Wij met onze mensen gedachtes en mensen handelingen schijnen te weten hoe God alles bedoeld heeft.
Sterker sommige staan er op voor dat zij weten .

Maar niemand weet alleen God volgens mij.

In het stuk raakte mij het volgende namelijk Liefde liefde in jou voor hem.
ook vind ik het mooi als ik naar Gods evenbeeld ben geschapen dat ik in al mijn menselijkheid een stuk van hem in me draag .
En dat stu k wat ik van hem in me draag elke dag weer mag geven aan anderen namelijk liefde
de liefde voor de natuur de liefde voor mijn famillie de liefde voor alles . want God is tenslotte alles .
En ik mag rond lopen in zijn creatie die hij met alle liefde voor ons heeft gemaakt
Na de zondeval is zonde op ons neergedaald .
we hebben elke dag beproevingen strijd in en met ons zelf wat is goed wat is kwaad . het mooie als je hart spreekt weet je wat God bedoeld.
En daar hoef je volgens mij (mijn mening) alleen maar voor te luisteren en om je heen te kijken .
Ik zie momenteel sneeuw neervallen is dat mooi is dat God ja dat is God want het is een onderdeel van zijn creatie

Alles is God en hoe je tot hem komt maakt niks uit ( mijn mening)
En hoe andere daar komen maakt niks uit.
Maar vertel me aub niet dat ik duivels bezig ben enzo want dat is te simpel .
Haal die angst uit het geloof ( aangebracht door mensen voor macht) en geloof oprecht.
En zei Jezus niet wees zoals de kinderen ?
en wat doen kinderen die zijn lief die hebben simpele oplossingen , die hebben fantasie. die kijken onbevangen naar zaken ,die zijn niet belast
ik ben blij dat ik niet het kind in mezelf ben verloren
Groet Roland

Haha, als ik sneeuw zie, dan denk ik van dat heeft God niet zo bedoeld voor ons. Als ik een roos zie en de doornen voel, dan denk ik die dooren horen er niet bij, als ik onkruid zie en weg pluk, dan denk ik dat hoort niet bij ons is niet zo bedoeld. Enz.....

Als het zo zou zijn dat het van God is, dan zou er ook geen nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde hoeven te komen....
Het is de creatie van de mens zelf wat ik hoofdzakelijk in de natuur (schepping) terug zie.... Toch zijn er ook dingen waar ik van genieten kan voor een moment in de natuur....
God leeft in mijn hart en zie daarom het vanuit Zijn ogen, daar hoort liefde ook bij....
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:42

Mar God creeerde de hemel en de aarde toch?

Of is dit een andere aarde geworden ?

ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles

Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God

btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...

Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?

durf jij op die stoel te gaan zitten ?

ik niet ik ben slechts een korrel zand

groet

Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort.
en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen

Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt
een oooh zo door God bedoeld

wederom mijn mening

Laatst aangepast door
ROLAND867
op zaterdag 18 december 2010, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:49

ROLAND867 schreef:

ik denk van niet we lopen dus rond in zijn creatie zijn wereld voor ons geschapen en daar hoor sneeuw ook bij, en stormen, en mooi weer, en dag en nacht. alles

Alle die zaken die in jezelf afspeelt die zie je ook om je heen je voelt God je ziet God

btw de duivel heeft nooit iets te doen gehad met gods creatie namelijk de aarde en de hemel zodoende kan wat je in de natuur ziet nooit duivels zijn .geen enkel dier geen enkele plant niets...

Maar goed voor jou is sneeuw niet goddelijk en of niet zo bedoeld .kan je mij een rijtje geven wat niet goddelijk is of niet bedoeld in de natuur ?

groet

Het ging hier toch over seks voor het huwelijk Knipoog smiley

Wil daar even wat over zeggen, na een telefoongesprek met een Katholieke manspersoon.

Hij zei, waarom staat GOD toe dat kinderen worden misbruikt door Priesters en nu weer door die man uit Amsterdam, ik zeg, dat is van de boze, hij werd kwaad, als er dan een GOD is moet hij dat niet toestaan,
maar wel sexs voor het huwelijk tegenhouden en aan kinderen doet hij niks, pffffff, ik ben er naar van.
Als je als vrouw zegt, ik wil het nu eens goed doen, in een andere relatie en geen seks, worden ze kwaad, dan is het alles of niks.
Stel, je hebt een fijne relatie en seks komt er op een dag bij,
het gaat weer niet, weer uit, dan ben je voor GOD toch een hoer?
En een man een hoerenloper? Of ben ik nu gek?
Ik ben erg onzeker over alles, geef jullie mening eens.

Laatst aangepast door
EVA685
op zaterdag 18 december 2010, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 13:55

Ja daar ging het over

en er is een verschil tussen lust en sex in een relatie imo

lust sex is hoereren
maar in een relatie waar je met goede intentie bent ingegaan en het blijkt dat de ander alleen lust had .Waar ligt dan jou schuld ?

en degene die kwaad worden die het niet krijgen het alles of niets kan je stand te pede de deur wijzen dan maar niets totaal geen waarde dat soort mensen die zitten in het lagere denken en handelen (mijn mening) .en dat geeft zoveel ellende kan je het beste voor weg rennen .
Wil ik bij opmerken maar dan ook geen geknuffel vooraf meteen ook zeggen wat je wil in een relatie.wil je alleen vriendschap duidelijk zijn .

maw er niet instappen ooh tis allemaal zo leuk verliefde signalen afgeven en als het er dan van komt nee... dat effe niet

duidelijkheid en niks verwachtten

EVA685 schreef:
Het ging hier toch over seks voor het huwelijk Knipoog smiley
Als je als vrouw zegt, ik wil het nu eens goed doen, in een andere relatie en geen seks, worden ze kwaad, dan is het alles of niks.
Stel, je hebt een fijne relatie en seks komt er op een dag bij,
het gaat weer niet, weer uit, dan ben je voor GOD toch een hoer?
En een man een hoerenloper? Of ben ik nu gek?

Laatst aangepast door
ROLAND867
op zaterdag 18 december 2010, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 14:20

ROLAND867 schreef:

groet

Ps is sneeuw geen uitdaging hoeveel gescheld en gevloek zal er niet zijn gladde wegen ongelukken file s enzovoort.
en wie zal er vloeken en wie zal op dat moment zijn mond houden en dragen

Sneeuw is een verzoeking als je het dan vanuit het geloof bekijkt
een oooh zo door God bedoeld

wederom mijn mening

Roland ik heb onze reactie's verplaatst naar een ander topic (schepping (naar Gods beeld)).

Daar kunnen we verder reageren over deze onderwerp.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 18 december 2010, 14:21
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 97 Volgende
Pagina 35 van 97