Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:40
|
|
|
Ik kwam nog een oude bekende tegen,en bijzonder te ervaren..wat toen 10 jaar geleden niet gek was om elkaar te vertellen.ging nu nog steeds moeiteloos;)...
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 3 juli 2012, 20:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:58
|
|
|
Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5! |
wel heel jong ja,katten kunnen toch 10-15 worden? sterkte ermee hoor.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 3 juli 2012, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5! |
Ai, beterschap ermee, Erika. Hopelijk knapt hij/zij/het gauw weer op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ai, beterschap ermee, Erika. Hopelijk knapt hij/zij/het gauw weer op! |
Of is hij/zij een "het"geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:04
|
|
|
INGE721 schreef: | Of is hij/zij een "het"geworden? |
Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten... |
Erika is wel gevat maar niet "kat"tig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 06:23
|
|
|
De evangelisatieaktie loopt lekker in Turnhout. Heelwat deuren blijven gesloten, doch heelwat gaan er open. Er zijn écht belangstellenden voor het Woord en het is een genade voor de appreciatie die ons team mag ontvangen. Voor mij de eerste keer om mee op te trekken, is een aanrader voor eenieder. Komt zeker en vast de groei van mijn geloofsleven te goede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:13
|
|
|
HERMAN968 schreef: | De evangelisatieaktie loopt lekker in Turnhout. Heelwat deuren blijven gesloten, doch heelwat gaan er open. Er zijn écht belangstellenden voor het Woord en het is een genade voor de appreciatie die ons team mag ontvangen. Voor mij de eerste keer om mee op te trekken, is een aanrader voor eenieder. Komt zeker en vast de groei van mijn geloofsleven te goede. |
Hebben jullie dan 's nachts de boodschap willen gaan verkondigen??? Kan goed geloven dat vele deuren gesloten bleven. Het verwonderde me dat je niet schreef dat je geen pispot over je heen kreeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:21
|
|
|
nog niks...maar dat komt wel......het is nog vroeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:22
|
|
|
[quote=FRANKT627] Hebben jullie dan 's nachts de boodschap willen gaan verkondigen??? Kan goed geloven dat vele deuren gesloten bleven. Het verwonderde me dat je niet schreef dat je geen pispot over je heen kreeg...[/quote]
Wees gerust, Frank, dat overkomt alleen jou...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:26
|
|
|
[quote=JOSINA022] Wees gerust, Frank, dat overkomt alleen jou...
Het is net alsof je er nog trots op bent ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:33
|
|
|
Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie... Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!) Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar... Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig??? Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees... Al zouden het er maar 2 zijn??? Dan is er blijdschap in de Hemel... Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond.... Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie... Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!) Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar... Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig??? Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees... Al zouden het er maar 2 zijn??? Dan is er blijdschap in de Hemel... Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond.... Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven"" |
Het was idd een grapje, Zeeland. Ik heb ook wel bewondering hoor voor de mensen die van deur tot deur gaan om Gods woord te verkondigen. Zelf heb ik vroeger ook meegemaakt dat de verkondigende mens vaak een hoop drek over zich heen kreeg.
Het is door die evangelische verkondigers dat ik meer over de Bijbel te weten kwam als jonge snaak. Wij werden als vrijzinnige opgevoed maar toch kocht mijn moeder op mijn vraag die boekjes over het leven van Jezus of een andere Bijbels figuur. Het was een goede aanvulling op die moeilijke Bijbel en als 12 jarige kon ik dat destijds wel goed gebruiken.
We zijn een beetje off-topic maar misschien ook niet...wat ik al heb gedaan vandaag is geantwoord op de reactie van Zeeland...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie... Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!) Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar... Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig??? Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees... Al zouden het er maar 2 zijn??? Dan is er blijdschap in de Hemel... Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond.... Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven"" |
Heb je toch een mooie opening met je buren? Kan je even aan ze vragen of ze de prop voor je deur opruimen en even vragen waarom ze dat doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:37
|
|
|
Starend keek ze voor zich uit.. ik zag dat er een biertje op het ronde tafeltje stond, en besloot om dat ik nog rijden moest een alc vrij wit biertje te nemen;). ja, ook hier op Scheveningen,loop je veel oude bekenden tegen het lijf opeens zie je het..hee' dat je ben jij!,wordt er dan over en weer geroepen. even zittend aan het tafeltje..de woorden ..ja m'n zoon woont ver van me vandaan. Ook m'n klein kinderen zie ik niet veel. Oh..ze had verder een best leven..altijd mooi werk gedaan maar toch nu,die leegte te moeten ervaren..ik zag dat dit moeilijk was voor deze vrouw. Verder pratend over van alles en nog wat..was het voor ons beide even goed ons verhaal aan elkaar kwijt te kunnen. Ik zelf had haar namelijk gezegd..dat ik een keertje heb zitten huilen bij een bord eten..die iemand voor mij neerzette.. zonder verdere woorden begreep ze het..
Heb jij het wel eens meegemaakt..dat je ''zonder een reactie''je begrepen voelde? Nou dan leer je op dat moment wel,tegen wie je het hebt..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 4 juli 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 16:40
|
|
|
een nieuw account hier aangemaakt, want het lukte me maar niet nadat ik me lidmaatschap had opgezegd,om opnieuw lid te worden. dus petra411 is petra 944 geworden. en gelijk maar effe me kids nieuwe recente foto,s laten maken, nou kom maar op met die leuke man die je op cristianmatch kan ontmoeten.... ha ha , denk dat de kans klein is via internet, maar miste het forum lezen. dus hallo allemaal weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 17:45
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Maar........was Frank toen ook aan het evangeliseren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heb je toch een mooie opening met je buren? Kan je even aan ze vragen of ze de prop voor je deur opruimen en even vragen waarom ze dat doen? |
Waarom ze het doen...is niet meer de vraag...dat weet ik...
Die opening is er geweest...helaas maar voor 2 uur.... En nee...die prop heb ik zelf opgeruimd....
Ook daarmee heb ik leren leven....ergens las ik het van iemand....NEGEREN!!! Nu speelt er weer heel veel hier...maar ik sta hierin niet alleen...iedereen weet het in de buurt...ik zeg dan wel...HELAAS...ik woon ernaast...
Binnenkort is er contact met de woningstichting....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het was idd een grapje, Zeeland. Ik heb ook wel bewondering hoor voor de mensen die van deur tot deur gaan om Gods woord te verkondigen. Zelf heb ik vroeger ook meegemaakt dat de verkondigende mens vaak een hoop drek over zich heen kreeg.
Het is door die evangelische verkondigers dat ik meer over de Bijbel te weten kwam als jonge snaak. Wij werden als vrijzinnige opgevoed maar toch kocht mijn moeder op mijn vraag die boekjes over het leven van Jezus of een andere Bijbels figuur. Het was een goede aanvulling op die moeilijke Bijbel en als 12 jarige kon ik dat destijds wel goed gebruiken.
We zijn een beetje off-topic maar misschien ook niet...wat ik al heb gedaan vandaag is geantwoord op de reactie van Zeeland... |
Weet ik ook meteen wat ik heb gedaan...de reactie van Frank gelezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom ze het doen...is niet meer de vraag...dat weet ik...
Die opening is er geweest...helaas maar voor 2 uur.... En nee...die prop heb ik zelf opgeruimd....
Ook daarmee heb ik leren leven....ergens las ik het van iemand....NEGEREN!!! Nu speelt er weer heel veel hier...maar ik sta hierin niet alleen...iedereen weet het in de buurt...ik zeg dan wel...HELAAS...ik woon ernaast...
Binnenkort is er contact met de woningstichting.... |
Het gaat toch niet over mijn collega zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het gaat toch niet over mijn collega zeker? |
Geen idee wie jouw collega is Visser...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 18:48
|
|
|
TINK100 schreef: | nog niks...maar dat komt wel......het is nog vroeg |
de dag is aardig gevorderd, en heb veel gedaan...ook dingen die ik na een behandeling beter niet had kunnen doen.....maar ja, soms kun je niet anders en zal het toch moeten gebeuren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 19:42
|
|
|
INGE721 schreef: | Erika is wel gevat maar niet "kat"tig. |
Kijk met jou kan ik praten En Lotje is dus een vrouwtje en idd Heide katten kunnen 15 jaar of ouder worden, dus hopelijk gaat het goed komen met dr..' Ben net even bij dr geweest, ze zit aan het infuus en eet en drinkt zodra ze met dr kroelen, mw wordt een verwent nest zo Zo meteen wil ze als ze thuis is alleen eten als ik met dr kroel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:57
|
|
|
[quote=VISSER278]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 06:50
|
|
|
Mat 29:24 En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods. Deze Bijbelse waarheid zien we bevestigt in onze evangelisatieactie in Turnhout. Naarmate de huizen én de auto’s groter zijn die er voor de deur staan des te korter de gesprekken over geloof, uitzonderingen niet te na gelaten. Ook merken we dat de moslims -veelal- tijd maken voor gesprek over geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:06
|
|
|
PETRA944 schreef: | een nieuw account hier aangemaakt, want het lukte me maar niet nadat ik me lidmaatschap had opgezegd,om opnieuw lid te worden. dus petra411 is petra 944 geworden. en gelijk maar effe me kids nieuwe recente foto,s laten maken, nou kom maar op met die leuke man die je op cristianmatch kan ontmoeten.... ha ha , denk dat de kans klein is via internet, maar miste het forum lezen. dus hallo allemaal weer |
Hoi Petra, wat maakt het uit of je nu 411 bent of 944 Het is fijn dat je terug bent!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:52
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mat 29:24 En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods. Deze Bijbelse waarheid zien we bevestigt in onze evangelisatieactie in Turnhout. Naarmate de huizen én de auto’s groter zijn die er voor de deur staan des te korter de gesprekken over geloof, uitzonderingen niet te na gelaten.
|
Wie weet hoe rijk van hart ze zijn.........je hebt ze bij voorbaat al veroordeeld Niet iedereen zit op jou te wachten Herman,om dat voor jezelf te verzachten met bijbelteksten zegt meer over jou dan je medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wie weet hoe rijk van hart ze zijn.........je hebt ze bij voorbaat al veroordeeld Niet iedereen zit op jou te wachten Herman,om dat voor jezelf te verzachten met bijbelteksten zegt meer over jou dan je medemens. |
Jou ervaring met evangeliseren blijkt totaal anders te zijn Leanne, dermate dat ik je helemaal niet kan verstaan, ook je reactie niet.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|