ChristianMatch

Forum

vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:08

JOLAN931 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E

moest ik ineens aan denken...

Tnx Jolan echt heel mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:11

ELLY361 schreef:
ik snap ook wel dat iemand soms weinig tijd heb maar ja dat kan je ook zeggen heh

Idd Elly als je eens geen tijd of zin hebt... Zeg het dan eerlijk...Denk dat ik gewoon een heel belangrijk iets in vriendschap eerlijkheid...
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:14

Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:29

Ik zal niet snel gebed aanvragen voor mezelf, maar het begint me de afgelopen tijd, toch behoorlijk over de hoge schoenen te lopen, en ik heb een beetje boel moeite om men kop over eind te houden en opgewekt door te gaan...
Zoals al eerder aangegeven in dit topic had ik gebed aangevraagd voor mijn vader. Daar zijn inmiddels allerlei ontwikkelingen geweest...
Hij is afgelopen woensdag ontslagen uit het ziekenhuis ( er waren bedden te kort, ze wisten niet wat er aan de hand was en moest thuis de onderzoeken maar afwachten, helaas was er aan de toestand niets veranderd)...Hij is woensdag op donderdagnacht erg slecht doorgekomen, dus donderdags toch maar de huisarts laten komen...
Deze vermoede een trombose been ( ggevorderd tot boven de lies) en meerdere longembolies... Dus hij is donderdag weer opgenomen, we hopen dat hij nu goed te plek is en niet eerder weg mag voor er echt duidelijkheid is,
Tussen door is men gevallen engel ( henk710) van de zolder gestort en zit met een gebroken boven arm bij mij thuis)
Mijn moeder zit nu zonder mijn vader bij haar thuis met 2 handen die ze amper kan gebruiken(rechts inmiddels helemaal niet meer) te wachten tot ze as donderdag geopereerd kan worden ( deze operatie is helaas al 2x uitgesteld).... Dus ik huppel heen en weer tussen huis en men moeder...
Tussen door probeer ik 2 beschadigde kereltjes in het gareel te houden, de jongste moet nu ook naar de ggz omdat het totaal niet gaat...
De oudste trekt zich meer en meer in zichzelf terug...
Nu de vader van de oudste "rustig"is heeft de vader van de jongste besloten om me een rechtzaak aan te doen...
Ik heb af en toe moeite om uitbed te komen om de dag tegemoed te zien...
Nee ik ben niet zielig maar ergens zou ik wel wat steun kunnen gebruiken om toch het hooofd boven water te houden en me niet te laten lijden door negatieve gevoelens...
Dus ja ik heb de stap gezet om toch om gebed te vragen...
Alvast bedankt.
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:33

HANNAH810 schreef:
bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... Clown smiley
groetjes, dr Adriana
Dr.Adriana. Ik schreef toch ook o.a. gesprek.

mvg uw collega
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:47

JOLAN931 schreef:
super!!!!

met een klein beetje levenservaring kun je dit alleen maar beamen

Idd meer dan beamen kun je het niet, een super stukje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 12:08

Does ik weet dat je geen klager bent zekers niet. Het zit je idd niet mee nee. Pfffff geld inzamelen om je huis je op te knappen heeft geen zin zoals dat in het verleden is gebeurd op cm. Maar ik zal zekers voor je bidden. En dat je met je handen in je haar zit is ook logisch wellk persoon zou niet hebben stik er maar lekker in?
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 12:17

ik dacht als een gelovige sterft hij gewoon dood gaat.. je weet wel geen adem halen meer, en dan floep ben je in de hemel en dan ben je bij Hem
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:00

HDBAS635 schreef:
Dr.Adriana. Ik schreef toch ook o.a. gesprek.

mvg uw collega

dag dr bas;
u schreef, om precies te zijn;
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

dus lees ik wel iets over een dating-site, over contacten met een "zij", maar niets over een vriendschap, of een contact in een supermarkt....

dus, geachtte collega, ik denk dat ik u toch niet geheel volgen kan in uw betoog....

geeft verder niks; positief nieuws blijft altijd gezelliger en leuker.
goede zondag gewenst,
Dr adriana

(ps. en een rare snuiter blijf je evenwel..... Smiley met dichtgeplakte mond ...... Clown smiley ....)
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:29

Volgens mij gaan hier een beetje twee discussies door elkaar.
1) de vraag 'hoe gaat het met je' als openingszin gebruiken van een gesprek.
2) vragen naar hoe het met iemand gaat, terwijl je eigenlijk geen belangstelling hebt en/of niet luisteren wil naar als het minder goed gaat.

Wat betreft het eerste, daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Er zijn genoeg mensen die dat wel vragen vanuit echte belangstelling. Het is wel zo dat ik bijna altijd 'goed' antwoord. Vervolgens vertel ik iets over druk, druk, druk met ... (algemeenheden dus) en van lieverlee komt vanzelf boven water dat het misschien wel niet zo goed gaat...

Tja, en het tweede, dan vind ik wel dat de vraag 'hoe gaat het met je' beter niet gesteld kan worden. Heb je geen tijd om een antwoord aan te horen, dan zou ik zeggen (en doen): gebruik de tip van Jenny.

Ik ben iemand die niet meteen m'n zorgen zal uiten, eerder te lang voor mezelf zal houden. Het opstapje van algemeenheden helpt mij om op tijd in te schatten in welke mate de belangstelling echt is of dat het meer beleefdheid is. Bovendien, het voorkomt dat ik Gefrustreerde smiley

Vrienden tonen geen beleefdheid, maar belangstelling. Dat neemt niet weg dat zelfs een vriend even geen ruimte in zich kan hebben voor zorgen van een ander. Dat kan en dat mag, als uitzondering en ervan uitgaande dat je normaalgesproken als vrienden altijd bij elkaar terecht kunt! Maar ik pleit er wel voor om dat dan gewoon te benoemen: 'vervelend! Ik zou er graag voor je willen zijn, maar het lukt nu even niet, zal ik je morgen bellen?'
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:31

Gerald Troost - De clown

Soms lijk ik op een clown. Die lacht om zijn verdriet.
Die zachtjes lijdt van binnen, maar niemand die het ziet.
Beschilderd met wat kleuren. Hier wat rood en daar wat geel.
Van buiten lijkt het vrolijk maar van binnen is het kil.

Mensen om me heen, maar in mijn eigen hart blijf ik alleen.
Totdat jij mij bevrijdt, van mijn eenzaamheid.
Jij kent mijn stille strijd.

Ik ben verwonderd, dankbaar om jou.
Een diepe vriendschap, teder en trouw.
Oh soms zit ik op een eiland in een zee van eenzaamheid.
Maar jij slaat een brug en haalt mij terug,
Naar de werkelijkheid.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 13 december 2009, 18:19
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:33

prachtig lied! En zo herkenbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 13:54

Het is inderdaad voor sommigen een gevoelig onderwerp maar ik vind er mag gerust over gediscuseerd worden, En Doessie jij hoeft je dit niet aan te trekken, het is toch niet nodig dat jij hier vrienden mee kwijt raakt. Het is veel erger als je ,, belangstelling/medeleven met en voor iemand hebt en het wordt niet gewaardeerd, dat vind ik erg en verdrietig
en dat gebeurd ook.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:21

[quote=ROBBEDOES873]...

Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet Clown smiley )
Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het??
Nou niet echt lekker Twijfelende smiley Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij??
of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??

Hallo Does,
jouw vragen komen mij heel bekend voor. Ik heb dezelfde ervaringen. Weet je dat ik me dan wel eens afvraag ? Zijn deze, wat ik dacht beste vrienden wel echt vrienden? Als ze in voor jou/mij slechtere tijden zo simpel over mijn sores heenstappen, zijn het dan sowieso wel vrienden?
Aan zoiets heb ik niets en op zo'n manier kan ik ook niets voor hun betekenen.Jouw slotzin is ook de mijne :"of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??"
(Ook dat is bekend terrein

Clown smiley
Voor de rest is alles goed.

Klaas.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:24

HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

Dus eerlijk antwoord geven is direct achterom kijken? Vreemde conclusie. Daarnaast zou juist eerlijkheid hoog aangeschreven moeten staan op een ontmoetingssite, al geldt hetzelfde natuurlijk ook in de supermarkt. Als je niet werkelijk geïnteresseerd bent in hoe het met iemand gaat, zeg dan, zoals anderen ook al aangaven, gewoon enkel hoi/hallo/goedendag.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:30

MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Jouw belijden hoeft toch nog geen belemmering te zijn om anderen hun belijden te laten hebben? En ja, natuurlijk is het fijn als anderen hetzelfde belijden. Maar juist het bestaan van ander belijden kan een mens ook verder scherpen en dus laten groeien. Ook mag je jouw vrijheid van belijden delen met die ander. Dat is toch echt een mooi geschenk? Of leef je liever in een keurslijf?
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:43

HENK710 schreef:
Dus eerlijk antwoord geven is direct achterom kijken? Vreemde conclusie. Daarnaast zou juist eerlijkheid hoog aangeschreven moeten staan op een ontmoetingssite, al geldt hetzelfde natuurlijk ook in de supermarkt. Als je niet werkelijk geïnteresseerd bent in hoe het met iemand gaat, zeg dan, zoals anderen ook al aangaven, gewoon enkel hoi/hallo/goedendag.

Ben het met je eens Henk, maar als je wel belangstelling/ medeleven voor iemand hebt respecteer het dan, en dat wordt dikwijls ook zo weinig gedaan, JAMMER
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:45

MARIJAN072 schreef:
Als je de link legt tussen het SGP en fundamentalisme en hier een topic over opent, vind ik het lastig om nog iets van broederlijke of zusterlijke liefde te ontdekken.

Ik vond het volgende door Pieter elders op forum geplaatste moraallesje hier wel van toepassing:
PIETER649 schreef:
een musje vloog in de winter maar het was koud
zo koud dat hij compleet vastvroor en op de grond viel in het weiland.

een koe liet een vlaai vallen bovenop het bevroren vogeltje
dat ontdooide door de nog warme vlaai

uit blijdschap begon het musje te fluiten
een kat hoorde het en at het vogeltje op.

de moraal van het verhaal:
niet iedereen die poep over je uitstort heeft het slecht met je voor
niet iedereen die jou uit de stront haalt heeft het goed met je voor

Marijan,

Je lijkt vijandigheid jegens mijn broers en zussen te lezen in het feit dat ik dit onderwerp hier ter sprake breng. Daarmee lijk je te suggereren dat elke vorm van aanspreken op bepaald gedrag of bepaalde ideeën een aanval is op de persoon.
  1. Het is dus niet zo dat ik alle SGP'ers slecht vind.
  2. Ook zeg ik niet dat het weergegeven gedachtengoed betekent dat het hele gedachtengoed van de SGP niet deugt.
  3. Ik verschil gewoon van mening over deze zaak met de partijmening van de SGP en wil dit graag bespreekbaar maken.

Zoals Pieter net al heeft aangegeven is fundamentalisme niet altijd verkeerd. Zo waardeer ik de volgende zaken bij aanhangers van de SGP:
  1. enorm veel eerbied voor God;
  2. zeer bewust van eigen tekortkomingen;
  3. niet zomaar van hun stuk te brengen.

Dus ja, Marijan, zij zijn mijn broers en zussen. Ik ben het alleen niet altijd met hen eens. Dat mag toch wel binnen een (christelijke) kring van mensen? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 13 december 2009, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:51

SIMONKWET418 schreef:
Ben het met je eens Henk, maar als je wel belangstelling/ medeleven voor iemand hebt respecteer het dan, en dat wordt dikwijls ook zo weinig gedaan, JAMMER

Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:16

Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:24

[quote=KLAAS252]

Haha en dat zeg ik dus ookaltijd en verder is alles goed Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:25

SIMONKWET418 schreef:
Het is inderdaad voor sommigen een gevoelig onderwerp maar ik vind er mag gerust over gediscuseerd worden, En Doessie jij hoeft je dit niet aan te trekken, het is toch niet nodig dat jij hier vrienden mee kwijt raakt. Het is veel erger als je ,, belangstelling/medeleven met en voor iemand hebt en het wordt niet gewaardeerd, dat vind ik erg en verdrietig
en dat gebeurd ook.

Persoonlijk denk ik dat medeleven een heel mooi gebaar is...
Maar medelijden is iets waar ik eigenlijk niets mee kan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:26

HDBAS635 schreef:
Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie

Kan gebeuren dat heb je wel vaker binnen een forum of een chat...ships happens Clown smiley tis je vergeven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:26

Quote:
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Jouw belijden hoeft toch nog geen belemmering te zijn om anderen hun belijden te laten hebben? En ja, natuurlijk is het fijn als anderen hetzelfde belijden. Maar juist het bestaan van ander belijden kan een mens ook verder scherpen en dus laten groeien. Ook mag je jouw vrijheid van belijden delen met die ander. Dat is toch echt een mooi geschenk? Of leef je liever in een keurslijf?

ik ben het met je eens maris...
hoevaak staat er niet in de bijbel dat God de enige is, Die geen andere god naast zich duld?
moeten wij dan tolerant zijn terwijl God dat dus blijkbaar niet is?
ook ik ben tolerant tov andere geloven, maar of dat juist is....ik denk het niet
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:28

JOLAN931 schreef:
ik ben het met je eens maris...
hoevaak staat er niet in de bijbel dat God de enige is, Die geen andere god naast zich duld?
moeten wij dan tolerant zijn terwijl God dat dus blijkbaar niet is?
ook ik ben tolerant tov andere geloven, maar of dat juist is....ik denk het niet

Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:30

HENK710 schreef:
Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.

Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:30

HENK710 schreef:

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:32

Quote:
Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is

hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God...
terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft?
(ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:36

Quote:

Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel.
Klaas

geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:40

JOLAN931 schreef:
geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?

Idd Klaas en Jolan.... denk als je zoiets vraagt en het niet meent het niet spreekt van respect... Maar denk dat Henk ergens anders op doelde...maar das aan Henk om het uit te leggen Knipoog smiley Hij reageerde nml niet op mij maar op Simon...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 6194 Volgende
Pagina 35 van 6194