ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 332 333 334 335 336 337 338 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:22

MARISKA601 schreef:
het is dus koffie met groene zeep Knipoog smiley

Het recept is geheim. En de taal op de verpakking onleesbaar. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:34

IMRE695 schreef:
Het recept is geheim. En de taal op de verpakking onleesbaar. Smiley met dichtgeplakte mond

ik kom nooit bij jou koffie drinken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:39

GRACE585 schreef:
ja duh,ze laten mij lopen en dan moet ik ze ook nog spekken ??? Gefrustreerde smiley
hadde zo ow? laten loeëpe? det ken nie he wha? tssssssss schande... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:43

MARISKA601 schreef:
ik kom nooit bij jou koffie drinken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Lijkt me ook niet verstandig. Ik serveer alleen thee en rode port.

Koffie moet je hier op wachten tot Sint Juttemis. Clown smiley

Laatst aangepast door
IMRE695
op zondag 21 maart 2010, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:45

IMRE695 schreef:
Lijkt me ook niet verstandig. Ik serveer alleen thee en rode port.

Koffie moet je hier op wachten tot Sint Juttemis. Clown smiley

Thee gaat er biij mij wel in, de port mag je zelf drinken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:46

MARISKA601 schreef:
Thee gaat er biij mij wel in, de port mag je zelf drinken Lachende smiley

Dan gezellig een keer thee komen drinken! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:03

een flinke knuffel voor does gewoon omdat ze does is
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:08

GRACE585 schreef:
dus we houden de humor erin marijanne Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Lijkt mij een goed idee, Grace! Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley

Dat komt met ons wel goed! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:14

CHATULIEM619 schreef:
Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens.
Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen.

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.

Fijn dat je zo'n goede reactie geeft, chat. Mooi om te lezen hoe je je leven als christen wilt invullen en dat dat moeilijk is is evident. Je hebt er een wijze visie op ontwikkeld.
In het laatste wat je oppert ben ik je opponent; een praktiserende homofiel, samenwonenden, gescheiden mensen zijn ook mensen die absoluut niet mogen worden uitgesloten. Ze zijn niet minder dan wij en hebben juist onze medemenselijkheid nodig. Hen uitsluiten is zonde tegen het eerste gebod en dat gebod liegt er niet om, dat neem ik zelf hoog op, dat merk je wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:24

MIEKE364 schreef:
Fijn dat je zo'n goede reactie geeft, chat. Mooi om te lezen hoe je je leven als christen wilt invullen en dat dat moeilijk is is evident. Je hebt er een wijze visie op ontwikkeld.
In het laatste wat je oppert ben ik je opponent; een praktiserende homofiel, samenwonenden, gescheiden mensen zijn ook mensen die absoluut niet mogen worden uitgesloten. Ze zijn niet minder dan wij en hebben juist onze medemenselijkheid nodig. Hen uitsluiten is zonde tegen het eerste gebod en dat gebod liegt er niet om, dat neem ik zelf hoog op, dat merk je wel.

Ik vind het niet zo'n goede reactie als ik eerlijk ben. Je wordt wel als ieder mens behandelt maar je mag niet aan het avondmaal?
Daar zeg je nogal wat......Wie ben jij om dat te beslissen en te bedenken?
Ga je dan niet voor God spelen?
Ik las vandaag toevallig in de Trouw een stukje met als titel: het grond personeel van God is niet altijd verstandig....Knipoog smiley

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 21 maart 2010, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:25

humor.. was dat?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:26

IMRE695 schreef:
Dan gezellig een keer thee komen drinken! Lachende smiley

Goed plan. Lachende smiley
maar ik heb alleen een fiets.. beetje ver fietsen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:29

CHATULIEM619 schreef:
Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens.
Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen.

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.

Is heel duidelijk en ook liefdevol, Chat!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:30

MARISKA601 schreef:
humor.. was dat?

Zoiets: Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:30

MARISKA601 schreef:
humor.. was dat?

Dat weet jij wel, Mariska! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:32

MARISKA601 schreef:
Goed plan. Lachende smiley
maar ik heb alleen een fiets.. beetje ver fietsen Gefrustreerde smiley

Welnee, even stevig doortrappen en dan ben je er zo. Ik heb wel grotere afstanden in 1 dag gefietst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:32

het avondmaals formulier is heel duidlijk in wie niet aan de tafel mogen deelnemen.
en een ieder moet bij zichzelf te rade gaan, of hij/zij kan gaan.
als men weet dat er mensen zijn die in zonde leven, wat tegen Gods wil in gaat, die mag men weigeren.

maar ja ieder mens leeft in zonde, dus niemand kan gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het niet zo'n goede reactie als ik eerlijk ben. Je wordt wel als ieder mens behandelt maar je mag niet aan het avondmaal?

Willemijn
Dat komt omdat Paulus in 1 Kor 11 een direct verband legt tussen onjuist gebruik van avondmaal en ziekte en zonde in de gemeente. Voor mij is het een heilig gebeuren, waar ik dus per definitie voorzichtig mee omga. Als voorganger moet je deze beslissingen durven te nemen, want dat hoort bij de verantwoordelijkheid die je hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:38

MARIJAN072 schreef:
Dat weet jij wel, Mariska! Knipoog smiley Lachende smiley

ik ben blondtdtdt Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:38

Chatuliem:

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.[/quote]

Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.

Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.

Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 21 maart 2010, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:39

HANNAH810 schreef:
hoe zou t komen dat ik in de meeste reacties een stukje warmte mis???

Moet dat altijd dan, Hannah? Soms kan een waarschuwing, op felle toon gezegd, wel eens nodig zijn. Ook Jezus reageerde wel fel, als er iets gebeurde wat tegen de wil van Zijn Vader was. Ik denk aan de tempelreiniging. Stel dat je zoon loopt in de richting een afgrond, dan roep/schreeuw je toch ook ‘je moet stoppen nu!’ En dan zal er niet altijd warmte in je toon doorklinken. Als je het voorzichtig brengt, ben je te laat. Ik begrijp wel dat Sola, Chat en Cross op deze manier schrijven. Velen die het met ze eens zijn, waaronder ik, houden hun mond. Waarom eigenlijk? Is dat dan wel liefdevol? Ik denk dat het liefdevoller is, om mensen te waarschuwen. Er wordt veel met de mantel der liefde bedekt, maar ik vraag me wel eens af of we daar God niet tekort doen. Het verbijstert mij eerlijk gezegd, dat dit onderwerp zo’n discussie onder christenen oplevert. Naar mijn idee is de Bijbel heel erg duidelijk over occulte zaken. Het is levensgevaarlijk, om je met deze dingen bezig te houden.

In sommige kerken mag er wel eens meer gewaarschuwd worden, maar het lijkt alsof dat tegenwoordig niet meer mag. Niet dat ik zit te wachten op een bulderende dominee hoor, daar heb ik er vroeger genoeg van gehoord. Maar daar wil ik Chat, Sola en Cross ook absoluut niet!!! mee vergelijken. Ik heb respect voor de manier, waarop ze hun mening brengen. Waarom zouden we voorzichtig moeten zijn, als het om zo’n ernstig onderwerp gaat?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:40

GRACE585 schreef:
mag je zeggen hoor
maar is het niet eerlijk gevonden ??????

Nee vind ik niet ... ik kreeg een kaartje in mijn hand geduwd ... de manier waarop heb ik vooral mijn twijfels.
Ik vind dat iedereen dat voor zich moet verantwoorden ... dus als jij dat eerlijk vind oke .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:48

MARIJAN072 schreef:
Moet dat altijd dan, Hannah? Soms kan een waarschuwing, op felle toon gezegd, wel eens nodig zijn. Ook Jezus reageerde wel fel, als er iets gebeurde wat tegen de wil van Zijn Vader was. Ik denk aan de tempelreiniging. Stel dat je zoon loopt in de richting een afgrond, dan roep/schreeuw je toch ook ‘je moet stoppen nu!’ En dan zal er niet altijd warmte in je toon doorklinken. Als je het voorzichtig brengt, ben je te laat. Ik begrijp wel dat Sola, Chat en Cross op deze manier schrijven. Velen die het met ze eens zijn, waaronder ik, houden hun mond. Waarom eigenlijk? Is dat dan wel liefdevol? Ik denk dat het liefdevoller is, om mensen te waarschuwen. Er wordt veel met de mantel der liefde bedekt, maar ik vraag me wel eens af of we daar God niet tekort doen. Het verbijstert mij eerlijk gezegd, dat dit onderwerp zo’n discussie onder christenen oplevert. Naar mijn idee is de Bijbel heel erg duidelijk over occulte zaken. Het is levensgevaarlijk, om je met deze dingen bezig te houden.

In sommige kerken mag er wel eens meer gewaarschuwd worden, maar het lijkt alsof dat tegenwoordig niet meer mag. Niet dat ik zit te wachten op een bulderende dominee hoor, daar heb ik er vroeger genoeg van gehoord. Maar daar wil ik Chat, Sola en Cross ook absoluut niet!!! mee vergelijken. Ik heb respect voor de manier, waarop ze hun mening brengen. Waarom zouden we voorzichtig moeten zijn, als het om zo’n ernstig onderwerp gaat?

Ben ik ook helemaal met je eens hoor, maar soms is de toon die de muziek maakt beetje overweldigend

mekaar op gevaren duiden is goed.

Occulte zaken komen altijd op een slinkse wijze. Het is ook iets geestelijks wat plaatsvindt in t leven van ons mensen. Die geestelijke dingen zijn , indien ze van demonen en dergelijke komen helemaal niet goed, en brengen ons van god af.
Ik heb zelf ervaren in perioden van mijn leven dat dergelijke dingen je gebedsleven met God danig kunnen verstoren.
God wil ons hart, alle ruimtes in ons leven, niet ergens een plekkie overlaten voor een andere macht.
Als we God vragen ons leven te leiden, hem de ruimte geven die dingen ons te laten zien, zal Hij de plaatsen maar wat graag zuiver maken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:51

JONATHAN890 schreef:
Ben ik ook helemaal met je eens hoor, maar soms is de toon die de muziek maakt beetje overweldigend

mekaar op gevaren duiden is goed.

Occulte zaken komen altijd op een slinkse wijze. Het is ook iets geestelijks wat plaatsvindt in t leven van ons mensen. Die geestelijke dingen zijn , indien ze van demonen en dergelijke komen helemaal niet goed, en brengen ons van god af.
Ik heb zelf ervaren in perioden van mijn leven dat dergelijke dingen je gebedsleven met God danig kunnen verstoren.
God wil ons hart, alle ruimtes in ons leven, niet ergens een plekkie overlaten voor een andere macht.
Als we God vragen ons leven te leiden, hem de ruimte geven die dingen ons te laten zien, zal Hij de plaatsen maar wat graag zuiver maken.

Een mooie aanvulling, Jonathan! Juist een ervaring van anderen (zoals jij ook hebt), kan een extra waarschuwing zijn. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:55

THOMAS968 schreef:

Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.

Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.

Het is handiger denk ik als je een nieuw topic dan hierover opent.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 21 maart 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las vandaag toevallig in de Trouw een stukje met als titel: het grond personeel van God is niet altijd verstandig....Knipoog smiley

Willemijn

Reageer je op mijn reactie op chat of op de bijdrage van chat, Willemijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:59

Vandaar dat de humor van de redactie soms anders is dan de onze. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 22:00

MIEKE364 schreef:
Reageer je op mijn reactie op chat of op de bijdrage van chat, Willemijn?

Op de bijdrage van Chat, je hebt gelijk het staat er wat onhandig!

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 22:04

Ik vind dat dit een nieuw topic zou moeten zijn.

Chatuliem:

Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.[/quote]

Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 21 maart 2010, 22:05

MARIO216 schreef:
Vandaar dat de humor van de redactie soms anders is dan de onze. Knipoog smiley

Is dat zo? Geef eens een voorbeeld. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 332 333 334 335 336 337 338 ... 6194 Volgende