Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 15:58
|
|
|
Voor de vrouwen van CM
Een fout in de vrouw
Toen God de Vrouw schiep, was hij bezig aan de zesde dag van de schepping, en aan het overwerken.
Een engel verscheen en zei Hem: "waarom besteedt je zoveel tijd hieraan?“
En de Heer antwoordde":"Heb je mijn blad met vereisten voor haar gezien ?
“Ze moet volledig wasbaar zijn, maar niet van plastic, meer dan 200 beweegbare onderdelen hebben, allemaal inwisselbaar, en in staat zijn te functioneren met wat voor dieet dan ook, een schoot hebben waar 4 kinderen tegelijkertijd kunnen plaatsnemen, een kus hebben die van een geschaafde knie tot een gebroken hart kan helen en ze zal alles doen met slechts 2 handen".
De engel verwonderde zich over de eisen.
" Met enkel 2 handen - onmogelijk!
“ En dit is slechts het standaardmodel? Het is teveel werk voor één dag.
Wacht tot morgen om haar af te maken."
Dat zal ik niet doen, protesteerde de Heer, “Ik ben zo dicht bij het voltooien van deze creatie die mijn eigen favoriet is. Ze kan zichzelf al verzorgen als ze ziek is en meer dan 18 uur per dag werken. De engel kwam naderbij en raakte de Vrouw aan.
"'Maar je hebt haar zo zacht gemaakt, Heer". " Ze is zacht, zei God, "maar ik heb haar ook sterk gemaakt. Je hebt geen idee wat ze allemaal kan verdragen en bereiken". "Zal ze in staat zijn te denken?"vroeg de engel." God antwoordde:"Niet alleen zal ze in staat zijn te denken, maar ook te redeneren en te onderhandelen". "
De engel merkte toen iets op en met zijn hand raakte hij de wang van de vrouw aan…. "Heer, het lijkt erop dat dit model een lek heeft... Ik zei je toch dat je probeert te veel dingen in haar te stoppen.“
“Dit is geen lek ...het is een traan," corrigeerde de Heer hem. “Waarvoor dient de traan?"vroeg de engel.
En God zei: " De tranen zijn haar manier om haar geluk, haar lijden, haar teleurstelling, haar liefde, haar eenzaamheid, haar droefheid en haar trots uit te drukken".
Dit maakte veel indruk op de engel "Je bent een genie, Heer, je hebt aan alles gedacht. De vrouw is werkelijk wonderbaarlijk".
Dat is ze!De vrouw heeft krachten die de mannen verbazen. Ze verdraagt moeilijkheden, draagt grote lasten, maar kent geluk, liefde en tevredenheid. Ze lacht wanneer ze wil schreeuwen. Zingt wanneer ze wil huilen. Huilt wanneer ze gelukkig is en glimlacht als ze nerveus is.
Ze vecht voor waar ze in gelooft. Ze biedt het hoofd aan onrecht. Ze accepteert geen ' nee ' als antwoord als ze denkt dat er een betere oplossing is. Ze ontzegt zich zaken zodat haar familie ze kan hebben en gaat naar de dokter met een vriendin die bang is om te gaan. Ze heeft onvoorwaardelijk lief.
Ze huilt wanneer haar kinderen succes hebben en ze verblijdt zich als hun vrienden prijzen winnen. Ze is gelukkig bij het horen over een geboorte of bruiloft.
Haar hart breekt als een vriendin sterft en ze lijdt bij het verlies van een geliefde, maar ze is sterk wanneer ze denkt dat ze reeds geen kracht meer heeft. Ze weet dat een kus en een omhelzing een gebroken hart kunnen helpen helen.
Echter er zit één fout in de vrouw:
Dat ze vergeet hoe waardevol ze is!!!
Gr majaro en een heel goed uiteinde en gezegend 2011!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 17:58
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Voor de vrouwen van CM
Een fout in de vrouw
Toen God de Vrouw schiep, was hij bezig aan de zesde dag van de schepping, en aan het overwerken.
Een engel verscheen en zei Hem: "waarom besteedt je zoveel tijd hieraan?“
En de Heer antwoordde":"Heb je mijn blad met vereisten voor haar gezien ?
“Ze moet volledig wasbaar zijn, maar niet van plastic, meer dan 200 beweegbare onderdelen hebben, allemaal inwisselbaar, en in staat zijn te functioneren met wat voor dieet dan ook, een schoot hebben waar 4 kinderen tegelijkertijd kunnen plaatsnemen, een kus hebben die van een geschaafde knie tot een gebroken hart kan helen en ze zal alles doen met slechts 2 handen".
De engel verwonderde zich over de eisen.
" Met enkel 2 handen - onmogelijk!
“ En dit is slechts het standaardmodel? Het is teveel werk voor één dag.
Wacht tot morgen om haar af te maken."
Dat zal ik niet doen, protesteerde de Heer, “Ik ben zo dicht bij het voltooien van deze creatie die mijn eigen favoriet is. Ze kan zichzelf al verzorgen als ze ziek is en meer dan 18 uur per dag werken. De engel kwam naderbij en raakte de Vrouw aan.
"'Maar je hebt haar zo zacht gemaakt, Heer". " Ze is zacht, zei God, "maar ik heb haar ook sterk gemaakt. Je hebt geen idee wat ze allemaal kan verdragen en bereiken". "Zal ze in staat zijn te denken?"vroeg de engel." God antwoordde:"Niet alleen zal ze in staat zijn te denken, maar ook te redeneren en te onderhandelen". "
De engel merkte toen iets op en met zijn hand raakte hij de wang van de vrouw aan…. "Heer, het lijkt erop dat dit model een lek heeft... Ik zei je toch dat je probeert te veel dingen in haar te stoppen.“
“Dit is geen lek ...het is een traan," corrigeerde de Heer hem. “Waarvoor dient de traan?"vroeg de engel.
En God zei: " De tranen zijn haar manier om haar geluk, haar lijden, haar teleurstelling, haar liefde, haar eenzaamheid, haar droefheid en haar trots uit te drukken".
Dit maakte veel indruk op de engel "Je bent een genie, Heer, je hebt aan alles gedacht. De vrouw is werkelijk wonderbaarlijk".
Dat is ze!De vrouw heeft krachten die de mannen verbazen. Ze verdraagt moeilijkheden, draagt grote lasten, maar kent geluk, liefde en tevredenheid. Ze lacht wanneer ze wil schreeuwen. Zingt wanneer ze wil huilen. Huilt wanneer ze gelukkig is en glimlacht als ze nerveus is.
Ze vecht voor waar ze in gelooft. Ze biedt het hoofd aan onrecht. Ze accepteert geen ' nee ' als antwoord als ze denkt dat er een betere oplossing is. Ze ontzegt zich zaken zodat haar familie ze kan hebben en gaat naar de dokter met een vriendin die bang is om te gaan. Ze heeft onvoorwaardelijk lief.
Ze huilt wanneer haar kinderen succes hebben en ze verblijdt zich als hun vrienden prijzen winnen. Ze is gelukkig bij het horen over een geboorte of bruiloft.
Haar hart breekt als een vriendin sterft en ze lijdt bij het verlies van een geliefde, maar ze is sterk wanneer ze denkt dat ze reeds geen kracht meer heeft. Ze weet dat een kus en een omhelzing een gebroken hart kunnen helpen helen.
Echter er zit één fout in de vrouw:
Dat ze vergeet hoe waardevol ze is!!!
Gr majaro en een heel goed uiteinde en gezegend 2011!!!! |
Heel mooi, enne jij maakt het mogelijk dat een man weer dromen kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 19:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | pffff wat een onzin |
Vind je het niet mooi dan? Je ziet dit Annette toch regelmatig zijn/doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 19:51
|
|
|
INEZ910 schreef: | Vind je het niet mooi dan? Je ziet dit Annette toch regelmatig zijn/doen |
Annette houdt zelf ook niet van dit soort kwijlgedichtjes De gebruiksaanwijzing van Chatuliem kan ik hard om lachen, vooral omdat er van af straalt dat het een geintje is. Het enge van dit soort gedichtjes vind ik dat er veel dames zijn die het nog geloven ook
En die ene fout die in de vrouw zou zitten heb ik nou net niet Maar genoeg andere fouten die er niet in staan wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 19:53
|
|
|
INEZ910 schreef: | Vind je het niet mooi dan? Je ziet dit Annette toch regelmatig zijn/doen |
ik vind het veel mooier dat jij weer terug bent hier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 22:11
|
|
|
als iedereen alles zo zwaar op neemt moeten we met z'n allen naar de sportschool. Ik hoop toch echt dat mensen hier kunnen relativeren en het zien als de vrouwelijk tegenhanger van het andere topic. Het is echt niet bedoeld als iets waar aan vrouwen hun kwaliteiten aan kunnen ontlenen, het was bedoeld als knipoog.
gr majaro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 11:09
|
|
|
Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 16:30
|
|
|
MAJARO438 schreef: | als iedereen alles zo zwaar op neemt moeten we met z'n allen naar de sportschool. Ik hoop toch echt dat mensen hier kunnen relativeren en het zien als de vrouwelijk tegenhanger van het andere topic. Het is echt niet bedoeld als iets waar aan vrouwen hun kwaliteiten aan kunnen ontlenen, het was bedoeld als knipoog.
gr majaro |
Zo is het maar net! Helemaal top majaro!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 18:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik vind het veel mooier dat jij weer terug bent hier!!! |
Slijmjurk.. Ik blijf nog wel een tijdje, oké..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 19:44
|
|
|
de schepping van de vrouw [/quote]was dus idd een haastklus... (?) zo n last-minute geval dat vlak voor t weekeinde de Baas de werkvloer opkomt met een spoedklus voordat de sabat begint. want dan mag er niet meer gewerkt worden.
de oplossing: te weinig tijd voor een geheel nieuw ontwerp, dus neemt het bestaande ontwerp (man) neem daar een deel van (rib) verwerk het in het ontwerp, en met wat aanpassingen (sorry geen details, ivm de gevoelige lezers) zou t (vrouw) moeten werken... en blijkbaar pretendeerd dit topic al dat er nog een fout in zit... jammer dat je als man niet hoeft te wachten tot de update (een: 'up'-date, humor! ) uitkomt
(lees wel met een !!! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 20:06
|
|
|
BART817 schreef: | de schepping van de vrouw | was dus idd een haastklus... (?) zo n last-minute geval dat vlak voor t weekeinde de Baas de werkvloer opkomt met een spoedklus voordat de sabat begint. want dan mag er niet meer gewerkt worden.
de oplossing: te weinig tijd voor een geheel nieuw ontwerp, dus neemt het bestaande ontwerp (man) neem daar een deel van (rib) verwerk het in het ontwerp, en met wat aanpassingen (sorry geen details, ivm de gevoelige lezers) zou t (vrouw) moeten werken... en blijkbaar pretendeerd dit topic al dat er nog een fout in zit... jammer dat je als man niet hoeft te wachten tot de update (een: 'up'-date, humor! ) uitkomt
(lees wel met een !!! )[/quote]
nou nou nou....wat een super-volwassen reactie weer..hoe oud is ons bartje wel????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:15
|
|
|
BART817 schreef: | de schepping van de vrouw | was dus idd een haastklus... (?) zo n last-minute geval dat vlak voor t weekeinde de Baas de werkvloer opkomt met een spoedklus voordat de sabat begint. want dan mag er niet meer gewerkt worden.
(lees wel met een !!! )[/quote]
Blijkbaar was de man niet goed genoeg om alleen te blijven Wie heeft er dan de grootste fout (en noodzaak voor update)
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 1 januari 2011, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:17
|
|
|
MAJARO438 schreef: | als iedereen alles zo zwaar op neemt moeten we met z'n allen naar de sportschool. Ik hoop toch echt dat mensen hier kunnen relativeren en het zien als de vrouwelijk tegenhanger van het andere topic. Het is echt niet bedoeld als iets waar aan vrouwen hun kwaliteiten aan kunnen ontlenen, het was bedoeld als knipoog.
gr majaro | Zo zag ik het ook Majaro, maar sommigen kunnen de humor er niet van zien of willen er nog overheen gaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:18
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
Heel bijzonder en herkenbaar...dank je wel....... Heb zelf niet zo'n kind maar wel 1 vriend die me dierbaar is .........
Laatst aangepast door
|
ALOUS961
|
op zaterdag 1 januari 2011, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:35
|
|
|
hmmm... (denk denk) Van mij had dit topic wel een positieve(re) naam mogen hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:50
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
God geeft tranen zodat het een "parel in zijn hand gaat worden".....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 1 januari 2011, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 00:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt? |
God zegt in deze anekdote niet dat tranen niet waardevol zouden kunnen zijn. Ook staat er niet dat God traanvocht niet gemaakt heeft.
Als je de laatste opmerking van de anekdote goed wilt begrijpen, moet volgens mij wel de context gelezen worden van het antwoord dat God net ervoor geeft aan de engel.
ROBBEDOES873 schreef: | Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
God geeft een mogelijke functie aan die de traan kan hebben. Hij laat daarbij de emotie geheel bij de mens liggen, die deze zelf op kan roepen. God kijkt vervolgens somber als de engel zegt dit geniaal te vinden, omdat God het eigenlijk, net als de vrouw, spijtig vindt dat die opgekropte emotie, onrechtvaardigheid en gebrek aan begrip bestaan. Dat zou niet nodig hoeven zijn... Zo moet je volgens mij deze anekdote lezen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 2 januari 2011, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 00:20
|
|
|
HENK710 schreef: | God zegt in deze anekdote niet dat tranen niet waardevol zouden kunnen zijn. Ook staat er niet dat God traanvocht niet gemaakt heeft.
Als je de laatste opmerking van de anekdote goed wilt begrijpen, moet volgens mij wel de context gelezen worden van het antwoord dat God net ervoor geeft aan de engel.
God geeft een mogelijke functie aan die de traan kan hebben. Hij laat daarbij de emotie geheel bij de mens liggen, die deze zelf op kan roepen. God kijkt vervolgens somber als de engel zegt dit geniaal te vinden, omdat God het eigenlijk, net als de vrouw, spijtig vindt dat die opgekropte emotie, onrechtvaardigheid en gebrek aan begrip bestaan. Dat zou niet nodig hoeven zijn... Zo moet je volgens mij deze anekdote lezen! |
Mooie uitleg Henk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:31
|
|
|
MAR907 schreef: | Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt? |
Lieve Mar,
Natuurlijk zijn de tranen van die vader voor God net zo waardevol, je hebt gelijk, er zijn vaders die voor hun autistische kindje zorgen. Helaas is het echter zo (ga maar op de spec. scholen kijken) dat het heel vaak de moeders zijn die achter blijven met één of vaak meer kinderen met een ass stoornis. Ass is een stoornis die helaas vaak van vader op zoon wordt doorgegeven. Ja ik weet het ook vrouwen kunnen het hebben, maar dat komt echt veel minder vaak voor.
Begrijp me ajb niet verkeerd, het is inderdaad wat moeilijker om een kind met een psychische stoornis op te voeden, maar je krijgt er ook veel voor terug. De tranen zijn lang niet altijd van verdriet hoor.
Maar voor de goede orde, God heeft natuurlijk niet een speciale moeder geschapen voor een kind met een handicap. God wil de handicap namelijk helemaal niet, ik denk wel dat ouders van een kind met een handicap (of dat nu geestelijk, psychisch, of lichaamlijk is) meer kracht krijgen voor een inderdaad best zware taak.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op zondag 2 januari 2011, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:35
|
|
|
MAR907 schreef: | Hetgeen dat ik er uit haal is: dat de "moraal" bepaald wie God zou moeten zijn??? |
Ben benieuwd naar de herleiding van deze moraal. Nergens wordt mijns inziens bepaald hoe God zou moeten zijn in het verhaal. Maar ik houd me aanbevolen voor je gedachtengang.
De moraal die er wat mij betreft duidelijk in zit, is de al weergegeven uitleg van het laatste stukje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:40
|
|
|
Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen rol meer moeten spelen in hun leven...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 2 januari 2011, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen meer moeten spelen in hun leven... |
Kijk caht. je begint het te begrijpen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat de oosprong van het topic totaal verloren is gegaan door het gebazel over een ander onderwerp wat m.i. er totaal niks mee te maken heeft... Een parodie op de vrouw, dat was grappig, het was het antwoord om mijn gebruiksaanwijzing. Wat dit te maken heeft met autisme en moeders die met autistische kinderen begrijp ik totaal niet. En ik begrijp totaal niet waarom vaders zomaar door vrouwen aan de kant gezet worden in dit verhaal. Maar goed, ik weet ook dat er vrouwen zijn die vinden dat mannen helemaal geen meer moeten spelen in hun leven... |
Zoals ik in de CHAT ookal aangaf ! het ging mij om die traan en verder nergens om Dat er allemaal gebazel over komt kan ik ook niet helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:46
|
|
|
Waarom mogen vrouwen niet ook eens in het zonnetje gezet worden met een knipoog? Want dat is wat beide verhalen mijns inziens toch gewoon doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
|
Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:52
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Zoals ik in de CHAT ookal aangaf ! het ging mij om die traan en verder nergens om Dat er allemaal gebazel over komt kan ik ook niet helpen | het valt me op dat mensen zo moeilijk kunnen reageren op ironie. Of ze nemen het bloedserieus, of ze proberen de ironie nog te overtreffen. Als ze in de zaal zouden zitten bij Hans Teeuwen zouden ze hem dan ook proberen te overtreffen of te weerleggen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:58
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Nergens maar dan ook nergens ontkent Henk dat... Man heb je nu echt niets beters te doen dan te zieken??? Zo jammer |
Dat is voor jou "het moraal"....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:59
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat is voor jou het moraal.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk er zijn niet alleen vrouwen maar ook mannen die in dezelfde schuitje zitten als vrouwen.... Zij moeten soms ook de vrouwen taak op zich nemen waar jij blijkbaar geen weet van heb...
Die komen ook hier om CM voor, niet allleen ik.... |
Wie zegt dat ik daar geen weet van heb. Ik ontken het immers nergens. Ik geef enkel aan waar dit topic in principe over gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 21:01
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | |
Precies zo is ZINGA door het moraal verbannen op CM???? Ik ken haar anders....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|