Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 11:07
|
|
|
In deze donkere dagen voor kerstfeest kunnen de gevoelens zo tegenstrijdig zijn Veel mensen vinden deze tijd wel heel fijn en anderen voelen het gemis dan het meest.
Eenzaamheid,vooral met de kerstdagen wanneer je geliefde er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen.
Voor jou is het met geen groot feest omdat je gedachten bij het verleden zijn hetgeen gepaard gaat met heimwee en pijn het wordt nooit meer zoals het is geweest.
Toch mogen we elkaar het goede wensen want ondanks alle verdriet en zorgen ben ook jij bij God,onze Heer geborgen Hij is op aarde gekomen voor alle mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 11:14
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=uFNUKyNH4aA
Sterkte voor allen die in deze dagen ........ het gemis en de éénzaamheid nog zwaar aanvoelen .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:00
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | In deze donkere dagen voor kerstfeest kunnen de gevoelens zo tegenstrijdig zijn Veel mensen vinden deze tijd wel heel fijn en anderen voelen het gemis dan het meest.
Eenzaamheid,vooral met de kerstdagen wanneer je geliefde er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen.
Voor jou is het met geen groot feest omdat je gedachten bij het verleden zijn hetgeen gepaard gaat met heimwee en pijn het wordt nooit meer zoals het is geweest.
Toch mogen we elkaar het goede wensen want ondanks alle verdriet en zorgen ben ook jij bij God,onze Heer geborgen Hij is op aarde gekomen voor alle mensen. |
Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor. |
Je legt er wel een zware negativiteit op dit gedicht chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 13:57
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | In deze donkere dagen voor kerstfeest kunnen de gevoelens zo tegenstrijdig zijn Veel mensen vinden deze tijd wel heel fijn en anderen voelen het gemis dan het meest.
Toch mogen we elkaar het goede wensen want ondanks alle verdriet en zorgen ben ook jij bij God,onze Heer geborgen Hij is op aarde gekomen voor alle mensen. |
ik hoop van harte dat jij met de kerstdagen toch ook iets van het feest van het licht mag ervaren..........
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 14:37
|
|
|
Troost zul je ervaren van mensen die tijd, belangstelling en aandacht voor je hebben, je aanvaarden in je anders-zijn en met hun hart bij je zijn. Mensen dus die kunnen luisteren als je over de overledene praat en je gevoelens uit. Die het uithouden als je je tranen of je woede de vrije loop laat. Die respecteren dat er ook momenten zijn waarop je liever niet over je gevoelens en over de overledene praat. Die door kleine, praktische dingen laten merken dat ze zorg voor je hebben en dat je iets voor hen betekent. Die laten merken dat ze op kerstdagen, huwelijksdag, sterfdag, verjaardag aan je denken.
Van de troostende mag verwacht worden, dat deze respect voor iemand heeft en ruimte schept of laat zodat je zoveel mogelijk je eigen leven gestalte kunt geven, in je eigen tempo, vanuit je eigen waarden, en met je eigen mogelijkheden en grenzen. Van hem of haar mag ook verwacht worden dat hij of zij echt is, trouw aan eigen gevoelens, en zich niet forceert tot iets dat niet bij hem of haar past en zich evenmin verschuilt achter de rol van helper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 14:43
|
|
|
Ik kreeg vanochtend een kerstkaart met deze tekst:
Het kost niet zo veel, iemand een glimlach te schenken, Of je hand op te steken, voor een vriendelijke groet. Het kost niet zo veel, om je hart te openen voor de mens om je heen in zijn vreugd en verdriet. het kost maar heel weinig, je arm om een schouder, of alleen maar een zachte druk van een hand. Het kost maar weinig, om een ander te geven]iets, wat je zelf ook graag ontvangt.
Liefde! Alleen door die weg te schenken, ontvang je meer dan je verlangt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor. |
Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen...
Zelf kan ik het gedicht begrijpen.....welke vrouw slaat een arm mij heen?....in deze dagen....
Weet dat het gevoelige dagen zijn voor diegene die zich eenzaam en een gemis ervaren....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:52
|
|
|
MAR907 schreef: | Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen... |
JUIST !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | JUIST !!! |
Heren, even voor alle duidelijkheid......ik lees dit gedicht als dat wij in liefde en vriendelijkheid naar elkaar omzien.........gewoon als mensen......en zo gewoon is dat eigenlijk niet.........
Dus loop maar niet te veel naast jullie schoenen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heren, even voor alle duidelijkheid......ik lees dit gedicht als dat wij in liefde en vriendelijkheid naar elkaar omzien.........gewoon als mensen......en zo gewoon is dat eigenlijk niet.........
Dus loop maar niet te veel naast jullie schoenen..... |
Volgens mij begrijp je iets niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heren, even voor alle duidelijkheid......ik lees dit gedicht als dat wij in liefde en vriendelijkheid naar elkaar omzien.........gewoon als mensen......en zo gewoon is dat eigenlijk niet.........
Dus loop maar niet te veel naast jullie schoenen..... |
Het ging over het eerste gedicht Willemijn ... en de reactie van Chat daarop ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het ging over het eerste gedicht Willemijn ... en de reactie van Chat daarop .... |
Precies Cross...
mischien dat de zonnebril toch af moet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Precies Cross... |
Soms kan ik '"een beetje dom' zijn........ik dacht al......excuus van mij... Ik moet er wel om lachen, ik hoop jullie ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms kan ik '"een beetje dom' zijn........ik dacht al......excuus van mij... Ik moet er wel om lachen, ik hoop jullie ook...... |
Geeft niks Willemijn, zo vullen we elkaar aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms kan ik '"een beetje dom' zijn........ik dacht al......excuus van mij... Ik moet er wel om lachen, ik hoop jullie ook...... |
Ik zei laatst tegen iemand, zelfs 2 tinten blonder .... gelukkig heb je je nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:07
|
|
|
MAR907 schreef: | Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen...
Zelf kan ik het gedicht begrijpen.....welke vrouw slaat een arm mij heen?....in deze dagen....
Weet dat het gevoelige dagen zijn voor diegene die zich eenzaam en een gemis ervaren.... | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
Mogen andere mensen wel ervaren het gemis van hun dierbare? De een verwerkt het verlies van dierbare anders dan een ander. Er zijn nu eenmaal mensen die eenzaam zijn met feestdagen, zelfs binnen een grote groep. Toon ajb wat meer respect. Je dwingt een ander eigenlijk, om niet verdrietig te zijn. Het lijkt alsof ze van jou niet eenzaam mogen zijn, ze mogen van jou zich niet eenzaam voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat laatste vind ik overdreven. Waarom zou je nu eenzamer zijn tijdens deze dagen dan op andere? Ik denk dat je zelf een heleboel in de hand hebt. Ik ben bekend met verdriet, met gemis, net zoals anderen. Maar ik weiger de dagen in het teken te stellen van eenzaamheid. Het is een feest, een feest van vreugde, en zo wil ik die dagen ook beleven. Januari is wat dat betreft voor de mensen een veel moeilijkere maand, maar daar hoor je niemand over. |
Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken.....
Als voorbeeld: verwacht jij van mij dat ik met deze gevoelloos de dagen door moet gaan.... Terwijl voorheen een partner was die alles deed om met deze dagen voor ons gezin het gezellig ging maken en nu er niet meer is....? Tevens daarna weer een goede nieuwe jaar in ging met een goede hoop???? Dat is een gemis die ik heb en velen met mij Chat.... Ook de familie en vrienden en kennissen hebben daar deel aan, omdat mijn vrouw/moeder en vriendin er niet meer is....
Waar is jou hart voor deze dingen Chat??????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:25
|
|
|
MAR907 schreef: | Je zegt het goed: jij vindt !!!!!!!!!!!!
Ik weet wat het is om gevoelens en emotie,s te hebben die heen en weer slingerd, vervolgens zelfs tegen over elkaar staan te hebben van binnen......
Dat is iets dat jij je niet kan voorstellen, omdat je dat nooit gekend hebt.... Ik wens dat niemand toe, maar heb er wel begrip voor...omdat ik het herken..... |
Chat weet ook wat het is Mar.......de een verliest een kind,de ander zijn ouder of zijn partner,verdriet kun je (gelukkig) niet vergelijken.........
Henderika zit al een tijd heel diep,dat raakt me,in het rouwproces moet er een moment komen dat je verder kunt en wilt want anders verlies je jezelf in dat verdriet,wat dat betreft ben ik het met Chat eens,je moét verder,of je wilt of niet en soms helpt een schop(je) onder de billen/duw in de goede richting beter dan een liefdevolle aai Vallen maar ook weer opstaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:41
|
|
|
Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 20 december 2010, 17:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op. |
Dat is niet zo Mariska, het zegt zoveel dat het door een enkeling niet begrepen wordt....
dat had niet zo moeten zijn...
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze.......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 17:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:53
|
|
|
Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het zo jammer dat dit mooie gedicht vanuit een diep hart geschreven, zo onder besneeuwd word door negatieve blik er op. |
Mariska, dit is een forum waar een ieder zijn gedachtes mag plaatsen..... wat voor jou mooi is kan voor een ander heel negatief werken.... Maar om het nu gelijk af te doen als negatief? Misschien is het ook wel goed bedoeld om eens een andere blik van kijken te krijgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:01
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik zei laatst tegen iemand, zelfs 2 tinten blonder .... gelukkig heb je je nog |
Om me nu weer gelijk te plagen??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:03
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10 |
de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???"..
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:14
|
|
|
MAR907 schreef: | de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???".. |
De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....." |
Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 20 december 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:25
|
|
|
MAR907 schreef: | Voor mij heel verwarrend aangaande deze gedicht.... Laat het hierbij... |
Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:29
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is mijn ervaring op CM ook,mensen kunnen moeilijk onderscheid maken,iedereen vergelijkt toch zijn verdriet met het jouwe he
Laat ik 1 ding zeggen;ik ben er absoluut niet op uit zielig gevonden te worden(!!!!!!!!) maar ik zal 1 voorbeeld geven van onbegrip op cm:"mijn vrouw is weggegaan,wees blij en dankbaar dat jij een graf hebt om bij te rouwen" (en waarschijnlijk zal er weer met onbegrip gereageerd worden......)
Gr.Leanne(not in that mood ) |
Ik begrijp je volkomen Leanne, het is een verschil tussen werkelijk gemis...... dat nooit weer terug komt........ dan een scheiding in de hoop van???
|
|
Naar boven |
|
|