ChristianMatch

Forum

Mogen wij een ander ergeren?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:03

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 00:31

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!

Ik ben het in grote lijnen met je eens, eigenlijk wilde ik ook opzeggen, maar dat vind ik eigenlijk de weg van de minste weerstand.
Dus verleng ik per maand kijk het aan of vertrek, maar als ik me aan 1 bepaald persoon zou ergeren ging toch wel in persoonlijk kontakt kijken of er onderling niet uit te komen is.
En als je er dan niet uitkomt, heb je een probleem want ergens anders het bij neerleggen heeft geen zin, sterkte groet u Gert

IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....

Gezinus.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:00

Blijkbaar mag een ander iemand ergeren.
Als je er wat zegt, krijg je een waarschuwing van chris,
en word er gedereigd met een ban.

Het is nu beter te zwijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:29

mogen we een ander niet ergeren??
alleen maar knuffelen ofzo????

doei Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:31

PIETER649 schreef:
mogen we een ander niet ergeren??
alleen maar knuffelen ofzo????

doei Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Knipoog smiley Lachende smiley Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:36

MARIJAN072 schreef:
Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Knipoog smiley Lachende smiley Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt.

nooit aan mij hoor, juffie Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 20:03

MARIJAN072 schreef:

Poeh hee Verraste, verbaasde smiley wat een zelfkennis Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 23:58

GERT856 schreef:
Poeh hee Verraste, verbaasde smiley wat een zelfkennis Coole smiley met zonnebril

Hmmm.....'t klinkt alsof je je ergert? Twijfelende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 5 november 2010, 23:59
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:04

MARIJAN072 schreef:
Hmmm.....'t klinkt alsof je je ergert? Twijfelende smiley Lachende smiley

Zou zomaar kunnen Marijan...het is namelijk onmogelijk voor ons om nooit iemand te ergeren! Gefrustreerde smiley
Ik denk topic sluiten en wat leuks gaan doen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:43

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten.

IK ERGER MIJ......

Gezinus.

Dur zit bovenaan het chatvenster een rood vierkantje met een kruis erdoor.
Ff klikken.......weg ergernis Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:48

PIETER649 schreef:
nooit aan mij hoor, juffie Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Spiegel jij je wel eens? Verraste, verbaasde smiley
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:52

TESSYBEAR731 schreef:
Zou zomaar kunnen Marijan...het is namelijk onmogelijk voor ons om nooit iemand te ergeren! Gefrustreerde smiley
Ik denk topic sluiten en wat leuks gaan doen? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik erger me wel eens aan mezelf... Boze smiley wanneer het lepeltje in mijn kop thee in mijn neus of mijn oog terecht kom of wanneer ik mijn sokken vergat uit te doen wanneer ik ging douche en zodanig schuif dat mijn stomme kop tegen de muur bonkt of...en zo kan ik nog een tijd doorgaan... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 14:57

FRANKT627 schreef:
Ik erger me wel eens aan mezelf... Boze smiley wanneer het lepeltje in mijn kop thee in mijn neus of mijn oog terecht kom of wanneer ik mijn sokken vergat uit te doen wanneer ik ging douche en zodanig schuif dat mijn stomme kop tegen de muur bonkt of...en zo kan ik nog een tijd doorgaan... Gefrustreerde smiley

LOL Clown smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 15:47

PIETER649 schreef:

Je maakt weer een grapje Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 16:08

MARIJAN072 schreef:
Je maakt weer een grapje Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

was dat maar waar.......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 16:40

WILLEMIJN232 schreef:
Spiegel jij je wel eens? Verraste, verbaasde smiley
Knipoog smiley

nergens voor nodig.
ik ben fantastisch leuk, aardig, vriendelijk etc.
als je dat van jezelf weet, is dat goed, want er staat toch: Ken Uzelve

en joh... wat n ander er van vind... t zal me zo mn r... roesten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:12

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:43

GIBBY159 schreef:
Doe maar...ga maar een poosje door...net zolang totdat tot je door hebt.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:53

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:08

GIBBY159 schreef:
Imke...net als alle vorige reacties (behalve 1'tje) ervaar ik de antwoorn als z.g. "dood doeners" met niets zeggende inhoud. Net zoals u met een smiley (vraageteken)... weer reageerd mis ik de essentie in de gegeven reacties op mijn topic

Groetend,

Gibby
Beste Gibby. Voor een groot gedeelte ligt het ook aan je eigen houding. Als je al conflicten verwacht, zul je die ook krijgen. Het valt me op, dat er zoveel mensen zijn, die bang zijn om geband te worden. Zoveel mensen die zich beledigd voelen, aan de kant gezet, afgebrand. Terwijl het in mijn ogen heel veel aan de mensen zelf ligt. Ze voelen zich gekwetst maar zijn ze het ook? En soms zijn algemene opmerkingen al voldoende om een ander pijn te doen. Het wordt heel moeilijk gewone gesprekken aan te gaan met mensen die al eigenlijk van af het eerste moment verwachten dat ze conflicten krijgen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 7 november 2010, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 14:43

GIBBY159 schreef:
Imke...net als alle vorige reacties (behalve 1'tje) ervaar ik de antwoorn als z.g. "dood doeners" met niets zeggende inhoud. Net zoals u met een smiley (vraageteken)... weer reageerd mis ik de essentie in de gegeven reacties op mijn topic

Groetend,

Gibby

Weet je Gibby, in mijn eerste reactie heb ik aangegeven hoe ik met ergernis in de chatbox omga. Ik ga gewoon weg.
Want wat heb ik er aan om mij te ergeren aan een ander. Ik heb er alleen mij zelf maar mee. De ander op andere gedachten brengen lukt je gewoon niet in een overvolle chatbox.
En mijn 2e reactie.......tja.......ik vond het humor wat Frank schreef.
En daarna begreep ik gewoon ff niet wat jij bedoelde.....dus vandaar een vraagteken.
Lijkt me duidelijk, maar goed......een ergernis is er maar zo......blijkbaar.

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 7 november 2010, 14:46
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 15:09

GIBBY159 schreef:
Elke keer als ik in de Lobby ben gekomen lees ik al na korte tijd de actie's en reactie's van aanwezigen op elkaar die min of meer hatelijk en een onvriendelijke ondertoon bevatten. Ik moet ook mijn hand in eigen boezem steken maar soms gaat het er wel onbehoorlijk heftig en soms ook grof aan toe. Waaraan ergeren wij ons toch steeds weer? Ik merk ook dat een bepaald persoon en soms meerdere personen zich aan elkaar blauw ergeren. En het vervelende is dat de betrokkene zich van verre onthoudt van wederhoor. Daar erger ik mij dan aan. Soms is zo iemand totaal onbereikbaar om te LUISTEREN (lees: LEZEN) naar wat anderen steeds maar weer proberen uit te leggen dat het gedrag van de betrokken persoon te weerleggen. Ik erger mij daaraan. Er zijn meerdere mensen die hun abonnement niet meer verlengen en/of meteen vertrekken. Dit kan niet zo door gaan en kan ook de bedoeling niet zijn!

IK ERGER MIJ...deze woorden worden wel gebruikt als men zich bezint op de vraag wat in een bepaalde situatie wel of niet geoorloofd is. Dan zegt men: we moeten het maar nalaten, want anders ergeren we deze of gene. Nee...het gaat hier niet om een bepaalde ergernis, nee...zijn/haar handelen kan een ander tot zonde brengen. De persoon die ik in mijn topic betrokken heb is misschien niet zo sterk staat in het communiceren met anderen. Maar omdat ik een naastenliefde koester heeft de persoon in kwestie voorrang boven mijn inzicht als het over ergeren gaat. Dat is mijn nederigheid. Maar er is ook een andere ergernis! Iemand kan zich ergeren aan ons geloof, ons gebed, onze diensten aan de Here. Dat kan ten diepste een ergernis aan het Kruis zijn Maar het is overbodige moeite te bewijzen dat we in dat geval niet mogen ophouden met wat we begonnen zijn te doen: elkaar met respect te benaderen in de Lobby....

Gezinus.

Gibby ik vind dat je gelijk hebt. En in antwoord op je vraag in de topicnaam: nee wij mogen een ander geen aanstoot geven. Sommige mensen vinden het 'stoer' dat ze s..... hebben aan iedereen en van hen hoef je ook echt geen respect te verwachten. Dat is te hoog gegrepen voor hen.

Het christelijk karakter van de chatbox is vaak ver te zoeken; ik kom er iig niet meer.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 18:19

CHATULIEM619 schreef:
Beste Gibby. Voor een groot gedeelte ligt het ook aan je eigen houding. Als je al conflicten verwacht, zul je die ook krijgen. Het valt me op, dat er zoveel mensen zijn, die bang zijn om geband te worden. Zoveel mensen die zich beledigd voelen, aan de kant gezet, afgebrand. Terwijl het in mijn ogen heel veel aan de mensen zelf ligt. Ze voelen zich gekwetst maar zijn ze het ook? En soms zijn algemene opmerkingen al voldoende om een ander pijn te doen. Het wordt heel moeilijk gewone gesprekken aan te gaan met mensen die al eigenlijk van af het eerste moment verwachten dat ze conflicten krijgen....

Ik denk dat Chat hier wel een punt heeft, Vaak zijn het ook de zelfde mensen die met anderen in conflict komen.
Ik persoonlijk heb er nooit last van gehad. Ja...soms is er ruzie...nou en? ik blijf. We zijn allemaal mensen toch?

Conflicten zijn er om uit de weg geruimd te worden, en een ander ergeren dat doe je naar mijn idee niet als je iets begrijpt van naasteliefde.
Ook een ander kwetsen doe je daarom niet, maar anderzijds.... er zijn mensen die al gekwetst zijn, of zich ergeren aan de meest simpele en onzinnige dingen.

Als iedereen een wat gladdere rug had en eerst naar zijn eigen balk gaat kijken ipv naar andermans splinter.... Wedden dat het nooit meer oorlog en ergernis in de chatbox is!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:35

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat Chat hier wel een punt heeft, Vaak zijn het ook de zelfde mensen die met anderen in conflict komen.
Ik persoonlijk heb er nooit last van gehad. Ja...soms is er ruzie...nou en? ik blijf. We zijn allemaal mensen toch?

Conflicten zijn er om uit de weg geruimd te worden, en een ander ergeren dat doe je naar mijn idee niet als je iets begrijpt van naasteliefde.
Ook een ander kwetsen doe je daarom niet, maar anderzijds.... er zijn mensen die al gekwetst zijn, of zich ergeren aan de meest simpele en onzinnige dingen.

Als iedereen een wat gladdere rug had en eerst naar zijn eigen balk gaat kijken ipv naar andermans splinter.... Wedden dat het nooit meer oorlog en ergernis in de chatbox is!!

krasse taal jolan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:30

GIBBY159 ik heb nu 2 berichten van jouw gelezen..en vind jouw wel een zeur zeg...als jij vind dat in de chatbox dingen gebeuren die niet juist zijn ga dan klagen in een pb naar christenmatch ipv van medestanders tezoeken....of bezoek de chatbox niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 23:19

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 09:59

MARYLIEN613 schreef:
Ronny ik vind je wel een beetje grof hoor!

Hij is wel eerlijk en duidelijk, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 12:47

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op maandag 30 mei 2011, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:12

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:18
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 14:24

GIBBY159 schreef:
Ach Marylien...de beste jongen heeft het liedje met de tekst: "'k Zou je willen vragen om alle mensen te behagen..maar hij weet niet hoƩ...hij weet niet hoe....." Knipoog smiley

"Mogen wij een ander ergeren" is toch de titel van het topic??

Waarom geef je dan zo'n "stekelig" antwoord, en daarbij vind ik dat je wel heel neerbuigend overkomt op deze manier .....

verbeter het forum ..... maar begin bij jezelf ....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3