ChristianMatch

Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:30

Ps, sorry, een beetje offtopic, maar ook wel een beetje ontopic! Dat denk ik, maar de CM moderator mag natuurlijk ingrijpen! Dit las ik vandaag:

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

But correct me if Im wrong! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LANFY127
op donderdag 1 augustus 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 00:42

KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.

Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

dankje voor delen, heel mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 09:37

Quote Lanfy:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

Hai Lanfy,

Ja, erg mooi opgeschreven, ook wel een heel klein beetje ingewikkeld,

Ik denk ook idd dat je 'ook' op subjectieve gronden kan geloven.

Maar ja er zijn wel veel mensen die wel de rationaliteit hebben toegelaten voor eigen geloof,(in dit geval van mij christelijk).
Ik kan dan ook prima uitleggen aan buitenstaanders waarom ik geloof, en dan zo, dat zij het begrijpen, en er ook niet tegenin gaan.
Velen vinden het zó logisch klinken wat ik dan vertel.

Ja en een religieuze cultuur heb ik niet, ja, die had ik misschien wel natuurlijk toen ik nog naar een kerk ging(ev), maar ja ik ben opgegroeid zonder geloof, en ja, toen iemand mij iets erover vertelde dacht ik van ja, daar zit wat en, en ik kon meteen het kwaad plaatsten.

Ja, ik héb gereformeerd vrijgemaakt staan in mijn profiel, ja, omdat dat nu eenmaal de kerk is die mij het meest aansprak, ja, samen met een PKN kerkje hier, maar ja die kunnen weer erg verschillend zijn had ik pas gelezen.

Ja, en om het christelijke geloof nu te vergelijken met een land Knipoog smiley

Ja, het christelijk geloof is voor mij én de waarheid, en ook dus 'mijn' waarheid.
Dat betekend dat ik zeker anderen geloven respecteer, altijd gedaan. En ja er zijn soms overeenkomsten, zoals dingen goed doen tegen je naaste, en het geloof in de Hemel ;)

Maar ja wat 'zij' niet hebben, of beter gezegd niet begrijpen, want dat ís ook moeilijk uit te leggen, is, dat wij een geloven dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd zeg maar, omdat wij niet aan de wet kunnen voldoen, en dus zondig blijven.

En ja, idd, er staat ergens van dat je er dus niet zomaar op los kan zondigen, nou is het woord 'zondigen' een heel raar woord als je daar idd niet mee bent opgegroeid. Ja, je hebt dan wél woorden als 'goed' en als gemeen, slecht of vals.
Zo veel je kan, en ja wat niet kan, kan niet en ja, daarom heeft juist Iemand Anders de straf gedragen, omdat wij het niet kunnen.

Ja, en dát ís juist bijna niet uit te leggen, want ja, zodra je dát gaat uitleggen, impliceer je dus meteen dat de ander bewust zondigt.
Dus ja, dat moet je dan heel voorzichtig doen, en alleen als er echt een gelegenheid zich voordoet(dat staat ook ergens, maar ja, ik heb het nu te warm op dat op te zoeken).

Later verder Knipoog smiley

Ja, ik had me wekker op 19.00 uur gezet, ipv 7.00 uur, haha, ja dus ik had nu al lang en breed in de stad moeten zitten.

PS: Lanfy, kan je deze diepzinnige stukjes filosofie, in het vervolg, in een ander topic zetten, want ja het is eigenlijk geen nieuws, in de zin van nieuws wat in kranten enzo staat. Snap Je?
Je kan ook zelf en onderwerp maken, gewoon een titel verzinnen, en dan je stukje eronder zetten.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 augustus 2013, 10:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:11

Beste mensen,

Op de één of andere manier raken we steeds weer off-topic binnen dit topic Smiley die vol vragen zit
Prima om andere gesprekken te voeren, maar dan wel in een ander topic graag!

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:16

O,

Ja, ik dacht, ja, het Evangelie is natuurlijk ook nieuws...Goed nieuws zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:17

CHRISTIANMATCH schreef:
Beste mensen,

Op de één of andere manier raken we steeds weer off-topic binnen dit topic Smiley die vol vragen zit
Prima om andere gesprekken te voeren, maar dan wel in een ander topic graag!

Redactie CM

valt mij ook op dwalen graag af. Geschokte, onthutste smiley

Walvis aangetroffen op voorkant van schip Rotterdam
Op de voorkant van een schip in de haven van Rotterdam is een walvis gevonden.

terug on topic Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:19

SHANITA130 schreef:
O,

Ja, ik dacht, ja, het Evangelie is natuurlijk ook nieuws...Goed nieuws zeg maar.

ik dacht dat jij al in de stad nieuws zat te vergaren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 10:33

NATASCHA642 schreef:
ik dacht dat jij al in de stad nieuws zat te vergaren Knipoog smiley

Ik heb deze vraag even gezet, in 'Wat heb je gedaan vandaag', want ja, anders gaan we weer off topic, snappie?;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 15:25

Gepubliceerd op 22 jul 2013

(Blauw is de vertaling en het groene gedeelte een toelichting van mezelf voor de zekerheid en duidelijkheid.)

Paul Joseph Watson talks to We Are Change's Luke Rudkowski
Paul Joseph Watson praat met "We Are Change's Luke Rudkowski"= "wij veranderen dingen", van Luke Rudkowski". about how the elite pedophile scandal in Holland is being blown wide open.
Over hoe het elite pedofilie schandaal in Nederland wijd open wordt gebroken.
Rudkowski conducted a shocking interview with one of the victims of the scandal, who says he was sexually abused by politicians and other prominent elitists.
Rudkowski verteld in deze film dat hij een schokkend interview heeft gehad met een van de slachtoffers, die zei dat hij seksueel was misbruikt door mensen die voor de staat werken zoals topambtenaren en andere belangrijke invloedrijke personen.

(Dus dat schokkende interview is niet te zien in deze film, maar wel een gesprek met degene die dat interview heeft afgenomen, en dat interview is derhalve te vinden in een andere film)

http://infowars.com - http://wearechange.org

RELATED - Dutch pedophile exposer to stand trial, high-ranking pedophile still walking free - http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free

GERELATEERD - Nederlandse ontmaskerde pedofiel moet terecht staan, hoge-hoog geplaatste pedofiele top ambtenaar wandelt nog steeds vrij rond-http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free
-Nederlandse-pedofiel-die ontmaskerd is-moet-terecht-staan-hoog-geplaatste-pedofiel-nog steeds-wandelt-vrij rond

Categorie

Nieuws & politiek

http://youtu.be/wtDt_GREErM

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 augustus 2013, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:47

SHANITA130 schreef:
Gepubliceerd op 22 jul 2013

Paul Joseph Watson talks to We Are Change's Luke Rudkowski about how the elite pedophile scandal in Holland is being blown wide open. Rudkowski conducted a shocking interview with one of the victims of the scandal, who says he was sexually abused by politicians and other prominent elitists.

http://infowars.com - http://wearechange.org

RELATED - Dutch pedophile exposer to stand trial, high-ranking pedophile still walking free - http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free

Categorie

Nieuws & politiek

http://youtu.be/wtDt_GREErM

Bij voorkeur berichten in het Nederlands plaatsen. Als je een bericht in een andere taal plaatst, zet er dan even een vertaling bij.

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 5 augustus 2013, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:58

CHRISTIANMATCH schreef:
Bij voorkeur berichten in het Nederlands plaatsen. Als je een bericht in een andere taal plaatst, zet er dan even een vertaling bij.

Redactie CM

Gedaan, en zal dat voortaan even doen!

Bedankt voor deze aanwijzing!

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 5 augustus 2013, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 16:48

Even een bericht, nav mijn vorige post.

Joris Demmink niet vervolgd 'vanwege landsbelang'

Wut? Zomaar een klein nieuwsberichtje. In 2012 zijn twaalf strafzaken geseponeerd omwille van 'het landsbelang', om 'maatschappelijke onrust te voorkomen'.
Dat zegt het Openbaar Ministerie. Het OM wil niet zeggen om wat voor zaken het gaat of wat 'landsbelang' precies inhoudt, qua argument.
Dat de zaken geseponeerd zijn, wil tevens niet zeggen dat de verdachte geen strafbaar feit heeft begaan.
De verdachte wordt gewoon doodleuk niet vervolgd. Voorbeelden kan en wil het OM niet geven, want dat zou te specifiek worden.
Ook wil het OM niet ingaan op cijfers van het CBS waaruit blijkt dat sepot uit naam van het landsbelang tot 2008 zelden voorkwam, en sindsdien juist steeds vaker.

Lees verder op:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/hee_demmink_kom_je_ons_nou_ook_vervolgen_voor_deze_suggestieve_kop.html

De reactie van Alexander Pechtold op het Volkskrantartikel over Joris Demmink. Gepubliceerd op 20 jun 2013:

Wie zwijgt stem toe, JDTV AFL 131

Volkskrantartikel over Joris Demmink:

Volkskrant-Artikel-Politiek-Voormalige topambtenaren leggen verklaringen af over Demmink

Categorie
Nieuws & politiek

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 augustus 2013, 17:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 17:02

Oud-bankier vergooit erfenis tienermiljonair.

Triest bericht uit het Dagblad van het Noorden. De krant meldt dat de erfenis van Asito-oprichter Marcel van Riemsdijk volledig is verdampt dankzij de voormalige bewindvoerder. Oud-bankier Herman de W. kreeg na jarenlang de geldzaken te hebben gedaan voor de familie Van Riemsdijk de bewindvoering over de erfenis totdat zoonlief achttien jaar was. Wat kan er fout gaan?.....

.....Dus plofte het vehikel in 2010 inclusief de 190 miljoen euro aan gelden van participanten en zit de jonge van Riemsdijk sindsdien alleen nog maar met schulden. Er loopt inmiddels een strafrechtelijk onderzoek tegen de ex-bankier. Toch fijn, familievrienden die je geld “beheren”.

Voor het volledige artikel: http://daskapital.nl/2013/08/oudbankier_vergokt_erfenis_tie.html

Toch fijn, familievrienden die je geld “beheren”. Gefrustreerde smiley Woedende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:43

Aardig artikel.

Bron: Trouw, 9 augustus 2013

In de zomermaanden behandelt het theologisch elftal het thema verzoening. Telkens komt een speler aan het woord, deze keer bisschop Gerard de Korte, de rooms-katholieke bisschop van Groningen-Leeuwarden.

TEKST EILDERT MULDER

De mooiste parabel van Jezus vind ik het verhaal van de verloren zoon. Henri Nouwen heeft er een prachtig boek over geschreven: 'Eindelijk Thuis', nadat hij in Sint-Petersburg het beroemde schilderij van Rembrandt had gezien over dat thema.
De zoon is weggelopen van huis en heeft al het geld er doorgejaagd. Hij eindigt als varkenshoeder, begrijpt dat het zo niet langer kan, studeert een schuldbekentenis in en gaat naar huis terug. Maar zelfs nog voordat hij zijn uit het hoofd geleerde excuus kan uitspreken, heeft zijn vader hem al omarmd.
Dat gebaar drukt de onvoorwaardelijke vergeving door God uiten is het uitgangspunt van het pastoraat.
Conflicten en verzoening hebben al lang mijn interesse. Voordat ik mijn priesteropleiding begon, studeerde ik geschiedenis. Mij trof het vele kwaad dat in de geschiedenis heeft plaatsgehad. We weten dat we gelukkig kunnen zijn als we vriendschappelijk met elkaar omgaan. Toch is er zo veel liefdeloosheid.

Er bestaat een verschil tussen verzoening en vergeving. Verzoening is wederkerig, vergeving kan eenzijdig zijn. Jezus vraagt dat wij elkaar van harte vergeving schenken.
Overwin het kwade door de ander vergevend tegemoet te treden. In Zuid-Afrika treffen de slachtoffers van de apartheidspolitiek in de rechtszaal de daders. Niet de straf stond centraal, maar de erkenning van misdaden door de daders en de vergiffenis door de slachtoffers. Het was de tijd van de waarheids- en verzoeningscommissies.
In de jaren zeventig deed de ]oodse schrijver Abel Herzberg een opzienbarende uitspraak over de voorgenomen gratiëring van 'de drie van Breda', Duitse nazi-oorlogsmisdadigers die levenslang uitzaten in de gevangenis van Breda. Minister van Justitie Dries van Agt wilde hen vrijlaten, wat na hevige protesten, ook van Joodse zijde, niet doorging. Herzberg pleitte voor vrijlating. "Laat je beulen los", zei hij tegen andere Joden.
Later vond hij dat hij dat te gemakkelijk had gezegd, maar hij bedoelde dat psychologisch gezien de nazibeulen hun slachtoffers nog in hun greep hielden, zodat die hun hele leven lang vastzaten in een gevangenis van wrok en wraak. Herzberg redeneerde niet vanuit een hoog moreel principe, maar praktisch.
Niet kunnen vergeven leidt tot onvrijheid, was zijn boodschap. Veel Joodse kinderen zeiden het over hun ouders: ze waren zo diep gewond, zaten zo gevangen in wrok.
Slachtoffers lijden psychologisch meer onder hun onvermogen om te vergeven dan de daders, die soms nauwelijks in vergeving geïnteresseerd lijken.
Vergeving en verzoening zijn zo moeilijk omdat mensen een geheugen hebben. De wond blijft schrijnen. Dat geldt zeker voor de ergste gevallen, zoals overlevenden van concentratiekampen, misbruikslachtoffers in de kerk en ook de ouders van dat jongetje dat onlangs is doodgereden. Ook in minder ernstige gevallen is verzoening soms onmogelijk, maar is het wel haalbaar om zonder wrok uiteen te gaan. Een Bijbels voorbeeld daarvan is het verhaal van Paulus en Barnabas. Eerst trekken ze samen op in hun zendingsreizen, daarna ontstaan er meningsverschillen en gaan ze elk hun eigen weg, maar zonder wrok.

In werksituaties kan zich hetzelfde voordoen, als het vertrouwen weg is.

In huwelijken blijkt soms, ook na relatietherapie, dat de liefde echt verdwenen is. Het beste kan dan zijn, zeker als er kinderen zijn, om een vechtscheiding te vermijden en apart verder te gaan, dankbaar voor het goede dat er is geweest. Vanuit het geloof is dat tragisch..Je hoopt immers op een herstel van de relatie.
Naar in de praktijk lukt dat niet altijd. Dan moet je proberen om wrok en haat binnen de perken te houden.

Je komt met conflicten al een eind als je bereid bent je voor te stellen hoe het zou zijn als je in de schoenen van de tegenstander zou staan. Dat vraag ik dan ook aan de partijen om te doen. Als mensen niet kunnen reflecteren over hun gevoel, is verzoening onmogelijk. Emoties blijven dan overheersen. Het heeft niet alleen met karakter te maken, maar vaak ook met intelligentie.

Heel moeilijk wordt het als de ziel echt beschadigd is. Hoe lang zal het duren om je emoties de baas te worden als je kind is doodgereden? Bij de Amish in Amerika deed zich een geval van indrukwekkende vergeving voor. De Amish zijn geweldloos, vergeving is voor hen heel belangrijk. Bij een rechtszaak vergaven de ouders van een verkracht en vermoord meisje de dader.

Bij collectieve verzoeningen liggen de zaken nog ingewikkelder. Een belangrijke doorbraak was de verzoening tussen Frankrijk en Duitsland na de Tweede Wereldoorlog. In de jaren vijftig heerste er optimisme, mensen zagen Europa als een waardengemeenschap. Dat idee is op de achtergrond geraakt. Bij vergiffenis voor de slavernij speelt de tijdsfactor mee. Het is lang geleden. Toch blijkt dat zwarte mensen erg blij zijn met een collectieve schuldbelijdenis.
En dan moet je die als kerk gewoon uitspreken."

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 augustus 2013, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:49

Goed stuk Thomas bedankt voor het plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:09

Zo jong...en dan al je papa moeten missen....
Zo jong...en dan al weduwe....
Je eigen zoon moeten missen....
Je broer die er niet meer is...

Prins Friso...is overleden....
De hele koninklijke familie...sterkte gewenst...!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:46

ZEELAND736 schreef:
Zo jong...en dan al je papa moeten missen....
Zo jong...en dan al weduwe....
Je eigen zoon moeten missen....
Je broer die er niet meer is...

Prins Friso...is overleden....
De hele koninklijke familie...sterkte gewenst...!!

Ik lees het ook net.........toch nog plotseling.
Aan de ene kant zeer verdrietig, aan de andere kant ook de onzekerheid weg.

Zeer verdrietig voor de kinderen en Mabel (en de rest van de familie). STERKTE!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:19

Een heftig weekeind in Zeeland....

Zaterdag is er hier vlakbij een jonge vrouw zwaar mishandeld door haar man....(scheidings situatie)
Vreselijk...ik weet het....het kan en mag niet..
Maar gelijk worden er 7 fotos op Facebook geplaatst door de vader van het meisje...met een complete beschrijving hoe het is gebeurd!!!

De man vlucht...met achterlating van de zwaargewonde vrouw...
Inmiddels is hij gearresteerd...

In Wemeldinge (9 km de andere kant op)
Daar..waar ik geniet van het water...het water wat mij zoveel geeft...maar wat ook neemt...
Een jacht overvaren door een gastanker...
Inmiddels zijn er 2 lichamen geborgen....

Zoveel leed en verdriet...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 12 augustus 2013, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 07:53

Gloriestoelers willen Friso uit de dood opwekken

Hoewel Gloriestoel-voorman Ronald Plat eerder excuses maakte voor de opschudding die hij veroorzaakte met zijn voornemen om de Zeister broertjes uit de dood op te wekken, kruipt het bloed van zijn aanhangers toch waar het niet gaan kan. Een dode Prins Friso is té verleidelijk om te laten liggen. Zeker nu het Nederlandse dodenopwekteam oefenmateriaal nodig heeft.

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/08/14/gloriestoelers-willen-friso-uit-de-dood-opwekken/

Dat is een van de redenen dat ik mezelf een gelovige noem en geen christen... Smiley met dichtgeplakte mond

Gloriestoeler Monique Bakker-Baay zet haar plannen op de Facebook-pagina van de organisatie uiteen:

“Ik ben aan het bidden…. In Jezus naam bid ik deuren open om harten te mobiliseren. Om een plek in centraal Nederland vrij te zetten waar ten minste 300 Gideonieten bij elkaar kunnen komen. Met als doel; DE DODE OPWEKKEN!

Jezus verklaarde aan zijn discipelen toen Hij op weg ging naar Lazerus: ‘Hij is niet dood, hij slaapt!’ Zó wil ik de toestand van Friso ook benaderen. Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!! Heilige Geest is onze Helper. Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen…. ik bid dat Hij deze zal vinden in Nederland!!”

*Misschien kan ze met haar grote geloof eens die grote balk voor haar ogen wegbidden.*

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 augustus 2013, 07:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 08:05

SHANITA130 schreef:
Gloriestoelers willen Friso uit de dood opwekken

Hoewel Gloriestoel-voorman Ronald Plat eerder excuses maakte voor de opschudding die hij veroorzaakte met zijn voornemen om de Zeister broertjes uit de dood op te wekken, kruipt het bloed van zijn aanhangers toch waar het niet gaan kan. Een dode Prins Friso is té verleidelijk om te laten liggen. Zeker nu het Nederlandse dodenopwekteam oefenmateriaal nodig heeft.

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/08/14/gloriestoelers-willen-friso-uit-de-dood-opwekken/

Dat is een van de redenen dat ik mezelf een gelovige noem en geen christen... Smiley met dichtgeplakte mond

Gloriestoeler Monique Bakker-Baay zet haar plannen op de Facebook-pagina van de organisatie uiteen:

“Ik ben aan het bidden…. In Jezus naam bid ik deuren open om harten te mobiliseren. Om een plek in centraal Nederland vrij te zetten waar ten minste 300 Gideonieten bij elkaar kunnen komen. Met als doel; DE DODE OPWEKKEN!

Jezus verklaarde aan zijn discipelen toen Hij op weg ging naar Lazerus: ‘Hij is niet dood, hij slaapt!’ Zó wil ik de toestand van Friso ook benaderen. Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!! Heilige Geest is onze Helper. Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen…. ik bid dat Hij deze zal vinden in Nederland!!”

*Misschien kan ze met haar grote geloof eens die grote balk voor haar ogen wegbidden.*

Dus als je er geen geloof voor hebt heb je geen "gelovig hart".
Wat een schreeuwerige tamtam ook als je op hun Facebookpagina kijkt... je zal maar belangrijk (willen) zijn ;)

Overigens een lompe houding naar de rouwende familie, niks christelijks aan. En hoe deed Jezus het overigens: hij zei gewoon "dochtertje Ik zeg u, sta op". Lazarus gewoon een opdracht geven dat ie naar buiten kon komen en de jongen op de draagbaar werd eenvoudig aangesproken.
Bij de "gloriestoel" wordt eerst de duisternis bezweert en veel woorden vuil gemaakt. Allemaal niet nodig. Het is er of het is er niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:34

Te triest voor woorden zeg
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 23:16

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/jezusdebielen_willen_friso_uit.html

Geen stijl heeft het er ook al over....

Nou, zo wordt het christendom wel belachelijk gemaakt door die gloriestoelbidders.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 07:08

SHANITA130 schreef:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/jezusdebielen_willen_friso_uit.html

Geen stijl heeft het er ook al over....

Nou, zo wordt het christendom wel belachelijk gemaakt door die gloriestoelbidders.... Smiley met dichtgeplakte mond

Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 08:58

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht!
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:00

WILLEMIJN232 schreef:

Ahum...

Willemijn,

Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....

Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....dus dan hebben 'we' geen last meer van mij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:14

[quote=SHANITA130]Ahum...

Willemijn,

Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....

[size=7]Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....[color=EE82EE]dus dan hebben 'we' geen last meer van mij[/colo

Je mag je tekst , zo flauw als hij. Is, ook best in grotere letters zetten! Ik neem hem maar niet serieus anders zou ik me er mog aan ergeren en kost het me weer veel energie, zou zonde zijn toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:38

Heftig.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20130815/CU-Kristallnacht-tegen-christenen-in-Egypte
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:44

geloof
geloof moet groeien, waar voed je je geloof mee? met de woorden van God of met cristenen die verkeerd bezig zijn???
Die kun je wel in iedere kerk vinden trouwens. niet na cristenen kijken die verkeerd bezig zijn, maar na jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:44

JOL252 schreef:
Heftig.

http://www.nieuws.nl/algemeen/20130815/CU-Kristallnacht-tegen-christenen-in-Egypte

effe weer ontopic brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:13

Gedachtenlezende computer

Uiteindelijk willen de onderzoekers het systeem zo fijngevoelig maken dat ze dromen of visuele gedachten kunnen aflezen.!!!

Het is een computer gelukt uit hersenscans af te leiden waar iemand naar kijkt. Dat gebeurde in de Radboud Universiteit Nijmegen, melden onderzoekers. Een proefpersoon moest naar letters kijken terwijl hij in een scanner lag.

Door de resulterende MRI-beelden digitaal te analyseren met een elegant wiskundig model, is het mogelijk te achterhalen naar welke letters de proefpersoon kijkt. Het is nooit eerder gelukt de inhoud van gedachten zo precies te reconstrueren.

http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20130816/Gedachtenlezende-computer-komt-steeds-dichterbij
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 Volgende
Pagina 11 van 16